ni som var nere i comventum i fredags och liksom jag pratade med polisen, ang om vart vi får vara, är det någon som känner sig manad å ringa till dom som "äger" comventum och prata med dom? för om bara någon kan hjälpa mig komma på vad dom heter så kan jag ringa runt om ingen annan har lust, för jag börjar tröttna på bråket med polis och vakter nu iaf.... tell me if im wrong....
Helt rätt Bra initsjativ Persson
Tackar! hoppas bara att fler hänger på det initiativet nu bara. å om jag ska försöka fixa någonstan som vi FÅR vara så kommer jag banka skiten ur folk som får för sig att burna å hållas där. bara så alla vet
Finns två väldigt enkla lösningar för att få hänga där nere, betala parkeringsavgiften och se till att ingen skräpar ner och förstör. Som det låter i tråden så är ni ju många som hänger där nere och inte gör nåt annat än o hänger medans det är ett par stycken som förstör. Vad är då problemet att visa lite civilkurage mot de som förstör, de håller på med skadegörelse ring till polisen o vittna om vilka som håller på och vad dem gör o få slut på förstörelsen. Svårare än så är det inte.
För övrigt så är det kommunen du ska prata med. www.orebro.se kan du hitta telefonnr på.
Vi kan inte bara betala och sen få vara där. Vi får ha bilarna där om vi betalar..men VI ska lämna garaget. Så vi fått sagt nu. Fint att polisen motarbetar securitas som säger att vi får vara där,medans polisen skyller på att dom är där på uppdrag av just Securitas och markägaren. Det har ju tydligen redan blivit uppkollat att det inte stämmer alls,men men snart är väl vintern borta och då är detta slut.
Vet någon vem som åker en orginal hög röd 740 med 3st extra ljus? kom mellan sanna kroa och täby flygplats på cp ställ! och den som körde vill jag prata med för han har lite och förklara, hela min bil är rappad plus att bakrutan på min husvagn är knäckt, stog ute och rökte å tittade på han. tacksam för svar
Vet någon vem som åker en orginal hög röd 740 med 3st extra ljus? kom mellan sanna kroa och täby flygplats på cp ställ! och den som körde vill jag prata med för han har lite och förklara, hela min bil är rappad plus att bakrutan på min husvagn är knäckt, stog ute och rökte å tittade på han. tacksam för svar
Vi kan inte bara betala och sen få vara där. Vi får ha bilarna där om vi betalar..men VI ska lämna garaget. Så vi fått sagt nu. Fint att polisen motarbetar securitas som säger att vi får vara där,medans polisen skyller på att dom är där på uppdrag av just Securitas och markägaren. Det har ju tydligen redan blivit uppkollat att det inte stämmer alls,men men snart är väl vintern borta och då är detta slut.
Kan tänka mig att varken markägare, polis eller securitas kan skilja på vilka som svinar ner och vilka som inte gör det eftersom ingen varken verkar säga till svinarna personligen eller peka ut dem. Därmed skickas såklart alla ut för det är inget ställe att hänga på. Men skulle man däremot som sagt börja betala för sin parkering och själv aktivt jobba för att få bort dem som svinar ner så är jag säker på att både markägare, polis och securitas skulle visa större hänsyn. Lovar dig att ingen av de tre ovanstående har lust att lägga tid och energi på detta men att dem tyvärr måste pga hur det sett ut där nere.
Damnit.. är det någon i trakten som har en vänster framdämpare till en 320 e36 ´92? Helt original ska den vara.. inget kapsänkt. Hittar bara svindyra sådana,och det är inget jag orkar med.
Hej! Min grå volvo 740 blev stulen, tänkte lägga en länk här där jag efterlyster min volvo! Kanske ni vet nåt? Är tacksam om ni svarar om ni vet eller hört nåt skumt här i örebro trakten nu. Vem skulle vilja stjäla en gamla bil?
Någon som borrat någon sjö på senaste? Hur isarna är osv. Tydligen kör man på söderhavet i Hällabrottet med bilar också men vad var det som gör att folk drar sig från att åka med bil där? Det är ju stilla vatten och allt. Förklara gärna för en oinvigd som mig.
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Finns det någon här som kan låna ut en gassvets eller något så man kan värma upp spindelleden så den kan lossa?! Alternativt någon som kan komma hit och slå loss skiten.. Jag lyckas inte,och orkar fan inte mer.
Någon som borrat någon sjö på senaste? Hur isarna är osv. Tydligen kör man på söderhavet i Hällabrottet med bilar också men vad var det som gör att folk drar sig från att åka med bil där? Det är ju stilla vatten och allt. Förklara gärna för en oinvigd som mig.
Jag har borrat på Hjälmaren/Mellanfjärden här om dagen. 22cm ca 15-20m ut från land. Och i "mitten" där vi brukar ha bana för hojar var det ca 18cm. Folk kör bil på 20cm på sjön Lången. Men jag drar mig för & köra på så tunn is. Väntar tills det är minst 30, då drar jag ut!
Jag har borrat på Hjälmaren/Mellanfjärden här om dagen. 22cm ca 15-20m ut från land. Och i "mitten" där vi brukar ha bana för hojar var det ca 18cm. Folk kör bil på 20cm. Men jag drar mig för & köra på så tunn is. Väntar tills det är minst 30, då drar jag ut!
de kördes mycket mer förr på söderhavet, när de vart riktiga vintrar, tror jag var var den ända som åkte där förra vintern... sjön är ju närmare 40meter djup på vissa ställen "vad jag hört".. så då är det väl bättre att åka på någon grundare sjö? dessutom är ju inte söderhavet allt för stort heller för den delen, speciellt inte nu om man inte vill sabba gokart/hoj banan som finns!
Ah okej. Jo iskunskapen är det inget fel på. 30cm kärnis är ju att föredra. Jo logsjön har alla pratat om men aldrig vart där...förutom när man va liten men minns knappt. Sen är ju problemet att jag varken har svetsdiff eller isdäck vilket gör allt skittråkigt, men man vill ju ändå testa UTAN att vara ivägen för folk... får tigga till mig en tur av bror med subarun
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Exakt men enhjulsbakdrift är ju liksom inte optimalt! Hehe ;P
16"isdäck för 600 kr styck bra skick..Björn. 0704004661 glanshammar
werd skrev:
Ah okej. Jo iskunskapen är det inget fel på. 30cm kärnis är ju att föredra. Jo logsjön har alla pratat om men aldrig vart där...förutom när man va liten men minns knappt. Sen är ju problemet att jag varken har svetsdiff eller isdäck vilket gör allt skittråkigt, men man vill ju ändå testa UTAN att vara ivägen för folk... får tigga till mig en tur av bror med subarun