Någon som borrat någon sjö på senaste? Hur isarna är osv. Tydligen kör man på söderhavet i Hällabrottet med bilar också men vad var det som gör att folk drar sig från att åka med bil där? Det är ju stilla vatten och allt. Förklara gärna för en oinvigd som mig.
Jag har borrat på Hjälmaren/Mellanfjärden här om dagen. 22cm ca 15-20m ut från land. Och i "mitten" där vi brukar ha bana för hojar var det ca 18cm. Folk kör bil på 20cm. Men jag drar mig för & köra på så tunn is. Väntar tills det är minst 30, då drar jag ut!
Jag har borrat på Hjälmaren/Mellanfjärden här om dagen. 22cm ca 15-20m ut från land. Och i "mitten" där vi brukar ha bana för hojar var det ca 18cm. Folk kör bil på 20cm. Men jag drar mig för & köra på så tunn is. Väntar tills det är minst 30, då drar jag ut!
Ingen minns en fegis!
ingen må minnas en fegis men en fegis har kvar sin bil efter vintern