3271
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

829 Inlägg
7 februari 2012
Ska ut några stycken till tripphult nu. Någon härifrån? smile

Sierrafreaket
56 Inlägg
7 februari 2012
gtjim skrev:
Emeizter skrev:
får man köra med isdäck vid tripphult idag?

isdäck ? de behövs inte lovar dej går o hålla i endå  kan ja lova .

klart de går att köra utan isdäck, men halva grejen med isåka är att de ska driva på i höga hastigheter.. annars kan man lika gärna dra ut till vilken parkering som helst och slira runt... bara min åsikt...

Btw, vem är det som påstår att de är "förbjudet" med isdäck där?

kan för övrigt tillägga att de finns en "bättre" slinga i svennevad där isdäck är tillåtet, och de kommer även plogas bana på glottrasjön till helgen! 30cm tjock är isen på båda dessa sjöar!

driving my sierra sideways like its supposed to!

829 Inlägg
7 februari 2012
Det är tydligen den som har området där (som jag förstått det) som säger ifrån med isdäck. Vet inte riktigt hur det har blivit sagt.

52 Inlägg
7 februari 2012
Scoore skrev:

vilka är där då ? ska inte du åka ? smile

829 Inlägg
7 februari 2012
armen skrev:
Scoore skrev:

nej vi skippar det idag jag och Micke. Imorgon dock ska jag ut smile

52 Inlägg
7 februari 2012
Scoore skrev:
armen skrev:
Scoore skrev:

nej vi skippar det idag jag och Micke. Imorgon dock ska jag ut smile

kanske glider förbi wink

692 Inlägg
7 februari 2012
Emeizter skrev:
gtjim skrev:
Emeizter skrev:
får man köra med isdäck vid tripphult idag?

klart de går att köra utan isdäck, men halva grejen med isåka är att de ska driva på i höga hastigheter.. annars kan man lika gärna dra ut till vilken parkering som helst och slira runt... bara min åsikt...

kan för övrigt tillägga att de finns en "bättre" slinga i svennevad där isdäck är tillåtet, och de kommer även plogas bana på glottrasjön till helgen! 30cm tjock är isen på båda dessa sjöar!

okej ? högre fart behövs inte ja höll igår  vid den banna 142km/h med vanliga dubbdäck och utan hjulspinn innan stället då. innan stora kurvan  o de va absolut inga problem att ge mer  men man ska inte köra för fort heller . visserligen har ja awd men volvo så höll dom runt 100 - 110 kompisarna med vanliga  dubbdäck så fart inga problem. allt handlar om placering av bil och hur man använder bilen .
Senast redigerat av gtjim (7 februari 2012)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

829 Inlägg
7 februari 2012
gtjim skrev:
Emeizter skrev:
gtjim skrev:

okej ? högre fart behövs inte ja höll igår  vid den banna 142km/h med vanliga dubbdäck och utan hjulspinn innan stället då. innan stora kurvan  o de va absolut inga problem att ge mer  men man ska inte köra för fort heller . visserligen har ja awd men volvo så höll dom runt 100 - 110 kompisarna med vanliga  dubbdäck så fart inga problem. allt handlar om placering av bil och hur man använder bilen .

haha tänkte säga det du har ju 4wd big_smile

Men visst.. Looi höll rätt bra hastighet där och det utan isdäck så..

692 Inlägg
7 februari 2012
japp det går smile

692 Inlägg
7 februari 2012
men jag åker ut på lördag dit:)

829 Inlägg
7 februari 2012
Okay inget imorgon då? smile

692 Inlägg
7 februari 2012
Scoore skrev:
Okay inget imorgon då? smile

inte för min del iallafall:/

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
7 februari 2012
gtjim skrev:
Emeizter skrev:
gtjim skrev:

100 - 110 Km/h.. Full spätt på 2an alltså.. vet inte om jag kallar bra med fart hahaha.... tongue
näää men det där med "is däck" är inte bara far utan kännsla. Och det går attg ha betydligt bättre kontroll med rejäla dubbar..

Men vill dom inte ha dubbar där så är det ju så finns ju som sagt var andra sjöar att åka på så dumt och bråka om det hahaha tongue

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

1 948 Inlägg
8 februari 2012
Den som säger att går lika bra/är lika roligt med vanliga dubbdäck har aldrig kört på isdäck, sen så kan det ju vara så att någon har plogat/stakat så att banan är 20 meter bred i kurvorna och ingen svänger mer än 10 grader smile men skit i det big_smile

Någon som kan tips om en sjö med en lite knixigare bana? Gärna en med VALLAR, sjön vi brukar åka på är det ingen snö att tala om så där blir bara banan bredare och bredare för varje dubbdäck försett bil som kommer glidandes big_smile blir itne riktigt samma känsla wink

692 Inlägg
8 februari 2012
baltis skrev:
Den som säger att går lika bra/är lika roligt med vanliga dubbdäck har aldrig kört på isdäck, sen så kan det ju vara så att någon har plogat/stakat så att banan är 20 meter bred i kurvorna och ingen svänger mer än 10 grader smile men skit i det big_smile

Någon som kan tips om en sjö med en lite knixigare bana? Gärna en med VALLAR, sjön vi brukar åka på är det ingen snö att tala om så där blir bara banan bredare och bredare för varje dubbdäck försett bil som kommer glidandes big_smile blir itne riktigt samma känsla wink

Är det någon som har mätt sjön senaste veckan efter som det blivigt varmare för det är riktigt mycke sprickor på sjön i östansjö .när kompisen stanna till lite ute på isen med bilen så blev det massor med sprickor runt bilen så ja tvivlar lite på is tjockleken o har ingen borr .så tänkte om någon har kollat eller kan kolla inför helgen: )

829 Inlägg
8 februari 2012
Oohh.. Det lät inte alls kul.. vi tänkte dra ut ikväll men nu blev man lite skrajjsen av sig hmm

Sierrafreaket
56 Inlägg
8 februari 2012
baltis skrev:

Lången eller vad sjön kallas? utanför lillån, den hade en jävligt trevlig bana förra året, iaf för dom som hade isdäck smile dock hade den ej plogats upp när jag tala med en bekant här om veckan! smile

692 Inlägg
8 februari 2012
Scoore skrev:
Oohh.. Det lät inte alls kul.. vi tänkte dra ut ikväll men nu blev man lite skrajjsen av sig hmm

Ska ut o borra  om jag får tag i borr såfall åker har ut o borrar idag vid 1400 tiden
Senast redigerat av gtjim (8 februari 2012)

36 Inlägg
8 februari 2012
Bara isarna håller tills imorgon så är jag nöjd, tänkte provköra lite rallybil och filma under morgontimmarna.

Har någon vart ut på lången eller multen i år?

Sierrafreaket
56 Inlägg
8 februari 2012
ownz-u skrev:
Bara isarna håller tills imorgon så är jag nöjd, tänkte provköra lite rallybil och filma under morgontimmarna.

Har någon vart ut på lången eller multen i år?

Kompisen var ute på lången med bil för några dagar sen, dock fanns de ju som sagt ingen bana upp plogad!

Sök