3304
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 208 367 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
1 892 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
VictorW skrev:
BMTech skrev:
krutmats skrev:
Om  ni såg mig nu skulle ni se en kille sittandes med en kaffekopp i handen och ett stort leende,  TACK ALLA för eran support, Helt vansinnigt roligt!!   Att man kunnat tappa orken är nu oförståelig!!!
Ska genast ut och börja med formen, 

Ja Victor vad är aerosol? är det samma sak som "microballonger"  ?
Mvh/ Mr. Mats
big_smile

Aerosol är kort förklarat vätske dimma.
Aerosil som han skriver är korts sagt ett fyllmedel typ microballonger som du skriver.
Kan användas i det mesta och finns i det mesta.

Precis, kunde inte sagt det bättre själv smile finns på denna sida http://www.byggplast-batprylar.se/Secti … CatID=1545

Eller så kollar ni med närmaste båtbyggare eller plastverkstad.

// Victor

Tack för länken Victor! 
Hur då som en dimma? ska detta sprutas på eller spacklas/ rollas på??

Mvh/ Mats

6 Inlägg
25 januari 2009
skönt att du har fått tillbaka klöden.

röstar för rails.

e bara 9-5 som det passar på.

lycka till.
gillar ditt proj.

/// nenne

SAAB Turbo 2.0T 97 RIP För tillfället. THE BLACK BITCH
TOYOTA MR2 GTI 92 Sover Under Täcket
Nissan sunny 1,6

Low is a lifestyle
956 Inlägg
25 januari 2009
Gött att du kommit igång igen.
Kommer bli bra
speciellt med pearl vit och du ska ha denna blåa färgen med?

Jag är avundsjuk. du har ju större garage än mig. wink

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 januari 2009
krutmats skrev:
VictorW skrev:
BMTech skrev:

Aerosol är kort förklarat vätske dimma.
Aerosil som han skriver är korts sagt ett fyllmedel typ microballonger som du skriver.
Kan användas i det mesta och finns i det mesta.

Precis, kunde inte sagt det bättre själv smile finns på denna sida http://www.byggplast-batprylar.se/Secti … CatID=1545

Eller så kollar ni med närmaste båtbyggare eller plastverkstad.

// Victor

Tack för länken Victor! 
Hur då som en dimma? ska detta sprutas på eller spacklas/ rollas på??

Mvh/ Mats

Nja du får hålla isär begreppen...
Läs igen du skrev aerosol och wiktor skrev aerosil.
2 helt skilda skaer.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Think Better Cars
447 Inlägg
25 januari 2009
kul att du har hittat suget nu igen mats big_smile säger lycka till big_smile kommer du ner till elmia iår big_smile?

Mvh // Djem

1 892 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Tack Djem smile   Jag vill så klart, men efter över ett halvår i total vila kan jag inte lova något.. men visst vill man smile
Du är självskriven hoppas jag tongue

Mvh/Mats

Think Better Cars
447 Inlägg
25 januari 2009
krutmats skrev:
Tack Djem smile   Jag vill så klart, men efter över ett halvår i total vila kan jag inte lova något.. men visst vill man smile
Du är självskriven hoppas jag tongue

Mvh/Mats

ja det blir väl en sväng till elmia... men dock så blir det nog inte något tävlande i år flyttar nu till hus om ca 5veckor så kommer väl greja med det denna sommar så man får lite i ordning där ehhehe big_smile...

så bilen får stå och vila detta år i think men dock så kanske det finns lite tid för bygga heheh ;P

/// Djem

Mvh // Djem

2 788 Inlägg
25 januari 2009
Det är grymt kul att se att du är tillbaka big_smile Stressa inte, ta den tid du behöver smile En hobby har man väl för att ha så roligt som möjligt, så länge som möjligt? wink

Vad är det för pearlwhite lack du ska lacka bilen i? Något liknande den Saab hade på en 900 Aero- modell från 80- talet? smile

Lycka till nu med fortsättningen av byggandet smile Kommer följas big_smile

1 964 Inlägg
25 januari 2009
det ser bra ut mats big_smile klart ja ska hjälpa dej med taket wink inga problem big_smile

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
25 januari 2009
Maaah ! big_smile
nya favorit tråde kommer att följas ! smile

Saab

57 Inlägg
25 januari 2009
detta måste va sveriges brutalste kombi projekt enligt mig! GL

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 januari 2009
Ser bra ut, hade man inte kunnat få tag på kromade/polerade rails på nått sätt? Tror du det hade passat?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 892 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Djem :
Jasså ska ni flytta till hus? låter otroligt kul!!  big_smile då får man gratulera så varmt!! fan vad roligt, men tror ljudbygget kommer dra i dig med wink  Gillar verkligen ditt bygge!
_Fredrik :

Du har såå rätt, det ska vara roligt och man ska ju inte stessa... men tyvärr är stess mitt okända mellannamn.. :S  Men jag ska försöka att skynda långsamt..  har ju enligt mig redan gjort det värsta.. smile
Ja, bakre delen av bilen kommer bli pearl-vit och resten cosmic blå..  men en svart rand som skiljer färgerna åt, så är det tänkt iaf smile

volvo240R :
Tack Jmmy!  Det låter riktigt bra, berättade jag för dig om min idé med taket??

Robban98422:
Men vad underbart att höra tongue  alltid roligt att höra att det finns intresse! big_smile  Då säger jag välkommen smile

phill :
TACK GL!!  vad mer kan jag säga,   det är stöttning som för mig betyder oerhört mycket, det ska du veta!!!  TACK

Rquired:
Hmm är inte så mycket för kromade,  sen hade ju Sahlin det på sin och det går ju inte.. tongue   även om det passade gymt fint på hans bygge!!
Men jag tror på ford s svartmetallic..

Jahaja big_smile  Nu är fomren gjort, renskuren och den färdiga skärmen är gjuten och ligger på härdning big_smile
Har även plastat ihop bakboxen med stötfångarhöljet..  Så när det är härdat kan jag gjuta baksidan på min breddning och ta fram Rondellen Och kapa upp min bakskärm big_smile
Får ursäkta för dålig bildkvalité

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/553619_84k34m.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/553620_ajnjo6.jpg

4 663 Inlägg
25 januari 2009
fan va detta blir bra big_smile  finns liksom inget annat att säga big_smile

1 892 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Tack saabrobin  big_smile
Skitskoj att du säger det big_smile

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
26 januari 2009
Grymt jobbat mats blir kanon,kan knappt bärga mig tills man får se den med lack på. smile

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

Think Better Cars
447 Inlägg
26 januari 2009
jupps mats vi har köpt hus big_smile så äntligen kan man få ha ett eget projekt så man kan göra lite större projekt med bilen big_smile slippa låna garage big_smile så längtar ganska mycket nu efter att få flytta big_smile + att jag får närmare till jobbet också big_smile

Mvh // Djem

1 892 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Djem skrev:
jupps mats vi har köpt hus big_smile så äntligen kan man få ha ett eget projekt så man kan göra lite större projekt med bilen big_smile slippa låna garage big_smile så längtar ganska mycket nu efter att få flytta big_smile + att jag får närmare till jobbet också big_smile

Det är jukanon!!   är det stort garage med till huset?
Förstår dig, vad skönt att ha ett eget gargae där man kan göra vad man vill i, riva hur mycket som helst, det är ingen som tvinger ut en därifrån,
Låter underbart erik!!
Ha en bra dag Mvh/Mats

1 892 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
MOrrn morrn
Ska åka till jobbet nu, men hann lägga ett par lager spackel innan jobbet smile  alltid hinner man väl med något tongue
Ha en bra dag alla

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/553881_4h4igw.jpg

449 Inlägg
26 januari 2009
Najs smile

GL

Sök