Varför väljer ni Max????

Loffe123
23 november 2007 · 527 Inlägg

Läste denna artikel och blev irriterad.
http://www.aftonbladet.se/matvin/article1313686.ab

Vad väljer ni helst, MAX, Mcdonalds eller Burger king?

Jag väljer TVEKLÖST Burger king, för grillat är godast, de har godast kött, sen kommer Macdonalds, deras kött är också gott, om än lite torrt, men det är så det ska vara om det är 100% nötkött.

Men sen....MAX!!??, hur i hela friden kan man tycka deras hamburgare är goda???
Deras kött är ju inte kött, det är mer en potatisbulle.

har ni läst innehållsförteckningen över Max så kallade "kött".

"Kött
Anmärkning: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett "

Källa: http://www.max.se/food.aspx?page=prodinfo&all=true

Detta tycker jag är skam, och det mest beklämmande är att MAX tar mark pga av inkompetenta konsumeter som inte fattar vad de stoppar i munnen, folk som inte kan se skillnad på kvalitet.
Nä fan jag blir lack, ska jag köpa en hamburgare så ska det vara 100% nötkött och ingen jäkla potatisbulle med buljong!

Ni som tycker MAX är gott är alla lurade, skärpning, acceptera inte sådan mat, aceptera inte att de får kalla något liknande för kött!

Så tycker jag!

_Spawned_ Maskinförare
23 november 2007 · 1 163 Inlägg

Max är typ hundra gånger bättre än mcdonalds iallafall yikes De är ju nå burgare dom gjort dan före som man får.. :S
Burger king är helt okej. Dock är frasses klar favorit smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Fredrik.Gustavsson
23 november 2007 · 2 123 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Max är typ hundra gånger bättre än mcdonalds iallafall yikes De är ju nå burgare dom gjort dan före som man får.. :S
Burger king är helt okej. Dock är frasses klar favorit smile

Håller med dig så jävla hårt.
Bättre ställe än Frasses finns inte.
Ett megaskrov med dubbel plusmeny tack.
Kostar 91kr men det är det fan värt : )

Benan
23 november 2007 · 271 Inlägg

Handlar på Max för man kan få bönsallad istället för pommes! Plus derar burgare e goda.. Men BK e oxå förbannat goda!! smile

Sushikocken Sleeper
23 november 2007 · 3 084 Inlägg

Kanske för att de är goda sen ger jag blanka fan i om det är gjort av potatis. Skräpmat är ju fan inte nyttigt vilketsom...

EDIT: Donken kan man ju inte äta på med något sörjigt bröd som legat i 2timmar har nästan käksat de 2 gånger man vart där..

Senast redigerat av Sushikocken (23 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ludde__mannen draminbil.nu
23 november 2007 · 1 382 Inlägg

Ärligt talat skiter jag fullständigt i vad burgaren innehålller när den smakar gött! (Naturligtvis vill jag inte ha något direkt skadligt tongue)
Sådärför är MAX ett självklart alternativ framför donken när jag är i städer där det finns smile

Senast redigerat av ludde__mannen (23 november 2007)

ironhead volvoraggare
23 november 2007 · 4 776 Inlägg

när man är i stockholm så blir det burger king och i uppsala max. men här i norrtälje så har vi macdonalds då. men macdonalds är fan inte bra får gaser i magen av deras burgare.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
23 november 2007 · 1 300 Inlägg

Jag lägger min röst på Donkeli Fjonkan =P

Och på andra plats kommer Buger King.

Sist MAX.

I do it my way
Loffe123
23 november 2007 · 527 Inlägg

Men HUUUUUR kan ni tycka de är godare?
"Köttet" är ju vidrigt!
Det är som att få en dålig pannbiff mellan ett par brön.
Helt sannslöst, i USA kan de iallafall äta hamburgare med stil, de VET att det ska vara 100% nötkött och inget annat skräp, men i sverige så är konsumterna sånna suckers att de tror att det är en hamburgare de får, och inte nog med det, de tror också att det är gott samt betalar dyra pengar för en potatisbulle med buljong.

Senast redigerat av Loffe123 (23 november 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 november 2007 · 5 753 Inlägg

MAX har dom absolut bästa burgarna i hela stan här i sundsvall tycker jag! så sjukt goda!



sen måste jag säga en sak till.. trådskaparen tycker att vi som gillar MAX är lurade osv?  vafan är då inte du om du gillar donken, dom har fan dom absolut äckligaste burgarna genom tiderna... äter fan hellre en kok korv på IKEA än att äta på donken! wink

Senast redigerat av _Glenne_ (23 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Wee
23 november 2007 · 501 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

_Spawned_ skrev:
Max är typ hundra gånger bättre än mcdonalds iallafall yikes De är ju nå burgare dom gjort dan före som man får.. :S
Burger king är helt okej. Dock är frasses klar favorit smile

Håller med dig så jävla hårt.
Bättre ställe än Frasses finns inte.
Ett megaskrov med dubbel plusmeny tack.
Kostar 91kr men det är det fan värt : )

Frasses är fint smile Synd att det inte finns här nere sad

OBS: Ironi
t7m
23 november 2007 · 60 Inlägg

har inget burger king i närheten så vet inge om dom men max är då galet mycke bättre än mcdonalds

richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

Loffe123 skrev:
Men HUUUUUR kan ni tycka de är godare?
"Köttet" är ju vidrigt!
Det är som att få en dålig pannbiff mellan ett par brön.
Helt sannslöst, i USA kan de iallafall äta hamburgare med stil, de VET att det ska vara 100% nötkött och inget annat skräp, men i sverige så är konsumterna sånna suckers att de tror att det är en hamburgare de får, och inte nog med det, de tror också att det är gott.

eh?  tror du de äter burgare på 100% nötkött i USA?

haha tänk om 60% kött / 35% fett / 5% skadeliga ämnen som tillsats

men eftersom det "ingår i köttet" så skriver dom 100%nötkött..

kan lova dig att svenska hamburgare är mkt bättre,
och på MAX´s används inga transfetter

Senast redigerat av richardoo290 (23 november 2007)

Sushikocken Sleeper
23 november 2007 · 3 084 Inlägg

Loffe123 skrev:
Men HUUUUUR kan ni tycka de är godare?
"Köttet" är ju vidrigt!
Det är som att få en dålig pannbiff mellan ett par brön.
Helt sannslöst, i USA kan de iallafall äta hamburgare med stil, de VET att det ska vara 100% nötkött och inget annat skräp, men i sverige så är konsumterna sånna suckers att de tror att det är en hamburgare de får, och inte nog med det, de tror också att det är gott.

Som sagt så skiter de flesta vad dem stoppar i sig DEM ÄR GODAST!  Dessutom existerar inte burgerking här uppe..

Hur vet du var burgarn kommer ifrån då? Kan ju vara belgien blue så hellre kör jag i mig potatismjöl och antioxidationsmedel.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
alex_side Neerd
23 november 2007 · 1 596 Inlägg

Burger king är lätt bäst enligt mig=D de andra kan fara åt skogen med sitt katt kött:P bläää

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Izual
23 november 2007 · 4 571 Inlägg

Max & Frasses FTW wink


Burger king kan jag inte uttala mig om, eftersom jag bara ätit där 1 gång på fyllan.

Loffe123
23 november 2007 · 527 Inlägg

Macdonalds eller BKs burgare må kanske vara äckliga, men de är iallafall kvalitet!

10% är högsta tillåtna halten fett i sverige för att få kallas 100%nötkött.

Loffe123
23 november 2007 · 527 Inlägg

Frasses har lika uselt "kött" de.
Bara okultiverade norrlänningar som går på detta verkar det som hehe. De har inget annat att relatera till.
Har man vuxit på att ha ätit mamma scans köttbullar så tycker man också att de är godare framför hemgjorda kvalitetsbullar.

Senast redigerat av Loffe123 (23 november 2007)

richardoo290 VOLVO for life..
23 november 2007 · 2 113 Inlägg

på MAX´s hemsida kan man kolla exakt vad hamburgarna innehåller.
kolla mackedonkan så skriver dom konstiga betekningar för de farliga ämnena,
max förklarar allt och använder inte transfetter!

bmx
23 november 2007 · 7 100 Inlägg

MAX ÄR GODAST!!!!!
donken är så torrt tkr ja!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang