Hur kom DU på ditt användarnamn på Garaget.org?

Phaetoon
25 november 2007 · 8 156 Inlägg

Hmm. Jag känner mig gammal. Jag har haft mitt nick i ett antal år nu.
Det är av årgång '93
Det är en svengelsk och modifierad variant av ödesfigur. Fate + Toon.
Sen såg det lite coolare ut med Phaetoon.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hee-Maan
25 november 2007 · 3 113 Inlägg

jag hette här först "AkkE" och det var mitt jättegamla "internet-nick".. vettafan vart jag fick det ifrån.. tror jag snodde från min brorsa faktiskt.. *hmm...*

men hur som helst så blev det ändrat efter några år  till "cebT" och det är mina initsialer (hela mitt namn då såklart)
Dock uttalar jag C'et som S... fast det egentligen ska vara K... (Christoffer)

"kebT" låter ju inte så ballt, så det blev "sebT" wink hahha...

Semper Fi
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 november 2007 · 6 170 Inlägg

Har kallat mig för Razor iaf sen åttan eller tom sjuan och det e ju ett par år sedan (gick ut gymn. -05) och var det kom ifrån det vettefasen.

mitt första nick var Little_Eagle68, det tog jag när vi skulle skaffa hotmail-addresser i skolan (låg- eller mellanstadiet) och det tog jag efter storebrorsans nick eagle, då blev ju jag lilla örnen och mellanrum funkar ju inte i en mail-addy + jag e född -86 men LE86 var taget så det blev little_eagle68 istället.

Sen har jag gått under namnet Cathulu efter det där monstret i prisoner of ice och det är även därifrån mitt klannamn kommer, TBoC = The Beasts of Cathulu.

Ett till av mina nick e The_Avatar vilket kommer från ett avsnitt av millenium där någon rubbad seriemördare kallade sig för the avatar och jag snodde även symbolen han lämnade på sina offer, den sitter på läderslidan till min hemmagjorda kniv (fast den e egentligen inte gjord hemma utan i skolan så den blir väl skolgjord eller nått tongue)

Ett till nick jag haft är Esab eller Esab86 och det tog jag nog när jag började gymnasiet, gick ip och vi hade ett par esab-svetsar så då blev ju det ganska självklart.

Mitt senaste nick e nog mitt battlefield 2142 namn Rax0r som jag tog för att Razor *självklart* tvunget skulle vara upptaget, då bytte jag bara ut Z:at mot x och O:et mot en nolla så funkade det. Det är ju även betydligt mer ovanligt än razor så det har blivit använt på ett par ställen/spel till nu.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Klaesson
25 november 2007 · 399 Inlägg

UFFEAIM är från min pappa han heter ulf men kallas för uffe. å ja lär han spela cs en gång å han AIMADE skit kasst. så ja å min polare döpte han te UFFEAIM big_smile

VOLVO for life
NissanMotorsport
25 november 2007 ·

mitt kommer från en låt, Supadupafly tongue

jimmy-124 Svartlistad
25 november 2007 · 446 Inlägg

Heter jimmy och postnummret är 124 tongue
dåligt igentligen men kom inte på ngt bättre big_smile

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
cossiebool
25 november 2007 · 176 Inlägg

men men... ja heter cossiebool...heter inte alla här d som står??? Skumt!

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
tommie87
25 november 2007 · 349 Inlägg

för att jag heter tommie

Volvoz84 "Ijenkligen"
25 november 2007 · 786 Inlägg

hade en opel kadett tiffany innan, därav opeltiffi smile
funderar nu på att byta då det låter ganska gay, och jag inte längre äger nån opel hmm

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
25 november 2007 · 2 933 Inlägg

Mitt namn kommer från högstadiet nån gång och är uppkommet från bildlektionerna då jag och några personer spelade "musik" med hårda stora pappersark, trummade på bänkarna med fingrarna och sjöng nåt helt obegripligt som kom direkt från fantasin tongue big_smile
På nåt sätt genom det vi sjöng så kom namnet AGGWA fram smile

Senast redigerat av dj_aggwa (25 november 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Plutten19
25 november 2007 ·

för ja e liten:)

Bjork OEM <3
25 november 2007 · 6 957 Inlägg

cossiebool skrev:
men men... ja heter cossiebool...heter inte alla här d som står??? Skumt!

Va?

Aja, kul att se lite förklaringar och inse att en del hållit på ett tag, både på forum
och spel big_smile

OEM <3
Foffis
25 november 2007 · 676 Inlägg

var ett X för cirkus 5-6 årsen som kallade mig för just Foffen smile sen va de någon annan buse här som redan hade Foffen så ja fick ta Foffis ist wink

THEBADGUY Gorgilus addictus
25 november 2007 · 4 736 Inlägg

Jag kom bara på mitt namn ur tomma intet tongue. Tyckte det lät bra smile.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Germax
25 november 2007 · 12 086 Inlägg

Mitt första namn Fkoff.. betyder typ fuck off smile För jag tänkte vad är de här för skit..
Sen när jag kom på att de inte va skit, utan en riktigt vettig sida bytte jag till Japmax som en en sammamsättning av Jap som "Japs", japanare alltså.. och Max som i Maxima, således JapMax smile

Joo
25 november 2007 · 741 Inlägg

Jag tänkte bara gå in här och titta på en kompis nya bil och då var man tvungen att registrera sig för att kommentera, upptäckte då att det var en bra och rolig sida så jag la upp bilder på min bil och nu är jag inloggad i princip varje dag..

Bara tog något namn när jag reggade mig och tänkte ju bara kolla in en annan bil så skrev bara något och det blev Joo..

Senast redigerat av Joo (25 november 2007)

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
25 november 2007 · 605 Inlägg

Tja, HardcoreHunny har jag haft i massa år...japp jag e gammal..wink

Det e en sammansättning av två ord som båda speglar mig Hardcore å Hunny.

Stavningen Hunny e ju ifrån NallePuh....det var lite mer eget så. Å japp, jag kallades för Ior när jag var tjurig tonåring så det har la liten länk till det!wink
Hardcore e ett ord som kan tolkas på så många olika sätt beroende på vad man talar om...så jag lämnar den tolkningen helt fri till var å en! wink Hehehe...

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Nordh ><((((º>
25 november 2007 · 115 Inlägg

Efternamn smile

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
NoBra1n
25 november 2007 · 175 Inlägg

var en kompis som kom på det namnet för flera herrans år sen för att jag hade sån otur, fast då stavade jag det nobrain bara, sen hade jag det som nickname på mirc osv med stavningen NoBra|n^, och nu är det förenklat till NoBra1n smile gissar på att jag har haft det i kanske 7-8 år?

EDIT: men nu på senaste tiden har folk börjat kalla mig för Tony Montana också tongue

Senast redigerat av NoBra1n (25 november 2007)

Like A Glove
BMW 325 e91 (2006)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
25 november 2007 · 1 781 Inlägg

tog de eftersom jag kallas för Malmen av alla mina polare:)

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang