3422
Sök

Lås Tråd Tack!

455 Inlägg
27 november 2007
Synd om barnet ju sad Tycker hon är dum ihuvet som gör så!!! Om hon hade vett så skulle hon gjort abort istället för att tänka "åh gud va gulligt de ska bli me ett barn!" 
De barnet kommer ju inte på bra sen när den blir äldre, i fall ni berättar att han/hon egentligen inte var tänkt att födda. Den kommer ju gräva ner sig själv i tankar om de!  Nää vet inte vad jag ska säga mer men tycker bara att tjejer som gör så är sjuka :S Men tycker killar me ska tänka lite mer på de faktiskt ..Men men alla gör vi våra misstag. Men då har du lärt dig en läxa nu då.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
27 november 2007
Det du varit med om är bland de hemskaste jag kan tänka mig..
Den tanken.. att få samtalet från ett X eller ragg att man ska bli pappa får mig att vilja ta livet av mig. (tur att inte alla känner så).

Hade varit så grymt förbannad på henne (och speciellt på mig själv, hade aldrig förlåtit mig)

Jag hoppas allt löser sig till din fördel-
Lycka till /Fredrik

326 Inlägg
27 november 2007
Nu tar du i civic. Jag har själv levt med tanken att ha varit pappa i över ett år tills faderskapstestet var klart, och nej, det var inte jag som var far till barnet med över 98% sannolikhet.
Inte tog jag livet av mig, utan vid en sån situation måste man "ta tjuren vid hornen" och göra det bästa av situationen. smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 november 2007
civic skrev:
Det du varit med om är bland de hemskaste jag kan tänka mig..
Den tanken.. att få samtalet från ett X eller ragg att man ska bli pappa får mig att vilja ta livet av mig. (tur att inte alla känner så).

Hade varit så grymt förbannad på henne (och speciellt på mig själv, hade aldrig förlåtit mig)

Jag hoppas allt löser sig till din fördel-
Lycka till /Fredrik

så hårt får du inte vara mot dig själv som att ta livet, tänk, det finns miljon tal mäniskor i värden som får samma medelande på mobilen.
Sund bara att Fredrik blev en av dom.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

8 894 Inlägg
27 november 2007
Kaliber_ skrev:
Anna_ skrev:
Usch, det borde inte vara lov! Stackars dig och stackars unge som kommer oönskad till världen! Otroligt egoistiskt av mamman att bära sig åt på detta sättet! sad
Och varför i all världen man skulle vilja sätta ett barn till världen vid den åldern och under de premisserna...?! Att man som tjej inte skulle märka att mensen är borta i 24 veckor? Tror inte det va! Det luktar blåsning lång väg tyvärr. Klart att det finns tjejer som fortsätter att ha mens som vanligt under sin graviditet, men har förstått att det är väldigt ovanligt.

Hoppas iaf att du kommer över chocken och tar hand om babyn på bästa sätt när den tiden kommer. Ett barn har rätt till bägge sina föräldrar.

Kanske förresten lurt att kolla så att det verkligen är du som är pappan? Med tanke på att du inte känner den här tjejen och att hon verkar kapabel till en del, så skulle jag kolla att hon inte lekt "gömma korv" med fler om jag var dig.

Lycka till killen! smile

Givetvis ska jag begära ett DNA-prov.. Men det är jävligt stor risk att det är mitt barn.. Jag tycker oxå synd om ungen! Hur fan ska d gå när man ska berätta längre fram i tiden varför man inte va ihop med mamman ens i början.. Ska jag va helt ärlig så det enda som står i huvet på mig nu e adoption! Bättre att ett par som inte kan få barn, men verkligen vill ha barn, får ett och uppfostrar det på rätt sätt än att man själv som knappt har tid att hålla reda på sig själv skall få en (ok jävligt kallt av mig att uttrycka mig såhär, men missförstå mig rätt) till last på axlarna.

Faderskap kan faställas på lite olika sätt, ett DNA-test kommer att kosta dig ca 7-10 000:-
Tråkig historia det här, men det visar ju bara att alla har ett eget ansvar för sina handlingar.

Lycka till med vad du nu ska ta dig till.

Fotograf på tierpidag.se

Busdriver
389 Inlägg
27 november 2007
Helt jävla sjukt att vi lever i ett samhälle där ofrivilliga fäder får betala för ett barn som han inte gett sitt samtycke till. Vill idottjejen behålla barnet till varje pris får hon fan finansiera ungen själv. Jag tycker jävligt synd om dig och barnet som ska växa upp med en sådan mor...

Borde du inte kunna tvinga henne att skriva på nåt kontrakt som säger att du slipper betala underhåll?
Senast redigerat av Edman (27 november 2007)

8 894 Inlägg
27 november 2007
Edman skrev:
Helt jävla sjukt att vi lever i ett samhälle där ofrivilliga fäder får betala för ett barn som han inte gett sitt samtycke till. Vill idottjejen behålla barnet till varje pris får hon fan finansiera ungen själv. Jag tycker jävligt synd om dig och barnet som ska växa upp med en sådan mor...

Borde du inte kunna tvinga henne att skriva på nåt kontrakt som säger att du slipper betala underhåll?

Det ligger väll i det egna ansvaret som kille att inte hamna i den sittsen?
ang under håll så slipper han inte den om det visar sig att han är pappa till barnet

Fotograf på tierpidag.se

1 396 Inlägg
27 november 2007
Vad var det för tjej? En "Absolut-inte-få-barn-med-henne"-tjej eller?

Då vetefan vad jag skulle göra!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

2 271 Inlägg
27 november 2007
Ska inte säga att jag vet, men är rätt säker på att man kan avskriva sig faderskapet.
Detta då möjligvis endast om båda parter är eniga.
Tilläggas ska väl göras att du då inte har någon rätt att ha kontakt med barnet i framtiden om du nu i äldre år skulle vilja det.

Trist! lider med dig.

//Tompa ( 2 barnspappa av egen vilja )

827 Inlägg
27 november 2007
rena mardrömmen om d hade hänt mig... men hjärndöda tjejer finns d gott om!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

*BECE**
334 Inlägg
27 november 2007
Tjejer kan vara minst lika sviniga som killar! Lider med dig!sad

196 Inlägg
27 november 2007
Det skulle va skottpengar på sådana idioter!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
27 november 2007
Hamilton skrev:
Kaliber_ skrev:
Anna_ skrev:
Usch, det borde inte vara lov! Stackars dig och stackars unge som kommer oönskad till världen! Otroligt egoistiskt av mamman att bära sig åt på detta sättet! sad
Och varför i all världen man skulle vilja sätta ett barn till världen vid den åldern och under de premisserna...?! Att man som tjej inte skulle märka att mensen är borta i 24 veckor? Tror inte det va! Det luktar blåsning lång väg tyvärr. Klart att det finns tjejer som fortsätter att ha mens som vanligt under sin graviditet, men har förstått att det är väldigt ovanligt.

Hoppas iaf att du kommer över chocken och tar hand om babyn på bästa sätt när den tiden kommer. Ett barn har rätt till bägge sina föräldrar.

Kanske förresten lurt att kolla så att det verkligen är du som är pappan? Med tanke på att du inte känner den här tjejen och att hon verkar kapabel till en del, så skulle jag kolla att hon inte lekt "gömma korv" med fler om jag var dig.

Lycka till killen! smile

Givetvis ska jag begära ett DNA-prov.. Men det är jävligt stor risk att det är mitt barn.. Jag tycker oxå synd om ungen! Hur fan ska d gå när man ska berätta längre fram i tiden varför man inte va ihop med mamman ens i början.. Ska jag va helt ärlig så det enda som står i huvet på mig nu e adoption! Bättre att ett par som inte kan få barn, men verkligen vill ha barn, får ett och uppfostrar det på rätt sätt än att man själv som knappt har tid att hålla reda på sig själv skall få en (ok jävligt kallt av mig att uttrycka mig såhär, men missförstå mig rätt) till last på axlarna.

Faderskap kan faställas på lite olika sätt, ett DNA-test kommer att kosta dig ca 7-10 000:-
Tråkig historia det här, men det visar ju bara att alla har ett eget ansvar för sina handlingar.

Lycka till med vad du nu ska ta dig till.

Det kostar inga pengar att få utrett ett ärende i denna grad, Enbart om du som privat person vill göra ett test som inte har med rättsliga följder!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

1 062 Inlägg
27 november 2007
tycker synd om dej, ingen vet ju om hon har varit där och tagit dag efter pilret ju, kanske hon bara säger

8 156 Inlägg
27 november 2007
Är det helt säkert att hon är gravid, så att hon inte driver med dig?
Om det är så att hon är gravid så tycker jag att du ska testa hur seriös hon är.
Du kan ju faktiskt konfrontera henne, kräva att få tillgång till barnet minst 50% av tiden, kräva att ni ska flytta ihop osv. Det skulle iaf jag göra.
Sen så skulle spara på alla sms, mail osv. Samt spela in samtalen.

Om hon inte vill flytta ihop, eller dela på vårdnaden, så tycker jag inte att hon ska kunna begära att få något bidrag av dig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Tack för era ord och tips och medkänslor!! Efter det någon sa om att man kanske kan skriva av sig faderskapet så ljusnade det ju litegrann, men på samma gång så vill man ju inte hjälpa ett barn till världen som får en sådan häxa till mor och ingen far. Kan verkligen inte förstå hur hon tänkt sig detta... Och det där om att hon skulle vara kär i mig och vill ha barn med mig bara för att få vara närmare mig är jag inte riktigt med på, då hon borde fatta att jag hatar henne, och kommer hata henne för resten av hennes liv över detta..  Mvh

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

study
772 Inlägg
27 november 2007
indirekt har hon ju sagt att du inte är pappan till barnet då hon gick iväg till ungdomsmogatgningne ller vad det heter. och detta borde ju gör att ansvaret ligger på henne att fostra ungen i med att hon inte har gjort som du har sagt.

DNA och sådant ska du köra på eventuellt skulle du kunna skriva något avtal om att modern i detta fall övertar vårdnaden av barnet så väl sociala som ekonomiskt ansvar.

det borde ju gå att få till någe sådant avtal men frågan är ju i fall hon godkänner det. jag hoppas det löser sig för dig.

329 Inlägg
28 november 2007
Tänkte bara kortfattat dra en liknande historia som hände en kommpis till mig.

Han träffar en tjej precis som du men i de här fallet går dem längre, blir senare tillsammans osv Tjejen äter hela tiden p-piller och allt är frid och fröjd, Efter en tid börjar de knaka i fogarna, och förhållandet går mer och mer åt helvete. De min kommpis inte vet är att hon slutat äta p-piller utan att säga något till honom. Självklart blir hon med barn.

Slutar ungefär på samma sett som din historia, idag är barnet fött och de blev som de blev. Vill inte gå in på mer detaljer så här rakt ut men du kan naturligtvis ta de via PM om de skulle vara så.

vh L

Elektriker/Montör
534 Inlägg
28 november 2007
Hejsan.
Får väl försvara tjejen lite.
Hade en kvinlig kompis innan som ABSOLUT inte ville ha barn.!!
I 7:e eller 8:e månade upptäckte hon att hon var gravid....
Så tjejen ifråga behöver inte ljuga. Kan vara sant som hon säger....
Men tråkigt ändå för dig..

MVH//Robbin

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

8 894 Inlägg
28 november 2007
Fattar inte att alla ger "skulden" till tjejen, båda är ju lika skylldiga!

Fotograf på tierpidag.se

Sök