highway skrev:
kolvas skrev:
highway skrev:
förstår inte riktigt ditt skrivande men deras argument va att dom inte va tillräckligt övertygade om att stöld har ägt rum dvs att man skulle ha gjort det själv....
men nu skall jag dra vidare det med advokat för vi kommer alldrig ge upp!!!
men vad har dom för motivering för att anta att bilen inte blivit stulen?
Tappade nycklar?
Inte fått alla nycklar?
Bilen försvunnit från låst garage utan inbrott i garaget?
ja du det är bra fråga...
bilen levererades endast med en nyckel så gör J-spec.
så dom har fått en nyckel..
bilen stod på gatan framför huset där jag bor..
en kollega såg med 80% säkerhet bilen natten då bilen blev stulen på väg mot helsingborg.
Och han smsa mig och fråga om skylinen va ute och rulla men det såg inte jag på natten för att jag sov.
sen när vi kollade efter så va den borta från parkeringen..
sen ringde vi och anmälde det...
Men har hört från många att länsförsäkringar är helt körda i huvudet....
Och om det är så att vi inte kommer få ersättning kommer vi att gå ut i media bla..
sorry, med endast en nyckel levererad så lär du inte få någon ersättning, min gamle Audi 2,5 Tdi ville dom inte ens försäkra för att jag bara hade 2 nycklar, den skulle tydligen levereras med 3 nycklar så antingen fick jag byta lås & nycklar eller välja annat försäkringsbolag.
sen förstår inte jag hur man kan acceptera att det bara följer med en nyckel när man köper en så dyr bil, det är väl att kräva alla nycklar eller bytta lås för detta är ju knappast första eller sista gången det händer.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må