2391
Sök

skyline R33 GTR stulen!

4 001 Inlägg
9 oktober 2008
highway skrev:
nej inte alls säkert att dom skulle naka pga det !
om bilarna tas in från japan så tar j-spec in dom med bara en nyckel.
och vi skulle precis kopiera en till så vi hade en "blind" nyckel..
och på bilden ser dom att den kom med endast en nyckel i nyckelringen på bilden.
och vad skulle göra skillnaden på att ha en eller 2 eller fler nycklar man kan ju kopiera nycklarna och ha slarvat bort dom och då vet man ju ändå inte hur många som är ute på vift om man köper en begagnad bil..
man kan ju inte utgå ifrån att alla man handlar bil av är någon form av tjuv eller bedragare..

Nu vet inte jag hur det är med dom bilarna men en hel del bilar om man kopierar en nyckel så behöver den programmeras in i bilen och då tar man bort de nycklar som inte finns längre.
Att det bara är en nyckel på bilden säger ju ingenting om hur många som levererades... det är ganska enkelt att flytta en nyckel så den inte hamnar i bild.

Kan du inte få J-spec att skriva ett intyg på att bilen bara levererades med 1 nyckel eller nåt sånt men jag tror ändå att det är långsökt... dom är VÄLDIGT hårda på sina policys

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

457 Inlägg
9 oktober 2008
Ring och prata med ARN. Hör vad dom säger! Ring även och säg till länsförsäkringar att om det inte blir skärpning inom kort så går du ut med det i media. Det brukar att ta hårt! Ingen vill vara med i media då det är negativt!

Livsnjutare
362 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
highway skrev:
nej inte alls säkert att dom skulle naka pga det !
om bilarna tas in från japan så tar j-spec in dom med bara en nyckel.
och vi skulle precis kopiera en till så vi hade en "blind" nyckel..
och på bilden ser dom att den kom med endast en nyckel i nyckelringen på bilden.
och vad skulle göra skillnaden på att ha en eller 2 eller fler nycklar man kan ju kopiera nycklarna och ha slarvat bort dom och då vet man ju ändå inte hur många som är ute på vift om man köper en begagnad bil..
man kan ju inte utgå ifrån att alla man handlar bil av är någon form av tjuv eller bedragare..

Nu vet inte jag hur det är med dom bilarna men en hel del bilar om man kopierar en nyckel så behöver den programmeras in i bilen och då tar man bort de nycklar som inte finns längre.
Att det bara är en nyckel på bilden säger ju ingenting om hur många som levererades... det är ganska enkelt att flytta en nyckel så den inte hamnar i bild.

Kan du inte få J-spec att skriva ett intyg på att bilen bara levererades med 1 nyckel eller nåt sånt men jag tror ändå att det är långsökt... dom är VÄLDIGT hårda på sina policys

jag har snackat med fredrik på J-spec och det är inget problem för dom att intyga men det är länsförsäkringar som inte vill inse fakta...

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Livsnjutare
362 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Aern skrev:
Ring och prata med ARN. Hör vad dom säger! Ring även och säg till länsförsäkringar att om det inte blir skärpning inom kort så går du ut med det i media. Det brukar att ta hårt! Ingen vill vara med i media då det är negativt!

ja lite sådanna saker får man göra..
man får ju snacka med advokat också...
men media är rätt bra att ha att göra med och har en hel del kontakter i det området smile
och det är ändå över 16 000 läsare på denna tråden.... wink

mvh

457 Inlägg
9 oktober 2008
ARN är väl gratis, hör med dom först, istället för en advokat som tar 400kr timmen, det blir ju nästa steg! smile

Troligen galen...
567 Inlägg
9 oktober 2008
Aern skrev:
ARN är väl gratis, hör med dom först, istället för en advokat som tar 400kr timmen, det blir ju nästa steg! smile

Börja med att prata med konsumentvägledaren i din kommun. Är detta ett fall för ARN så kan konsumentvägledaren hjälpa dig med att kontakta ARN.

Hur får du tag på konsumentvägledaren då? Borde finnas nummer på din kommuns hemsida, annars kan du ringa kommunens växel och be att de kopplar dig.

Troligen galen...
567 Inlägg
9 oktober 2008
Aern skrev:

Lite off topic, men vart hittar man en advokat som bara tar 400kr i timman? Med tanke på vad advokater tjänar så räcker 400kr/tim inte ens till deras timlön +sociala avgifter.

Livsnjutare
362 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
mebben skrev:
Aern skrev:

Lite off topic, men vart hittar man en advokat som bara tar 400kr i timman? Med tanke på vad advokater tjänar så räcker 400kr/tim inte ens till deras timlön +sociala avgifter.

jag kan fixa advokat som är riktigt bra och är villig att betala för att få detta ur världen..
det roliga är att vi har rättsskydd i samma försäkringsbolag wink

457 Inlägg
13 oktober 2008
mebben skrev:
Aern skrev:

Ja men 600:- då? Ingen aning, drog bara till med nånting...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 oktober 2008
Det enklaste sättet att få kontakt med en konsumentvägledare är att söka på konsumentverkets hemsida för just denna tjänst:

http://www.konsumentvagledare.konsumentverket.se/

Mvh // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Livsnjutare
362 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Vivendi skrev:
Det enklaste sättet att få kontakt med en konsumentvägledare är att söka på konsumentverkets hemsida för just denna tjänst:

Mvh // Ellen smile

frågan är ju om dom verkligen kan göra något...

74 Inlägg
13 oktober 2008
highway skrev:
Vivendi skrev:

Mvh // Ellen smile

frågan är ju om dom verkligen kan göra något...

skadar ju aldrig att fråga?smile

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Better than God \o/
1 886 Inlägg
13 oktober 2008
highway skrev:
Men har hört från många att länsförsäkringar är helt körda i huvudet...

Länsförsäkringar är det bästa försäkringsbolag jag någonsin haft.
De misstänker alltså dig för att ha arrangerat stölden. Av vilken anledning?
Var den reggad, bes och färdig för att brukas i Sverige eller hade du problem med några intyg etc?

Det är otroligt nog MYCKET vanligt att just bilar där det strulat med pappersarbetet "försvinner" och är "stulna" för att sedan aldrig dyka upp igen. Kan det vara så de resonerat?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
14 oktober 2008
Ska kanske påpekas att länsförsäkringar inte är ETT bolag utan faktiskt  består av 24 lokala och självständiga bolag runt om i landet.

Därför kan det bli lite orättvist att dra "Länsförsäkringar" över en kam. Något eller några av bolagen kan säkert vara totala sopor, medans ett annat länsförsäkringsbolag helt säkert kan vara suveräna att ha att göra med.

Hoppas några av mina tips i tråden och på PM kan vara till hjälp. Får du inte tillbaka bilen är det ju i alla fall bra om stölden regleras.

Kram / Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Leg. Rondellåkare
10 Inlägg
15 oktober 2008
highway skrev:
TTTTT skrev:
highway skrev:

jo men denna efterlysning e ju ganska gammal och fick inga vettiga svar på den tråden så hoppades på bättre svar här...

mv
h

har du kollat upp den där biten om imobilizern än?
Har du kvar alla originalnycklarna till bilen?
Har du hört nåt mer från försäkringsbolaget?
Har du kontaktat efterlyst?

har du kollat upp den där biten om imobilizern än? sitter inte på dom !
Har du kvar alla originalnycklarna till bilen? har gett den till försäkringsbolaget.. fick bara en när vi köpte den!
Har du hört nåt mer från försäkringsbolaget? nej men överklagan pågår smile
Har du kontaktat efterlyst? kan man de efter 3 månader?

MVH

Fick kalla kåren när jag läste det där med nyckeln!
Har en god vän som var på student i landskrona när hans Supra blev stulen. Han fick också bara en nyckel till bilen när han köpte den. Bilen hittades i Flensburg i tyskland på en parkering, dock totaldemolerad! Efter ett tag kom det fram att killen han köpt bilen av, hans vänner hade fått en utav nycklarna till bilen (som säljaren sa att det inte fanns några fler av). Och enkelt åkt och hämtat bilen där den stått parkerad. Han fick dock tillbaka försäkringspengar för bilen, tror dock det krävs en helförsäkring för stöld, minns inte riktigt. Hoppas VERKLIGEN du finner bilen! MVH

You only live once.

122 Inlägg
15 oktober 2008
därför jag säger köp svenskt! 3 nyklar, inga kopior! ska alltid vara 3 nyklar annars aldrig köpa bilen!  för då finns det 2 nyklar nån stanns i värdlen! import i shit! smile

What you doing?

341 Inlägg
15 oktober 2008
Xioz skrev:
därför jag säger köp svenskt! 3 nyklar, inga kopior! ska alltid vara 3 nyklar annars aldrig köpa bilen!  för då finns det 2 nyklar nån stanns i värdlen! import i shit! smile

Skulle det vara totalt omöjligt att kopiera en nyckel för bilen e svensksåld? Finns folk som backar mätare i sverige också och luras..... hmm

Avstängd
168 Inlägg
15 oktober 2008
Det finns folk som riktar in sig på att sno bilar.

Troligen galen...
567 Inlägg
15 oktober 2008
janz0rz skrev:

O fan, säger du det? tongue

74 Inlägg
15 oktober 2008
janz0rz skrev:

no s**t sherlock!yikes

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Sök