Norr Vs Söder

Team-Adolfsson Gödseldräng
4 december 2007 · 4 529 Inlägg

säger lätt norrland
söderbor (långt ner) är ju bara en jävla gnällspikar haha
morsan skulle sälja en hund och skåningen hade 50 mil tur och retur
norrläningen har runt 110 mil enkel resa
skåning tyckte det var för långt men norrläningen satte sig i bilen och åkte
blus att dom inte kör av vägen så fort det kommer snö som varenda skåning gör wink

Pikey
4 december 2007 · 2 283 Inlägg

Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
4 december 2007 · 2 283 Inlägg

henkebenke skrev:

Skyline_dennis skrev:
Vi ligger ju inga decenier efter er. På ditt argument verkar det ju mer som att bara för att vi är i norrland så har inte tekniken hunnit längre än början på 80 talet.

Fast jag undrar isf. varför alla norrlänningar fortfarande köper snowjoggers, vi i söder kom på redan 1989 att de både var fula och värdelösa.

Vi i söder? Du bor fan i SKÖVDE?! Det är fan ta mig norrland!

R.I.P. Michael Jackson!
Aerodynamik ...
4 december 2007 · 7 120 Inlägg

Söder!!

Skulle gärna flytta längre söderut än skåne, finns inget värre än kyla och regn och allt piss.
Dessutom är jag inte typen som gillar skogen så mycket. roll

Lady_Milla Alecci's fästmö
4 december 2007 · 708 Inlägg

söder e bäst haha mer sommar här tongue

gökbök tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

Pikey skrev:

Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

"Större delen av Europas bilindustri har valt Arjeplog som centrum för vintertestning."
taget från wikipedia..

D.i.l.l.i.g.a.f
twin_cam Smålänning
4 december 2007 · 7 877 Inlägg

Hade gärna flyttat till norrland smile så långt upp som möjligt. Älskar kyla tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lady_Milla Alecci's fästmö
4 december 2007 · 708 Inlägg

det som e bra med norr e väl att de inte saltar eller ha jag helfel i de hm....

de e nog en anledning att flytta uppåt isf tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
wimhed
4 december 2007 · 510 Inlägg

Allt norr om södra Norge kallar vi norrland ;P

Nej, men söder på sommaren, Norr på vintern .. Slippa allt det blöta slasket osv .. Och ha värma på sommaren big_smilebig_smile .. Plus att i söder bor det fler (tätbefolkat) .. Känns ändå bra att veta att man stör grannen med en massa bas, fest, vinkelslipen mm wink ..

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
4 december 2007 · 538 Inlägg

Jag märker att det är många som aldrig varit i norra Norrland. Riktigt tråkigt, eftersom det är riktigt trevligt i Norrbottens län. Det enda tråkiga ä köra i Östra Norrbotten (Allt öster och norr om E10 förutom kusten).
Precis som i Söder har vi städer, tätorter, osv.
Det är enbart ett fåtal saker jag stör mig på:
-Sossementaliteten
-Ingen bra musik på uteställen, rentav kass!
-Ingen Burger King
-Långt till Bug Run, men det ger däremot en trevlig ROADTRIP!
-Folk tycker otroligt synd om sig själv. Öppna en av lokaltidningarna och allt du ser är artiklar där folk ser sig själva som offer!


Däremot:
-Mycket mindre trafik jag retar mig på.
-Bilkö = stå stilla i 3 minuter.
-Mycket sol under sommaren
-Långt bort från det mesta som irriterar mig.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 december 2007 · 8 197 Inlägg

Köpte min bil i Åsele. Gillade det jag såg av Norrland. smile Och jag föredrar folket norrut. smile
Skulle vilja ser mer av norra norrland.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
golf88
4 december 2007 · 956 Inlägg

NJ_ skrev:
norrland = sveriges hjärna, skåne = sveriges fotsvett...

The botten is nådd... "tror fan det om man bor i skåne" som min lärare sa wink

det hade din lärare helt rätt i.

eldus veldus
Audi A6 (2017)
NJ_
4 december 2007 · 2 118 Inlägg

golf88 skrev:

NJ_ skrev:
norrland = sveriges hjärna, skåne = sveriges fotsvett...

The botten is nådd... "tror fan det om man bor i skåne" som min lärare sa wink

det hade din lärare helt rätt i.

hehe ;P

D.i.l.l.i.g.a.f
Sushikocken Sleeper
4 december 2007 · 3 084 Inlägg

vi har ljus dygnet runt här på sommarn´n det har inte ni sörlänningar så suug wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Söder!!

Skulle gärna flytta längre söderut än skåne, finns inget värre än kyla och regn och allt piss.
Dessutom är jag inte typen som gillar skogen så mycket. roll

och då flyttar du till regnet och pisset istället? tongue du e dum du wink

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
4 december 2007 · 6 170 Inlägg

Sushikocken skrev:
vi har ljus dygnet runt här på sommarn´n det har inte ni sörlänningar så suug wink

Nej men sen har vi iaf ett hyffsat normalt antal soltimmar på vinter men ni har istället nästan kolsvart på vintern, grattis tongue

(Så suug wink  big_smile)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Liner
4 december 2007 · 583 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Sushikocken skrev:
vi har ljus dygnet runt här på sommarn´n det har inte ni sörlänningar så suug wink

Nej men sen har vi iaf ett hyffsat normalt antal soltimmar på vinter men ni har istället nästan kolsvart på vintern, grattis tongue

(Så suug wink  big_smile)

Hade inte Östersund flest soltimmar den här sommaren?

(menade då DAGTID)
(SÅ SUUUG)

Senast redigerat av Skyline_dennis (4 december 2007)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Perss0n
4 december 2007 · 435 Inlägg

Pikey skrev:

Malm3n skrev:
Ja hade Norrland inte funnits så hade ni fått sitta där i era sketna sabbar/volvos från -73 eftersom nästan alla bilmärken testar sina bilar här uppe i vintermiljö!!!!! sug på den ni big_smile

Du verkar inte ha hört talas om nurburgring då?

Det är där de testar bilar, eller aa Volvo och sånt testar man kanske i Sverige.
+ att uppe i norrland kan man köra som fan för där bor ju inga...

jaha okej så vad gör BMW, Audi, Porsche, VW och en massa andra bilmärken här uppe då? wink i Arjeplog dvs.

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Rudholm
4 december 2007 · 863 Inlägg

Klart norrland är bättre big_smile
Slippa trängas bland en massa folk å sen så har vi ju typ både varmare somrar och kallare vintrar än vad ni har i söder nuförtiden smile
Sen så behöver man ju aldrig bry sig här heller, lämnar man bilen olåst så står bilen kvar dagen efter med allt som fanns i den ligger kvar de verkar ju inte funka så bra söderut! smile
Extraljusen får sitta kvar, iaf där jag bor smile
Alla känner alla och muttorna är inte kalla wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
Sushikocken Sleeper
4 december 2007 · 3 084 Inlägg

Kalla skåne för sverige när 100% är invandrare sk. svennar som har fått den fruktede Denske haelsesjukkehdommen är väl ändå att ta i. tongue

Men alla överens om att börja kapa vid gävle då? så gör vi norrland självständigt.. Jävlar vilken ström vi nordbor kommer få Gratis el åt Norrland! tongue..   Hoppas ni får strålningsskador av all kärnkraft (tiihi)


Kommer jag få skit för det?
Kommer jag få skit för det?
Kommer jag få skit för det?
Kommer Norrland få skit för det?
Kommer Stockholm frysa ihjäl och dö?
mja... troligtvis

rollrollrollroll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang