3963
Sök

740 bensinproblem

30 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Hej.
Har problem med min 740 -88, den startar inte och jag har kommit fram till att det är den bakre bensinpumpen som spökar. Jag antog att den hade rostat ihop men när jag tog bort pumpen för att se då var armaturen i plast, så vad kan vara fel? Tankmätaren har inte heller fungerat men det brukar väl bero på att armaturen har rostat?

137 Inlägg
4 december 2007
Är du säker på att det är fel på pumpen?
Har du ström dit?
Om inte kan det ju vara ett elfel, hade det på min gamla bil, då stängs både bränsle tllförsel o tändsystemet av, har du gnista?

Har för mig att rören som sitter på tankarmaturen är av metall, där är inga rost hål där.... men då skulle det ju läcka......
Senast redigerat av FH16 (4 december 2007)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

30 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
nu när du säger det så blev jag lite osäker, för när man försöker starta och låter startmotorn gå ca 5 sek och sedan vrider av så hörs det ett vinande ljud från den bakre pumpen i ungefär 1sek EFTER att man vridit av. kanske inte har ström bak till pumpen, finns det något lätt sätt att mäta de på?

37 Inlägg
4 december 2007
Kolla relät till pumpen, det kan spöka..

Turbofemma blire nog :)

30 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
har bytt till ett nytt relä :S
Senast redigerat av _big_mac_ (4 december 2007)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2007
slå på tändingen å kolla då ska du ha ström till bakre pumpen
en fråga bara hur mycket soppa har du i tanken ? det sitter en lite slang mellan tankpumpen å rören den kan det va hål på å vid lite bensin så suger han bara luft  det är väldigt svårt att se om den är trasig man måste böja bända på den

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

30 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Det är ca 25 liter bensin, ska kolla det där med slanen. Förra ägaren hade bytt en bit på ca 10 cm så nu är det en del skarver. Har tänkt byta hela vägen från tanken till pumpen under bilen när jag får tag på nån som har billyft.

30 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Har mätt nu och det är ström till pumpen ca 8-9V, men pumpen går inte när man kör på startmotorn men när man vrider av så går den ca 1 sek men det kommer ingen bensin. Det är ca 25 liter bensin i. Ska pumpen har mer eller räcker 8-9V eller är pumpen trasig?

30 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Ingen som har nån idé?

30 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
lyfter

Sök