Jaaacob skrev:
Scratch skrev:
Speglar (planering) är 50% av hela uppkörning sa han ja körde upp med efter åt.
- Mitten spegeln innan du börjar bromsa.
- Mitten, vänster spegel, Dödavinkel innan vänstersväng.
- Visa vad du ska göra i god tid (blinkers och placering)
- Överdriv med nackrörelser för att visa att du tittar sånt gillar dom. Sen är det bara att ta det lugnt och inte brytta mot nån lag så har du kortet.
Känslan när dom säger grattis du klara det är obskrivlig skön. ;D
Lycka till!
Likt andra svar här med, Underbart fin hjälp. Precis dessa typ av saker jag funderade på. Tackar så himla mycket, Längtar efter uppkörningen.
Njäa nervös tror jag inte att jag blir allt för mycket, men lite är man nog alltid har en tendens att ta det hyfsat lungt.
Finns det möjligtvis något mer som kan vara bra å tänka förutom de som gåtts igenom i tråden än sålänge?
toppen vänner!
/Jacob
Tackar
Hmm...
Saker som alltid 2 händer på ratten.
- Hastigheten är samma på vägen du svänger in på om inte annat anges, Om du skulle bli osäker på vad det är för hastighet visa det inte genom att köra 60 kör 50 eller 70 osv.
- Prata lite med personen gör dig själv lugnare och gör kanske att han/hon missar eventuella små grejer.
- Överdriv med blinkers, Om du är i en fil som bara får köra höger blinka ändå höger.
- Se till att du är 100 på alla säkerhetskontroller! Finns på nästan alla trafikskole hemsidor.
Saker du får göra.
Alltid:
- Rondeller
- filbyte
- Högersväng/Vänstersväng
- Påfart motorväg.
och fler saker
Special uppdrag: (Du får i uppdrag att göra en av dessa grejer.)
- Vänd på motortrafikled/Huvudled
Sväng av till en sido väg och vänd där och kör sedan in på vägen igen.
- baka runt hörn
Ha god uppsikt innan du stannar vid sidan av vägen så ingen bakom/ivägen.
- Start i backe (tror iaf det är special)
Det var det ja kom på nu.
Obs! Skulle du kör fel ex svänga fel eller missa en sväng.
Ta det lugnt vänd på lämpligt ställe och kör tillbaka på rätt väg. Alla kan köra fel bara att man inte gör nåt fel som att göra en u-sväng på huvudled etc.