Det var underbart fint väder idag, så jag körde in till stan och tog med kameran. Tänkte se om stormen ställt till med nått. Hemma vid hade ICA personalen glömt hala en av flaggorna, med följden att de numera är en flaggstång fattigare.
Förutom en mindre översvämning vid fiskehamnen, syntes ingen större förödelse.
Tyvär har jag inte riktigt lärt mig vilket objektiv man skall ha på, om man "bara tar med kameran", så jag monterade mitt 80-200 f/2.8. (80-200 blir 120-300 med faktor x1.5 på digital kameran.) Den gör riktigt fina bilder, men man kommer lite för nära. När jag sprang på Ghöteborg i sin vinter förvaring, upptäkte jag att jag inte kom tillräkligt långt ifrån, för att få hela skeppet (Och helst nått mera.) i bild.
Jag löste det dock ganska snygt. Jag tog fem bilder på högkant (Porträtt) och körde ett panorama program som syr ihop en bild av flera foton. Blir iofs lite "overkill" att först göra en panorama bild på 6268x2600, för att sedan förminska den till 640x320 för att posta här.
Har flera stycken (Större) panoraman med 10 bilder och flera, från dagens utflykt, men max upplösningen på forumet gör att panoraman försvinner helt.
(Det är ju inte heller forumets syfte, man glömmer ibland att det skall vara "BILAR".)
Här är i alla fall en bild på ett stort fordon.

Jag tog 160 bilder idag, så det fick bli JPG (Inte RAW), så denna bild platsar under kategorin "fake HDR" Jag har tonat ner himlen i ett tonings lager, sedan har jag även tonat ner ljusa delar av byggnader, Ghöteborg och vattnet, i ett separat tonings lager.
Skeppet Ghöteborg, i vinter förvaring vid Eriksbergs kajen.