Vad är tjusningen med detta HDR egentligen? Ser ju inte alls bra ut? Alldeles för överdrivet med alla toner.
Meningen med HDR är inte att få det att se ut som 95% av innläggen här, men som någon skrev innan att om tillräckligt många kallar det för HDR så är det HDR
Tjusningen med HDR tycker jag är själva effekten av moln man kan få fram och andra detaljer som gör bilden mer levande och trevlig att se på, dock passar inte vilka bilder som helst till HDR.. men vissa typer av foton.
Rackarns..! Medans jag letade bild och sedan lekte i PS, han någon annan före. Och samma bild som jag moddade. (den enda bilden som jag tyckte var bra nog att "förbätra") Min är bilsidan lite ljusare, jag har också kört en polariserande effekt på rutorna samt strålkastarna.Sedan klonade jag bort skylten fram... Orkade inte retuchera bort reflexen i spoilern, så det ser lite kul ut med reflex av en reg skylt som inte finns.
Rackarns..! Medans jag letade bild och sedan lekte i PS, han någon annan före. Och samma bild som jag moddade. (den enda bilden som jag tyckte var bra nog att "förbätra") Min är bilsidan lite ljusare, jag har också kört en polariserande effekt på rutorna samt strålkastarna.Sedan klonade jag bort skylten fram... Orkade inte retuchera bort reflexen i spoilern, så det ser lite kul ut med reflex av en reg skylt som inte finns. http://www1.garaget.org/gallery/archive/31872/428981_mnvyst.jpg
Tack så jättemycket Kristian.. Blev ju kanonbra!
Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
Rackarns..! Medans jag letade bild och sedan lekte i PS, han någon annan före. Och samma bild som jag moddade. (den enda bilden som jag tyckte var bra nog att "förbätra") Min är bilsidan lite ljusare, jag har också kört en polariserande effekt på rutorna samt strålkastarna.Sedan klonade jag bort skylten fram... Orkade inte retuchera bort reflexen i spoilern, så det ser lite kul ut med reflex av en reg skylt som inte finns. http://www1.garaget.org/gallery/archive/31872/428981_mnvyst.jpg
Tack så jättemycket Kristian.. Blev ju kanonbra!
Var så god. Jag tittade på första bilden, som du ville ha HDR på. Går i mitt tycke inte att göra nått vettigt på den. Man kan göra en sådan där bild där man "dragit i reglarna" i PS för en konstig bild. Men det kan någon annan få göra i så fall.
Jag använder nästan uteslutande HDR för att få fram detaljer, inte att förvränga dem. Kolla min första bild på V40 T4an. Bilden är en HDR ursprungligen är det 17 olika exponeringar, som satts samman till en. Enda "manipulationen" jag gjort i bilden, är oskärpa över reg-skylten.
Tyvär skalar Gorg-servern ner bilderna. Jag postade bilden i 1500x1000 pixlar, men servern sparar ner den i max 1024, jag skall posta om den i den storleken. Så snart man skalar om en bild, så försvinner mycket av skärpan/kvalitén i bilden. (Jag förstår att Gorg, gör det, alla bilder tar ofantligt med plats på servern.)