4008
Sök

AKUT! parkeringsljus volvo 740

244 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#1
Det är lite akut nu...
Bilen skall besiktas nästa vecka och mina parkeringsljus fungerar inte. Bägge la av på samma gång. Antar att det är ett relä... Någon som kan säga vilket det är?

MVH Niclas

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
14 december 2007
#2
Det e nog bara lamporna som e väck ... om ej så dra en separat pluss som går från
någon pluss som är nyckel brytande ....

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

:]
469 Inlägg
14 december 2007
#3
inte säkring då?

332 Inlägg
14 december 2007
#4
Ja skulle gissa på säkring, kabelbrott, reläfel, eller jordfel.
Har det slutat att funka både fram o bak?
Om det lyser bak men inte fram så är det nog varken säkring eller relä.
Om så är fallet skulle ja gissa på trasig lampa, kabelbrott eller jordfel.


230 Inlägg
15 december 2007
#5
BÖRJA med att mäta upp om du har ström fram till lamporna, har du inte det så kollar du säkringen. Är den hel så kollar du om du har ström fram till reläet. Har du inte det så kollar du kablarna före reläet, har du det så kollar du kablarna efter reläet.

Second place is the first loser


Sök