mitsubishi colt gti vs honda civic

Big_JN
22 december 2007 · 2 126 Inlägg

Äger två st Colt GTi -90:or och tycker att det e jävligt roliga bilar men jag hade ändå köpt en civic pga att dom e fan så mycket billigare att äga än colt!

Enda plussidan är att du kan slänga i en evo motor i colten och det e ju inte fy skam!!!

sir_daniel www.kudoz.se
22 december 2007 · 3 802 Inlägg

civic alla dagar! massor av billigt godis och delar (i staterna tar jag mina från) och roliga o driftsäkra motorer.

Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 december 2007 · 1 123 Inlägg

hur mkt bör en civic vti kostar års modell 92-94?? mina tillgångar är max 35lax

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
23 december 2007 · 2 009 Inlägg

Hitta en civic men välj en vti skilj på vtec och dohc vtec en vti alltså dohc vtec skall ha 160hk.
Se till att det är en sån och ingen vanlig ESI vtec på 125hk.
ESI är en bra bil men man vill ha VTI.
Har själv haft sån och dom går underbart och kvalite´n är enorm på allt utom karossen för den rostar som alla andra 90 tals japaner.
Testa även att växla på varvstopp till 2:an och 3:an kan finnas synkrings fel PGA av högt varv på dom motorerna.
Inte för att växellådorna är dåliga utan för att inget tål att felväxlas 30000mil vid 8200rpm wink
Så bara till att åka och kolla det ska gå att få en hyfsat fin vti för 35k.
Om inte så får man en fin orginal vti sedan för dom pengarna.
Lite tråkigare bil men man kan få dom fina oxå. Kolla min för insperation wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Eisenhut
23 december 2007 · 1 827 Inlägg

Jag tror till och med du kommer ha roligare i en Civic ESi på 125 hk än en Colt.

Väljer du däremot en Civic VTi så kommer du aldrig ångra dig. Mer "sportbil" för pengarna får du inte om man kollar på ljudet och väghållningen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 december 2007 · 1 123 Inlägg

BMTech skrev:
Hitta en civic men välj en vti skilj på vtec och dohc vtec en vti alltså dohc vtec skall ha 160hk.
Se till att det är en sån och ingen vanlig ESI vtec på 125hk.
ESI är en bra bil men man vill ha VTI.
Har själv haft sån och dom går underbart och kvalite´n är enorm på allt utom karossen för den rostar som alla andra 90 tals japaner.
Testa även att växla på varvstopp till 2:an och 3:an kan finnas synkrings fel PGA av högt varv på dom motorerna.
Inte för att växellådorna är dåliga utan för att inget tål att felväxlas 30000mil vid 8200rpm wink
Så bara till att åka och kolla det ska gå att få en hyfsat fin vti för 35k.
Om inte så får man en fin orginal vti sedan för dom pengarna.
Lite tråkigare bil men man kan få dom fina oxå. Kolla min för insperation wink

vad ska du ah för din?? 35 lax?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 december 2007 · 13 810 Inlägg

har inte kört någon mitzu som fyllt mina förväntingar iof bara kört lite äldre typ 89-91 av både galant gti lancer gti colt gti och slöare bilar är svårt att hitta med ett gti märke

så civicen alla dagar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 december 2007 · 1 123 Inlägg

oekj

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Skaune
24 december 2007 ·

Finns inge råare i den lilla klassen än civic! finns ju hur mycket godis oxå! Akta bara för den förb---de rosten i baksärmarna o bakluckan! sad

fish Allfixare
24 december 2007 · 1 475 Inlägg

säger bara Civic VTI. Även sedan. En sån med filter grenrör å avgas slår det mesta i prisklassen. CRX v-tec då?? Roligare bil under 30 hittar du inte. 18graders förtändning, grenrör, filter, avgas, så går dom fan bra. 98 oktan i tanken oxå. sen att motorerna är skottsäkra gör inte saken sämre.

fish Allfixare
25 december 2007 · 1 475 Inlägg
Tengu1969
25 december 2007 · 1 396 Inlägg

fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/14608647.htm?ca=5_s
hitta den här idag...

Det var den jag menade. Någon sa att Mitsubishi´s GTI-bilar vara slöa, den personen måste ha kört den tidigare modellen för 92 och uppåt går riktigt bra. Ligger jämt med en T5:a.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Necrodamus
25 december 2007 · 220 Inlägg
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Volvo V40 (2003)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
25 december 2007 · 1 123 Inlägg

Necrodamus skrev:
http://www.blocket.se/vi/14557359.htm?ca=13_s


Tittat på en sådan?

jag hatar opel vet ej varför så är de:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
25 december 2007 · 1 123 Inlägg

NiclasT skrev:

fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/14608647.htm?ca=5_s
hitta den här idag...

Det var den jag menade. Någon sa att Mitsubishi´s GTI-bilar vara slöa, den personen måste ha kört den tidigare modellen för 92 och uppåt går riktigt bra. Ligger jämt med en T5:a.

ve,m fan som sa att colt gti är slö den personen körde säkert en colt gti som var helt slut man behöver inte va smart att fatta 1000kg på 140hk+ e inte alls slööö

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
caromania Forummoderator
25 december 2007 · 9 296 Inlägg

Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Tengu1969
25 december 2007 · 1 396 Inlägg

caromania skrev:

Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

Colt och Lancer(EVO) är i princip samma bil.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Big_JN
25 december 2007 · 2 126 Inlägg

NiclasT skrev:

caromania skrev:

Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

Colt och Lancer(EVO) är i princip samma bil.

Japp Evo motorn passar rakt i Coltarna behöver bara Evon's ECU och kablage!

Och att Colt GTi -90 skulle vara slö e bara skitsnack med 1,8 liters motorn gör den 0-100 på 7,9 sek det tycker inte jag e slött!!!

EDIT: När Colt GTi kom med 1,8 liters motorn var det den snabbaste GTi'n som tillverkades!!!!

Senast redigerat av Big_JN (25 december 2007)

Eisenhut
25 december 2007 · 1 827 Inlägg

Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

På en VTi är det bara att kasta ner en Integra type R motor... Absolut inga mods alls, du kan till och med ha kvar org kabelhärva mm. Sen drar du RS4 och M3 utan några större bekymmer.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
toarulle
26 december 2007 · 14 Inlägg

caromania skrev:

Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

om du inte kan lägga ett seriöst bidrag i konversationer mellan vuxna så behöver du inte göra det alls!

Mvh Rulle

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang