8734
Sök

...

undergroundracing
25 december 2007
Trådstartare
...
Senast redigerat av undergroundracing (2 maj 2016)

1 072 Inlägg
25 december 2007
Det är en fördel att ha den. du sliter mer på avgasupphängningen. Men du kan ju alltid stumm montera motorn istället smile

IT-Tekniker
376 Inlägg
25 december 2007
Simpelt, använd flexrör.. smile

Vad gör det om det är en liten igensvetsad skarv till?
Senast redigerat av billy (25 december 2007)

227 Inlägg
25 december 2007
jag hade inget flexrör på min s2a hade dock sidepipes men de bara sprack uppe vid wg utloppet o höll på och böga sej så ja röstar för flexrör

VVS:are Våga Vägra Saab ;)

246 Inlägg
25 december 2007
Dummt o skippa det .Gör så grenröret föskonas mot sprickor när motorn rör sig..
Stumm motor är väl ok men flexröret behövs i alla fall ..

90 Inlägg
26 december 2007
Har själv stumt eftermarknadssystem, inte haft några som hellst problem med sprickor i grenrör el. dyl..

Dom flesta eftermarknadssystemen är väl stumma lr?? Iaf till japanska bilar..

jaja lycka till hur du än gör

246 Inlägg
26 december 2007
TurboAnders skrev:
Har själv stumt eftermarknadssystem, inte haft några som hellst problem med sprickor i grenrör el. dyl..

Nä men med tiden går så händer det.. onödig påfrestning.. Vem vill Ha Avgas vibbrationer i hela karossen?
Prova o kör utan fjädrar o stötdämpare så föstår du nåstans spricker eller släpper det..

1 661 Inlägg
26 december 2007
jag kör helt utan flexrör nånstans och jag har inte haft några problem på dessa åren iallfall.

1 827 Inlägg
26 december 2007
Samma här.

Sitter det dock flexirör orginal på en bil så bygger jag med flexirör även på det nya systemet. Brukar låta vettigt i mina öron.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

90 Inlägg
26 december 2007
speedshop skrev:
TurboAnders skrev:

Nä men med tiden går så händer det.. onödig påfrestning.. Vem vill Ha Avgas vibbrationer i hela karossen?
Prova o kör utan fjädrar o stötdämpare så föstår du nåstans spricker eller släpper det..

Avgasvibrationer i hela karossen, nu talar du om nåt du inte har nån erfarenhet av lr??
Vet inte hur ditt avgassystem är upphängt men.....??

Borde som sagt funka både med och utan, som ja skrev tidigare i tråden.. I stort sett alla eftermarknadssystem är stumma... Bland så mycke bilfolk man känner har ja aldrig hört talas om att nån haft problem me sprickor lr dyl i grenrör..

Sök