Eftermarknadsinsprut vilket är bäst

absolute_teddan
25 december 2007 · 247 Inlägg

Vilka har testa eftermarknadsinsprut här. funderar på vilket jag ska ha då jag ska plocka ut ca 500 hk. megasquirt är till exempel rätt billigt men funkar det lika bra? pro spark dyrt men bra? tips tack

Holme
26 december 2007 · 1 417 Inlägg

Jag skulle provat VEMS. Verkar funka bra, många snabba bilar som kör med det. Finns många inställningsmöjligheter och är inte snordyrt heller.

speedshop
26 december 2007 · 246 Inlägg

Kan man plocka så mycke ur en sketen Volvo..Heheh skoja bara..
Visst DTA som GIK TURBOTEKNIK  säljer o flera andra är ett bra Turbosprut besök deras hemsida o läs mer
Skall själv montera ett DTA sprut inom närmsta tiden

Corpze
26 december 2007 · 1 311 Inlägg

välj det sprut som han som ska mappa den kan, jag mappade min hos halvarsson racing i torsby och han kan Nira bra, alltså blev det det, sedan visade det sig va ett skitbra ems! svenskt också!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
torpis Forummoderator
26 december 2007 · 10 572 Inlägg

vilket sprut är bäst?? eller vilket sprut är bäst i förhållande till pris?

Jag kör Nira, och det lirar förbanant bra, aldrig stött på några fel som beror på sprutet, ej heller någon som fått bekymmer pga sprutet...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
absolute_teddan
26 december 2007 · 247 Inlägg

torpis skrev:
vilket sprut är bäst?? eller vilket sprut är bäst i förhållande till pris?

Jag kör Nira, och det lirar förbanant bra, aldrig stött på några fel som beror på sprutet, ej heller någon som fått bekymmer pga sprutet...

Jag tänkte bara hitta ett insrut som är lätt, men de e klart ett billigare bra fungarande insprut skulle inte vara fel.

Corpze
26 december 2007 · 1 311 Inlägg

kan tillägga att nira har en startguide som är oerhört bra för att få igång motorn för första gången, ett sådant saknade jag verkligen när jag skulle starta en motor med vems! vilket krångel säger jag...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
terazzi
26 december 2007 ·

Nira lätt wink som alla ni andra redan sagt,problemfritt smile

sik
26 december 2007 · 1 072 Inlägg

Nira, Autronic, Haltech och Motec. Motec ska vara jäkligt bra men är snordyrt. SM4 är det många som tycker är bra. Bla Limmet har jag för mig kör med de och anser att de är bäst. Nira är bra men har inte lika mycket att erbjuda men priset är bättre på de. Läs vidare mellan spruten och avgör vilken prisklass du är intresserad av.

speedshop
27 december 2007 · 246 Inlägg

Corpze skrev:
välj det sprut som han som ska mappa den kan, jag mappade min hos halvarsson racing i torsby och han kan Nira bra, alltså blev det det, sedan visade det sig va ett skitbra ems! svenskt också!

Mappa gör man väl själv du har cd skivan alla instruktioner finns där..
Allt du behöver är din bärbara pc Thats  it.

loffe007
27 december 2007 · 905 Inlägg

speedshop skrev:

Corpze skrev:
välj det sprut som han som ska mappa den kan, jag mappade min hos halvarsson racing i torsby och han kan Nira bra, alltså blev det det, sedan visade det sig va ett skitbra ems! svenskt också!

Mappa gör man väl själv du har cd skivan alla instruktioner finns där..
Allt du behöver är din bärbara pc Thats  it.

jo men det är liiite mer optimalt att mappa i bänk hos nån som kan.

Manne Jajjemen!
27 december 2007 · 1 512 Inlägg

Jag köpte Megasquirt till 142an.
Har inte kommit igång såpass att ja varit ut å mappat men startat den har ja gjort iaf.
Finns ju fullt med guider på internet, å ett forum så stöter man på problem ä de bara å gå ut på nätet.
De är väl bland de billigaste du kan köra med iaf.
Du kan ju få i princip vilka funktioner du vill på de.
Jag har iaf så ja kan styra tändningen å launchcontrol de klarar ja mig på.
Gav 2200 för själva boxen inkl frakt. Sen tillkommer ju några kronor för dom givarna du behöver å kablar till kabelhärvan.

Men än så länge har ja inget å klaga på.
Skicka ett Pm om du vill komma i kontakt med honom ja köpte av.

Senast redigerat av Manne (27 december 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Corpze
27 december 2007 · 1 311 Inlägg

speedshop skrev:

Corpze skrev:
välj det sprut som han som ska mappa den kan, jag mappade min hos halvarsson racing i torsby och han kan Nira bra, alltså blev det det, sedan visade det sig va ett skitbra ems! svenskt också!

Mappa gör man väl själv du har cd skivan alla instruktioner finns där..
Allt du behöver är din bärbara pc Thats  it.

Ja visst kan man göra det, jag och en polare gjorde tex det på en benz 2,3 16v 190... men för att kunna se hur effektkurvan ser ut, kunna justera in wg-styrning och för att inte slita ut bromsar.... plus att du får nog ut ett gäng extra hästar i en bromsbänk med konstant motstånd!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
torpis Forummoderator
27 december 2007 · 10 572 Inlägg

Just det, vi vet ju inte om du kör diesel, bensin, wankel... MC eller bil...   min rekomenation av Nira är utgår ifrån att du kör en 4-taktare på bensin.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Snik3r
27 december 2007 · 53 Inlägg

jag gör med civinco.. och det är kanon, hur många företag känner ni till som ställer upp med hjälp den 25:e december?

helt lysande service, samt ett svenskt sprut med många bra lösningar

Volvo s40 t4 "Red Devil" (1998)
Saab 96 "v4" (1971)
absolute_teddan
28 december 2007 · 247 Inlägg

torpis skrev:
Just det, vi vet ju inte om du kör diesel, bensin, wankel... MC eller bil...   min rekomenation av Nira är utgår ifrån att du kör en 4-taktare på bensin.

2.0 16v turbo (bensin)

Holme
28 december 2007 · 1 417 Inlägg

Snik3r skrev:
jag gör med civinco.. och det är kanon, hur många företag känner ni till som ställer upp med hjälp den 25:e december?

helt lysande service, samt ett svenskt sprut med många bra lösningar

Jag måste nog tycka (med deras hemsida till grund) att de inte har så många lösningar. Det var mest paket till diverse motorer jag hittade. Okej, det är nog inte så många som ställer upp den 25e dec, men jag vill kunna använda vilken motor som helst till mitt sprut.
Eller har jag fel?

torpis Forummoderator
28 december 2007 · 10 572 Inlägg

Civinco är på G, inte så många boxar ute än av deras stand alone vad jag vet, men det kommer nog smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Snelhest Hertig
29 december 2007 · 182 Inlägg

www.megasquirt.se , använder många kompisar i sina turbo bmw/volvos. Det är billigt och funkar perfekt för den som inte är ute efter jätteavancerat.

Ett av de bästa spruten som finns är också Autronic SM2 sprut som i min japsvagn, kostar dock över 25K nytt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang