2665
Sök

Köpa ny nrplåt.

JDM
593 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Tjenare jag drog min lilla civic genom en biltvätt för att få bort lite skit och salt. Så nu är den ren och fin. Men jag upptäkte när jag kom ut att en av borstarna hade knäckt min nummerplåt där fram. Så den är böjd frammåt och färgen har spruckit lite på den. Så min fråga är: Var kan jag köpa nya plåtar (tänkte ta både fram och bak då de är fula)?

En till liten sidofråga, lacken på bilen är väldigt ful i dagsläget, speciellt på huven där den är dassig och lite blekt. Även på skärmkanterna där det tydligt är lagat så är lacken sträv och bucklig. Vad kan jag göra som åtgärd?

Tack på förhand // Axel

Det ska vara JDM och bana!

1 827 Inlägg
26 december 2007
Plåtar köper du såklart på vägverkets hemsida. 60kr per skylt.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 833 Inlägg
26 december 2007

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

JDM
593 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Jamensedär. Såklart, tack så mycket big_smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
Man kan ju faktiskt ringa vägverket och beställa också tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Miklen
26 december 2007
Lättare å slippa prata me dom tongue

110 Inlägg
26 december 2007
Haxxel skrev:
Tjenare jag drog min lilla civic genom en biltvätt för att få bort lite skit och salt. Så nu är den ren och fin. Men jag upptäkte när jag kom ut att en av borstarna hade knäckt min nummerplåt där fram. Så den är böjd frammåt och färgen har spruckit lite på den. Så min fråga är: Var kan jag köpa nya plåtar (tänkte ta både fram och bak då de är fula)?

En till liten sidofråga, lacken på bilen är väldigt ful i dagsläget, speciellt på huven där den är dassig och lite blekt. Även på skärmkanterna där det tydligt är lagat så är lacken sträv och bucklig. Vad kan jag göra som åtgärd?

Tack på förhand // Axel

Sluta tvätta i maskin och börja tvätta för hand med bra produkter.
Senast redigerat av M3rL (26 december 2007)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 december 2007
Duger gott med en asfaltsavfettning från OK typ 50 spänn, turtle superwash(supertvätt) typ 60-70 spänn för en halvliter e de väl och någon mysig svamp (inte engångssvamparna, Jula har okej billiga). Det sträva kanske är asfalt/tjära som inte lossnar liksom också, då hjälper iaf dessa grejerna.
Kör rubbing (om det inte är metallic, finns speciell för metallic, finns också på macken, Sonax plåtlådor, kolla de olika) och sen vaxa, sonax funkar där med, sonax hårdvax, sen kan man lägga påe tt lättare slitvax, typ turtles vanliga eller nåt (rätt lättarbetat).

Sen kan man ju såklart göra hur dyrt som helst, men detta e iaf rätt billigt och blir ett gott resultat ändå. (vax+rubbing sonax kostar la runt 150 spänn ihop+lite dukar om du inte har, eller trassel, whatever u prefer :p)

(det matta får du alltså bort genom rubbingen)
Senast redigerat av Mortalis (26 december 2007)

JDM
593 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
M3rL skrev:
Sluta tvätta i maskin och börja tvätta för hand med bra produkter.

Heh jag vet, jag skulle inte i vanliga fall komma på tanken att köra maskin, men jag kände mej tvungen att få bilen ren och det var svinkallt ute. Men det blir väll gör det självmack nästa gång.

Men Mortalis du hade en bra genomgång av vad jag behöver. Jag tror jag kör på detta, blir väll en hemmaomlackning så småningom, men det blir inte förrns i vår då det måste vara varmare och så måsta jag öva. Men den kan ju inte se ut som skit så länge wink

Sök