2059
Sök

saab 9-5 VS volvo s40 t4

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 december 2007
Är det en fulltryckare i 9-5'an?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

OEM <3
6 957 Inlägg
29 december 2007
John87 skrev:
Är det en fulltryckare i 9-5'an?

Ne, har svårt att tro de

Här är en snygg 9-5 lite långmilad bara men de e de stuket ja menar
http://www.blocket.se/vi/14507557.htm?ca=13_s

Nackdel med 9-5 enligt mig är att man måste göra lite mer med de kosmetiska
än T4an...typ Aero detaljer etc.

Mvh
Senast redigerat av Bjork (29 december 2007)

OEM <3

plattsättare!
804 Inlägg
29 december 2007
ja skulle valy saaben p.g.a att jag tycker den är för liten bil s40in för min smak men alla e vi olika smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

538 Inlägg
29 december 2007
Volvon utan o tveka. har haft en 9-5 med 170 hk och kompisen har en T4, volvon e mkt bättre tycer jag, enda fördelan med saab e komforten. prestandamässigt e volovn bättre. snyggare, snålare, billigare försäkra.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 december 2007
mebben skrev:
Jag skulle välja SAABen om du behöver en stor bil som tyvärr även dricker en hel del mer soppa än vad T4an gör

Hur mycket tycker du är mycket ??

Jag var iväg till Eksjö för ett par dagar sedan och det är väl cirka 20 mil dit och på väg dit la sig min genomsnittliga bensinförbrukning på 0,85L/mil och det tycker jag inte e allt för mycket för min bil som ändå är utrustad med allt man kan tänka sig så den väger ju inte lite direkt.

Däremot när jag bara kör dom 6 kilometrarna till jobbet och sådana småsträckor så brukar bilen ligga på en liter milen jämnt.

richardoo290 skrev:
hm, majoriteten verkar ju gilla SAAB:en hmm

Haha varför "hmm" ??

Låter nästan som om du ville att alla skulle säga Volvon tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Troligen galen...
567 Inlägg
29 december 2007
TBOC_Razor skrev:
mebben skrev:
Jag skulle välja SAABen om du behöver en stor bil som tyvärr även dricker en hel del mer soppa än vad T4an gör

Jag var iväg till Eksjö för ett par dagar sedan och det är väl cirka 20 mil dit och på väg dit la sig min genomsnittliga bensinförbrukning på 0,85L/mil och det tycker jag inte e allt för mycket för min bil som ändå är utrustad med allt man kan tänka sig så den väger ju inte lite direkt.

Däremot när jag bara kör dom 6 kilometrarna till jobbet och sådana småsträckor så brukar bilen ligga på en liter milen jämnt.

Jag har kört T4 tur och retur Sthlm -Elmia på 0.66l/milen. Vid blandad körning runt 0.8-0.85. Kör man som jag 4000mil/år så blir det pengar...

Lite OffTopic:
S60 T5 som jag kör nu är alldeles för törstig, så den ska säljas. På motorväg hamnar jag på 0.8 och vid blandad körning hamnar jag på 1.1-1.2l/milen...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
mebben skrev:

richardoo290 skrev:

Haha varför "hmm" ??

haha, nä men ja kan inte bestämma mig...  jättesvårt val.. båda är snygga och har sina för o nacdelar.. men dem flesta i tråden gillar ju saaben mer.. så jag vet inte tongue  de lutar väll åt saaben bara för de men ja ska prova dom båda...   

men viktigt är:  bra prestanda
                       god komfort
                       billig

538 Inlägg
29 december 2007
richardoo290 skrev:
TBOC_Razor skrev:
mebben skrev:

richardoo290 skrev:

Haha varför "hmm" ??

haha, nä men ja kan inte bestämma mig...  jättesvårt val.. båda är snygga och har sina för o nacdelar.. men dem flesta i tråden gillar ju saaben mer.. så jag vet inte tongue  de lutar väll åt saaben bara för de men ja ska prova dom båda...   

men viktigt är:  bra prestanda
                       god komfort
                       billig

kollar du på prestanda vinner volvon, komfort saaben, billig volvon.

som sagt enda fördelan med sabben e komforten. annars så e volvon snyggare,snabbare,billigare o äga, snålare.

482 Inlägg
29 december 2007
helt klart volvon. för att den är billigare att äga drar mindre och billigare försäkring (om man är ung). Den har trevligare motor och klarar av sin 200hk bra utan att börja "åla sig fram". men det tråkiga med s40 är rosten så man ska kolla noga innan man slår till. Men det är ju upp till var o en. åk o provkör dem båda, fråga om du kan låna bilen endag av bilhandlare då såklart bruka inte va omöjligt

just real power
no turbo shit

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 688 Inlägg
29 december 2007
Är det en s40 2.0turbo du har kollat på så har den absolut inget att göra med T4an.
Men att tänka av 160 vs 170hk så lär väl saaben gå lite bättre, dock så väger den lite mer än volvon.
Själv hade jag valt saaben, jag tycker inredningen i S40 är så sjukt "klen" och plastig, den känns så tunn på något vis.
Att 9-5an e dyrare att äga i försäkring än en T4 förstår jag inte hur ni kan säga yikes

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

538 Inlägg
29 december 2007

att s40 e snyggare e väl en smaksak!

538 Inlägg
29 december 2007
http://www.blocket.se/vi/13128725.htm?ca=8_s

här har du en snygg s40 för inte så mkt pengar!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Albertoo skrev:

gränsen går vid 50 000kr hmm   men annars var den snygg

denna funderar ja en aning på.. hmm
http://www.blocket.se/vi/13075767.htm?ca=15_s
Senast redigerat av richardoo290 (29 december 2007)

864 Inlägg
29 december 2007
Albertoo skrev:

att s40 e snyggare e väl en smaksak!

Du har väl en poäng...ville bara poängtera min ståndpunkt

Troligen galen...
567 Inlägg
29 december 2007
Tuffhaggman skrev:
att s40 är snyggare än 9-5 är absurd

Skön nivå... Snyggt! roll

864 Inlägg
29 december 2007
richardoo290 skrev:
Albertoo skrev:

gränsen går vid 50 000kr hmm   men annars var den snygg

denna funderar ja en aning på.. hmm
http://www.blocket.se/vi/13075767.htm?ca=15_s

verkar väl helt okey, tycker dock att man ska satsa på t5 om man ska ha volvo(därför går s40 bort i min värld) men det finns säkert sämre objekt än den du länkade...

1 688 Inlägg
29 december 2007
S40 har en ganska (väldigt) ostabil framvagn och mjukt chassi, märks väldigt väl med bara en orginal T4, med lite mindre trim märks det mer än väl roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
så S40 är inge bra eller?     fan alla säger olika tongue

Sök