2398
Sök

Kör DU bil bra - tycker du själv ?

2 283 Inlägg
1 januari 2008
inlägg borttaget av moderator, personangrepp undanbedes i fortsättningen!

R.I.P. Michael Jackson!

8 894 Inlägg
2 januari 2008
N0obee skrev:
Ja... Vad skall man svara på detta tro?

Anser att jag är grymm förare, Haft körkört sen 2001-09, Blev av med det 03-01. 230 km/h på 50 strecka. Fick ta om allt, Sen har jag haft oturen att krocka 11 Grr. Men bara varit vållande 1 av dessa. O i detta fall handlade det om en omlackering av en kofångare.

påpekar att jag kör 6000 mil/år.

Skulle säga att jag är 75 % iaf smile

Hur lyckas man med konststycket att krocka 11 gånger på så kort tid?
Är du medveten om att det inte är radiobilarna på Grönalund vi pratar om....

Men seriöst, att vara bilförare handlar mycket om bedömning vilket du verkar sakna helt.
Senast redigerat av Hamilton (2 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Mr:P
28 Inlägg
2 januari 2008
Hamilton skrev:
N0obee skrev:
Ja... Vad skall man svara på detta tro?

Anser att jag är grymm förare, Haft körkört sen 2001-09, Blev av med det 03-01. 230 km/h på 50 strecka. Fick ta om allt, Sen har jag haft oturen att krocka 11 Grr. Men bara varit vållande 1 av dessa. O i detta fall handlade det om en omlackering av en kofångare.

påpekar att jag kör 6000 mil/år.

Skulle säga att jag är 75 % iaf smile

Hur lyckas man med konststycket att krocka 11 gånger på så kort tid?
Är du medveten om att det inte är radiobilarna på Grönalund vi pratar om....

Men seriöst, att vara bilförare handlar mycket om bedömning vilket du verkar sakna helt.

Ja du,,, Folk i skövde över 55 år gilla nog inte mig. Har fått några i baken. o några som har stuckit ut framför mig. kan inte svara på varför. 3 av krockarna har varit i samma gatuhörn. Har blivit av med mina ögonstenar tack vare detta. *Snyft*

Just Turbo SHIT! And Sushi Power

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 januari 2008
ligger väl runt 10/15 kanske
har iofs kört traktor sen jag va 6 körde traktor på vägen när jag var 10 då farsan åkte med och visade alla regler ^^
övningskört i 4år snart samt kört på grusvägar
min körskolelärare sa att jag körde "jävligt" bra
men man är ingen mogen förare förän mellan 40 till 50 år ungefär
men mer än 20 tror jag nog inte jag ligger vet man ju inte själv heller

CarCass
627 Inlägg
2 januari 2008
Ligger väl kanske på runt 60. Kört bil i snart 4 år och bör ligga på +5000 mil

Måste bara säga.. Den som är under säg 25 år och påstår att man ligger på över 60 borde tänka om. Finns undantag men, nej ni kör inte så jävla bra
Senast redigerat av StaunteD (2 januari 2008)

Join the Evolution

OEM <3
6 957 Inlägg
2 januari 2008
Lite OT...men de skulle vara kul å övningsköra med körskolan en gång nu så
här i efterhand, se va dom säger tongue

OEM <3

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 januari 2008
Bjork skrev:
Lite OT...men de skulle vara kul å övningsköra med körskolan en gång nu så
här i efterhand, se va dom säger tongue

haha dom skulle vara livrädda wink

Jonas

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 januari 2008
jag kör efter mitt eget huved när inga bilar kommer då leker jag av mig lite annars så blir det att jag håller hastigheten och osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

The Vikingrocker
53 Inlägg
2 januari 2008
körde väll ganska hyffsat, tyckte iaf jag tills kortet rök sad

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)

137 Inlägg
2 januari 2008
Alla ni som läst körkortsboken har oxå läst att många yngre män anser sig köra bättre än genomsnittet, verkar ju stämma...Jag själv tyckte att jag körde som en gud ett år efter att ha tagit körkortet, nu tycker jag att jag var en idiot som tyckte så efter att bara ha haft körkortet i ett år. Jag skulle placera mig själv runt 15 - 20 på skalan. Kör ofta lite över hastighetsbegränsningarna bland annat.

Brake em' down like a shotgun !!!

Konsult
1 247 Inlägg
2 januari 2008
N0obee skrev:
Tagg3N skrev:
r-ted skrev:
när du får barn så tänder du nog på alla cylindrar oxå när du hör folk som kör i 230km/h på 50väg.

skulle nån komma förbi fort på gatan där jag bor så skulle jag fan bry mig alltså , han skall inte lära sig genom att köra ihjäl folk.

vilket jävla resonemang det finns här inne, vad e det för jävla omogna idioter som sitter här?

Förstår ju att du reagerar på vad jag skrev, men nu var det ju inte så att han körde utanför dig och därför rör det väl inte dig? Eller har jag fel? Klart att 230 blås på 50 sträcka är ren idioti men det kan väl inte du ändra på? Ledsen om du tog det på fel sätt...
Var på rätt dåligt humör igår sad

Jag ser dagligen folk som kör fort, vägen jag bor efter har 30 och vissa håller långt över 100 här ibland, men jag har mina knep.. De som bor efter gatan har lärt sig, för ibland står en gammal saab mitt i vägen tongue

Lite OT: Fått mina första böter idag, parkeringsböter tongue Det säger väl lite om hur jag sköter mig tycker jag smile

För att göra saken klar för alla! Ja det var idiotisk. MEN! Det finns en strecka "utanför skövde" som är 90-70-50 km/h o sen upp igen till 90. Rör sig om en strecka på ca 300m. En korsning. O klockan var 02:00 på natten. O vi var två som racade. O den andre var snuten i en cevil bil. Är dock glad att det var de. Blev av med kortet i rätt lång tid. Dyra böter+kostnader för juridiska tjänster. Så nog fan lärde jag mig på det. Sen jag Tog om kortet har det varit betydligt lugnare på vägarna. Alla kan göra misstag! Men det är inte alla som lär sig på det. Men det finns folk som gör det. Det enda som är viktigt för mig är att ingen blev skadad o den enda som fick lida för detta var ja. Så bespara mig era kaxiga kommentarer, Slår vad om att långt över hälften här har gjort "saker" som varit direkt faliga för andra i omgivningen.

Det är bra att du erkänner att du gjort fel, finns ju dom som bara blir sura och svär åt allt och alla. Visst var det jävligt dumt att köra så fort, men jag vet ju inte hur vägen ser ut så jag har stått över personangreppen tongue Hoppas du lärt dig en läxa och hoppas andra kunde lära sig innan det är för sent..

(rätt trött på er moraltanter, har ni inget bättre att göra?)
Senast redigerat av Tagg3N (2 januari 2008)

212 Inlägg
2 januari 2008
Haft körkort i 10år snart, tog hojkort förrra året. Kör cirka 4000-5000mil om året, kör dagligen i jobbet och kör på bana/konbanor på fritiden, varit vållande till en olycka (18år och färskt kort första vintern).  Skulle nog anse mig vara snäppet över medel iaf smile
Med tanke på den deprimerande syn man möter i stockholmstrafiken skulle jag nog anse mig köra som en gud wink
Verkar tyvärr som dom flesta fått sina körkort i nått flingpaket smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 januari 2008
Har haft kortet sedan 94 och inte fått en enda böter (förutom parkeringsböter).
En rådjurskollision har jag varit med om (oundviklig) men ej med någon annan bil eller person inblandad.
Kör väldigt lugnt nu. enda tävlingen är hur jag ska få ner bränsleförbrukningen i bilen men håller hastigheterna för det.
Lärde mig något från smällen med rådjuret och började köra lugnare efter det. Nu när man ska bli pappa också så tänker man till en extra gång.

Om Schumi är 100 så vete fasen om jag ens är 50 men jag tror jag håller mig bland medel.
Det handlar ju inte om hastighet och hur bra man klarar att köra bilen fort utan mycket om att läsa omgivningen.

/Ena

Muttley
2 januari 2008
Trådstartare
StaunteD skrev:
Ligger väl kanske på runt 60. Kört bil i snart 4 år och bör ligga på +5000 mil

Måste bara säga.. Den som är under säg 25 år och påstår att man ligger på över 60 borde tänka om. Finns undantag men, nej ni kör inte så jävla bra

men sen vill jag påstå att om man kör över 4000 mil per år i jobbet då, tyvärr har jag ingen koll på hur mycket jag kör på fritiden men de blir en del med.

så säg, jag har haft körkort sedan 18 år, och de är nu 4 år blir de i maj, 4*4000=16 000 mil,
de har vairt en del timmar på vägen faktiskt. så visst lär man väl ändå ha erfarenhet? 
  Men när man ser andra i min ålder köra så är de typ som om världen kommer gå under. så jag anser ju inte att många är jätteduktiga men många lär väl sig efterhand.!

SQ
1 343 Inlägg
2 januari 2008
Pikey skrev:
Bjork skrev:
Pikey skrev:
Kör mycket bättre än många andra 17 åringar i Sverige.

Å även sämre än många andra?

Japp men om man jämför med min ålder överlag här i Sverige så kör jag nog bättre.

de är PRECIS den attityden som gör att många unga smäller å kör av vägen, att du tror att du är bättre än alla andra visar bara en stor brist på mognad.. går inte bedömma sig själv å säga "ja kör si å så" hoppas du kan inse de å kör efter regler å inte förnuft!

Ljudnörd!

Flickspanare
728 Inlägg
2 januari 2008
En riktig bil, riktigt fjädring, däck osv osv, så kör jag fort. och under dom åren jag har haft kort så har jag inte krockat någon gång. jag tvivlar inte på min körning, utan på dem jag möter! jag kör aldrig full, trött, slö osv osv. men många andra gör de, och oftast dom som ställer till probs in traffic! Trevlig kväll.
Senast redigerat av Gaijin (2 januari 2008)

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

KHRacing
3 januari 2008
Trådstartare
Tänkte att jag kanske skulle utveckla lite om varför jag känner mig modig nog att sätta mig själv så pass högt upp som i den översta 1/4-delen... (75 +)

jag lärde mig köra bil vid 10-11 års ålder när vi bodde i Afrika då mina föräldrar jobbade där, vi jagade för maten, & när far o mor höll i jaktgeväret så fick jag köra Landrovern (109:a) ute på slätten.

jag tog lätt MC 1987
bil/tung MC 1988
TAXI-kort 1999

utan att skämmas berättar jag följande
varit av med KK 2 mån 1991 för 75kmh på 50 väg + ej stannat vid stopp -
(enligt poliserna) 2 brott - = indraget KK

2 p-böter totalt

en bilolycka - ej mitt fel då bromsarna gick sönder på min bil så jag körde in i baken
på framförvarande bil.

1 rådjursolycka - inga skador på bilen, dock ett st dött Bambi......

har kört väldigt mkt bana med olika bilklubbar med olika bilar av olika kategorier.
tävlat i Supermotard
kört dragracing (2:a Emmaboda FWD 1999)
kört roadracing (3:a 600B Ring Knutstorp 1995)

Näst snabbaste tid i Superstage med minst motoreffekt.
1,39,18 toyota Corolla AE86

kört en massa drifting med olika bilar som några av er vet redan.

Deltagit i steg 1-2-3 av Safety Drivings kurser för avancerad körning,
Med topp 3 resultat.

Varit instruktör vid åtskilliga MC-events/kurser
Har extremt lätt för att lära mig en viss bil / modell

Troligen kört mer än 100 000 mil totalt

Så jag vågar påstå att jag kan köra bil helt enkelt.

& jag blir bara glad när jag ser att så många verkar vara så öppenhjärtliga i hur
de anser sin egen bilkörning vara. En eloge till er alla.

Till de av er som berättat om era bravader med fortkörningar - så vet ni redan att
det var fel - så jag tänker då inte hacka på er - då jag själv säkert gjort likadan mer
än en gång. (minst)

MVH/
........Kristian

Tänk alltid att du är världsbäst i trafiken & att ALLA andra är idioter -
Det är enda riktiga sättet att klara sig bra i vår trafiksituation i världen.

218 Inlägg
3 januari 2008
Blir lite villrådig här, har haft kortet i 8 år och tycker att jag kör helt ok, däremot tycker jag att jag själv blivit alldeles för slapp med t ex uppsikt och sånt, på något sätt går det på automatik vilket det inte skall göra till den grad att alla korsningar och liknande är olika =/.

Skulle nog ge mig mellan 45 och 55. Tänker många gånger på när man just fick kortet och körde, men på nåt konstigt sätt kan jag inte komma ihåg att jag gjort nåt riktigt dumt eller satt någon annan i fara då, däremot var det i somras nära att jag klippte en motorcyklist, detta trots att jag tittade 2 ggr åt båda håll. Han körde bra mycket för fort. Sådant där gör att man tar det lugnare helt klart, sen kan man alltid säga att visst han kanske körde 150 på 70 väg och det fanns inte en chans att jag skulle hinna se honom ( om jag nu klippt honom) men är man då inte en säkrare förare om man tar med sig det i bakhuvudet till nästa korsning?
Senast redigerat av Mrsky (3 januari 2008)

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

3 059 Inlägg
3 januari 2008
jokke_b skrev:
haft körkort i 6 mån så ligger la på skala 10 ungefär...

Här har vi iallafall en kille som är ärlig.
Senast redigerat av Smajly (3 januari 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 januari 2008
vet inte om jag har skrivit i tråden nånting än, men ja gör väll det endå då... hmm jaa vad ska man svara på denna punkt då,.. hbar ju bara haft körkort i ca 1,2 år kanske, kört epa och övningskört 2 år innan det, och innan det så har man ju lekt runt på en läggda och sånt sen man var 12-13år, så hur kan man ligga till på denna skala?, eftersom man har trafik erfarenhet och så sen man var 16år så 40-50 kanske?
Senast redigerat av _Glenne_ (3 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök