2111
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 503 092 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
168 Inlägg
21 februari 2010
Tråkigt med färgen där! Men är grymt imponerad blir sjukt snyggt också! Kämpa på big_smile

1 964 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
audienergy : tack så mycket big_smile

stRaend : tack, härligt att du gillar de:P ja det blir ju en del när man måste testa wink

9-3 aero :tackar big_smile ja lovar att ta det lungt innan ja börjar slipa ner och göra om, låter det härda ett par månader nu:)

Robbin_V90 : tack så mycket big_smile självklart ska ja byta till kormade blinkers lampor men dom ja hade hemma på lagret va slut så ja får beställa nya big_smile

Vivendi : ja får inte plocka ihop den allt för mycket wink men mycket av den kommer bli hel smile

eplamojje : ja antar att det är sånt som händer när inte matrialen under varnadra inte tokat ordentligt eller att matrialerna inte funkar ihop med lösnings medel. varför går det inte att lacka med vatten färgen i garaget ? ja tror att det basfärgen ja hade när ja lackade framstöten va vatten färg, hade köpt den från en lackerare som ja tror enbart kör med vattenfärg. går det att lacka vatten bas först och sedan lösningsmedel pearl? vet du det? ja klart ja fixar detta wink på något sätt ska ja allt få denna spegel bland med topp resultat innan dess ger ja mej icke wink

Robin-T : tack så mycket big_smile ja lovar att göra så gott ja kan.

ja lovar att till vecka gott folk finns det mycket att göra, montera i sidorutor och gummie lister, inredning ska även beställa kablar till ljudet och även ljuddämpningsmatta till veckan big_smile så  håll ier för nu kör vi wink

ja räknar med att inom väldigtsnar framtid försöka få ner bilen till marken igen, men vi får se långt kvar innan ja är där.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
22 februari 2010
Det var tur det.. Förstör så mycket med ägg-gula på en så fin bil.. smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Flyttade tillbaka hem till Åland igen!
137 Inlägg
22 februari 2010
Säg bara till om du behöver hjälpen någon gång, ljudbyggen och lite annat har man på sitt "CV" sedan tidigare, så behövs de så kan man säkert hjälpa med något.

Sedan om du behöver en extra chaufför till någon av bilarna under sommaren så är de bara att höra av dig, kan köra vilken som av dessa bilar, ett litet "krav" bara, jag vill slippa svara på frågorna om hur DU byggt dom big_smile

Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall

1 892 Inlägg
22 februari 2010
Tack för alla bilder Jimmy!    Sjukt fin färg det där!!   den pearlen är sååå vacker! ska bli skoj att se den live!!!  smile
men Mojje,  jag undrar också lite varfr man inte kan måla vattenfärg hemma, är det att det kräver en högre temperatur för dunstning??

Kanon kul jimmy men synd på resningen, men så envis som du är så fixar du det där lätt
Mvh/Mats

1 964 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Robbin_V90 : ja visst fan är det så, även min gammla bruks bil har kromade blinkers lampor tongue

200sx_GT-R : klart ja hojtar tiill om ja behöver hjälp, just nu är det väldigt lugnt iaf smile

krutmats: sa ja inte att dom va fina wink får ja fixa till alla små fel och polera upp den så den blir djup blank och fin så lovar ja att du ska få se den wink vi ska ju väg och ta kort med ellen till sommaren wink
ja det hoppas ja vi får svar på smile
klart ja fixar resningarna ska bara låta den torka ordentligt nu, sen kör ja ut den i vårsolen och lackar den där när det blir dax wink då måste ja ju ha bra belysning också smile

det kommer mera bilder lite senare wink nu är div kablar och ljuddämpnings matta beställt iaf big_smile

stRaend
22 februari 2010
Blir det något feting ljudbygge eller ska du hålla det cleant det med? smile

1 964 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
det blir nog rätt cleant, men runda former och en hel del plastande wink ja vet hur ja vill ha det i huvet men om det går att genomföra det märks smile

Elektriker/Montör
534 Inlägg
22 februari 2010
volvo240R skrev:
Robbin_V90 : ja visst fan är det så, även min gammla bruks bil har kromade blinkers lampor tongue

Haha.. Det är rätt.. Jag satte det på jobbarbilen med. Kolegorna tyckte jag var ganska korkad som betalade lampor själv, när "dom gamla funkade minst lika bra"... smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Plugghäst med motorintresse
70 Inlägg
22 februari 2010
200sx_GT-R skrev:
Säg bara till om du behöver hjälpen någon gång, ljudbyggen och lite annat har man på sitt "CV" sedan tidigare, så behövs de så kan man säkert hjälpa med något.

Sedan om du behöver en extra chaufför till någon av bilarna under sommaren så är de bara att höra av dig, kan köra vilken som av dessa bilar, ett litet "krav" bara, jag vill slippa svara på frågorna om hur DU byggt dom big_smile

Förste extra chaufför till bilarna är denna donna sörru smile

Tanten har alltid första ching wink Och i år tänkter jag nog lägga väntarna på Sunshine wink

Ledsen jimmy att jag drog med lite snö från jämtland.. men de är snart vår så vi får ut bilarna smile

Golfen är ju skjukt läcker.. är hemma nu några helger framöver *lovar*  så jag har tid att komma ut till garaget...

Kram

Dirigo // Jag styr

162 Inlägg
22 februari 2010
Trist!! Finns tyvärr redan en extra förare till Sunshine och till Golfen..
Du är sent ute wink

Ser underbart ut Jimmy.. smile Fan vad kul vi kommer ha i sommar.. Hoppas på att kunna komma upp till o hälsa på både dig och Sussie.. De är för längesen nu..

Kram big_smile

Kicka skrev:
200sx_GT-R skrev:

Förste extra chaufför till bilarna är denna donna sörru smile

Tanten har alltid första ching wink Och i år tänkter jag nog lägga väntarna på Sunshine wink

Ledsen jimmy att jag drog med lite snö från jämtland.. men de är snart vår så vi får ut bilarna smile

Golfen är ju skjukt läcker.. är hemma nu några helger framöver *lovar*  så jag har tid att komma ut till garaget...

Kram

stRaend
22 februari 2010
volvo240R skrev:
det blir nog rätt cleant, men runda former och en hel del plastande wink ja vet hur ja vill ha det i huvet men om det går att genomföra det märks smile

allt går bara man vill, speciellt för dig ser det ut som om man kollar på dina bilar smile

1 964 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Robbin_V90 : det är så det ska vara wink

Kicka : he he he ja får tydligen skaffa kölappar snart wink du är välkommen och hänga i garaget de vet du smile när du vill tongue kram

Angel_2009 : jao du har ju typ hyrt in dej hela sommaren tongue ja det ska bli kul låt mej lacka om caben bara så den blir bra smile du är välkommen när du väl känner och kan de vet du smile kram big_smile

stRaend : självklart smile det märks hur det blir när ja väl börjar big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865013_hg0kil.jpg
har monterat dit den där förbannade sufletten idag tongue det va inte bara men det gick smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865015_fm9ptv.jpg
även monterat golvmatta och damsugit den ett par timmar tongue mycket polen sågspån och djur hår va de wink men inte nu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865020_yhydxi.jpg
har även dragit ut alla kabllarna som ska vara i motorrummet monterat gaswire och kopplingwire, och även satt ditt bromsservon wink mer bilder kommer i morgon big_smile

162 Inlägg
22 februari 2010
big_smile Trevligt med nya bilder big_smile Känner inte igen den längre.. tongue hehe

Flyttade tillbaka hem till Åland igen!
137 Inlägg
22 februari 2010
Tycker de ser lite naket ut i både kupén och i motorutrymmet big_smile lol

Men de blir nog bättre när allt kommer på rätt plats igen roll

Jo do kommer behöva ha kölappar och tid (så du kan lära ut till alla som skall köra dina bilar, för de kommer alltid att komma någon som vill prata och fråga hur "de och de är gjort/fixat) så vi inte behöver ringa på dig / ropa på dig så du får förklara allt för alla yikes

Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 februari 2010
Fan vännen! Du är galen! big_smile Bilen är ju snart klar?!

Jag tänker inte köra Golfen, jag tänker låta DIG köra mig! tongue Så vi kan tjata på vägen också! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 964 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Angel_2009 :härligt att se dej i tråden igen efte så långt uppe håll big_smile ja det är ju "ästan" som innan tongue

200sx_GT-R : än så länge är det tomt men det kommer mera wink men ja kan inte montera för mycket är ju massa annat som måste fixas iannan de tongue

Vivendi : ja vet, men det är bra att montera wink ja ska ju bara lacka om den på utsidan så då spelar det ju inget roll wink lite grann kan ja skruva bart sen när det är dax wink klart ja kör dej big_smile du tar kort och babblar på som vanligt. ja lyssnar och svarar tillbaka wink men ja hoppas det blir lite kladdkaka när vi är ute och åker wink

161 Inlägg
22 februari 2010
Blir riktigt jävla snygg smile

630 Inlägg
22 februari 2010
volvo240R skrev:
Robbin_V90 : det är så det ska vara wink

Kicka : he he he ja får tydligen skaffa kölappar snart wink du är välkommen och hänga i garaget de vet du smile när du vill tongue kram

Angel_2009 : jao du har ju typ hyrt in dej hela sommaren tongue ja det ska bli kul låt mej lacka om caben bara så den blir bra smile du är välkommen när du väl känner och kan de vet du smile kram big_smile

stRaend : självklart smile det märks hur det blir när ja väl börjar big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865013_hg0kil.jpg
har monterat dit den där förbannade sufletten idag tongue det va inte bara men det gick smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865015_fm9ptv.jpg
även monterat golvmatta och damsugit den ett par timmar tongue mycket polen sågspån och djur hår va de wink men inte nu.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/865020_yhydxi.jpg
har även dragit ut alla kabllarna som ska vara i motorrummet monterat gaswire och kopplingwire, och även satt ditt bromsservon wink mer bilder kommer i morgon big_smile

Jäklar den mattan måste du ha jobbat med länge, gillar verkligen dina ide'r! fortsätt så!!!

Sponsorer: dB Akuten: http://www.dBakuten.se /
Streetwheels : http://www.streetwheels.se /
Stylingwebben : http://www.stylingwebben.se /
Thorsbilsadelmakeri, Kungälvs däckservice, Manton racing

119 Inlägg
22 februari 2010
Det här börjar ju likna något! tongue
Ser riktigt bra ut, kul att man kan börja se en bil igen big_smile

Bird is the word!

Sök