3263
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 503 699 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
Giftig
419 Inlägg
15 februari 2009
Tråkigt att höra att du inte får vara med på elmia, dålig stil tycker jag efter allt arbete som du har lagt ner.
Är riktigt imponerad av det du gör och det triggar även mig att fortsätta mickla med min s70, även om jag inte kommer i närheten av ditt arbete smile Riktigt bra jobbat.

Föressten vilken firma är det som har sytt om klädseln till dina stolar? är med sugen på att göra nått åt den slitna klädseln, dock lite mer diskret än vad du har gjort smile

Tummen upp iallafall hoppas att du fortsätter att jobba lika hårt och bra som du gjort hittills.
Senast redigerat av _VeNoM_ (15 februari 2009)

LTJD

Medlem 34530
908 Inlägg
15 februari 2009
Tråkigt att nu blev nekad, men var inte lessen för det. Inredning vart ju helgrym, är lite nyfiken på vad det kostade att sy upp den inkl material big_smile

Jobbet du lagt ner på bilen går aldrig att värdera och om de inte vill ha din bil på Elmia så är det en förlust för dem. Hoppas du inte deppar ihop utan bygger färdigt, så vi får ses på någon träff i sommar. Men då får du stå en bit från mig o Mats, SAAB o Volvo passar ju inte ihop lol

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

347 Inlägg
15 februari 2009
volvo240R skrev:
fick ett tråkigt och dystert mail av elmia idag och ja är inte utagen att få vara med, så till er alla som trodde ni skulle få se den där så får ja säga tyvärr inte sad men om det är fint ute så kommer ja åka ner med den så kan ni som vill komma till parkeringen och kolla.

mvh jimmy

Du är inte ensammen, men man börjar blir van,  Bilsport suger...

Det skall var brett....

glidare
105 Inlägg
15 februari 2009
shiet va grymt de blir.

läst igenom tråden nu. tog ett tag kan ja säga.

synd de där med elmia...

//MVH

member off brownridge hellracers

97 Inlägg
16 februari 2009
volvo240R skrev:
skyttman skrev:
NU e de riktigt dåligt med uppdateringar.
vill se mer.
Jävligt fint bygge annars smile

förlåt tongue men har inte mått något vidare, men nu är det dax igen big_smile

okej nee jag mådde inge vidare förra veckan heller därför ville jag att du skulle uppdatera så man hade nått att göra haha smile tråkigt med elmia bara hmm

Konstruktör
1 053 Inlägg
16 februari 2009
Fy satan säger jag bara! Så jävla läckert det är.

Antar att du inte kommer låta någon käka McDonalds i bilen direkt ;P

1 964 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick :hehe ja utstälningar finns det så det räcker till till sommaren big_smile jajjemen det blir inbyggda skärmar i nackstöden big_smile

olagbg : tack så hemskt mycket big_smile klart du får mer än gärna komma ut och kolla på den wink hehehe ja vintern är ju det tyvärr men bra på ett sätt så man hinner bygga bil utan att stressa tongue

bluecowboy : tack väldigt snällt big_smile vi får se hur ja gör, ska kolla med ett bilvårdsföretag om dom ska dit så kanske ja kan få vara där tongue

Robban_89 : tack så mycket big_smile

_VeNoM_ :  tycker också att det va tråkigt att man inte kom med, det va kalles bilsadelmakeri i örebro som klädde om mina stolar big_smile tycker lätt att du ska klä om dina big_smile men dyrt är de tongue

VictorW : det kostade lite grann tongue med brodyren ja har och för mitt armstödet betalade ja 15000kr tongue ja håller med dej till fullo tongue det gör väl inge om ja får stå brevid era fina saabar tongue ja är ingen saab hatare bara för att ja kör volvo tongue men du kanske inte gillar att det står en volvo brevid din saab tongue ? den kanske får volvo sjukan wink?

Sahlin : ja ibland undrar man hur dom väljer :S

myran88 : tack så mycket big_smile hur lång tid tog de om ja får fråga tongue?

skyttman : tråkigt att ja fortfarnade inte mår bra då tongue men hade ja vetat de hade ja väl kunnat hitta på något och lagt upp lite bilder tongue

NdL : ja det får dom väl men jävlar om dom skitar ner tongue tack kul att du gillar det ja gör tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 februari 2009
gatbilar brukar ju ha en utomhusträff utanför någon av hallarna=gratis inträde smile

2 638 Inlägg
16 februari 2009
Mycket snyggt bygge, blir riktigt imponerad. Fortsätt så, tråkigt det där med elmia dock.
Men, kämpa vidare och lycka till fortsättningsvis med projektet smile

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
16 februari 2009
riktigt porrig inredning big_smile

Ableton Live

glidare
105 Inlägg
16 februari 2009
volvo240R skrev:
myran88 : tack så mycket big_smile hur lång tid tog de om ja får fråga tongue?

hehe de to tre kvällar smile helt klart värt de

MVH

member off brownridge hellracers

Medlem 34530
908 Inlägg
17 februari 2009
volvo240R skrev:
VictorW : det kostade lite grann tongue med brodyren ja har och för mitt armstödet betalade ja 15000kr tongue ja håller med dej till fullo tongue det gör väl inge om ja får stå brevid era fina saabar tongue ja är ingen saab hatare bara för att ja kör volvo tongue men du kanske inte gillar att det står en volvo brevid din saab tongue ? den kanske får volvo sjukan wink?

he he, jo lite rädd är man ju allt:rolleyes:  Nädå, självklart får du stå bredvid oss (om jag blir klar med bilen, så jag åker på utställningar) frågan är väl om jag platsar att stå bredvid din o mats bil.

Då är det bara att fortsätta spara och leta upp en bra firma att sy upp klädsel, annars kan du säkert tipsa om en bra firma smile

Hur går det med bygget i bagagen, är ju liiittteee nyfiken big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 892 Inlägg
17 februari 2009
Hej Jimmy!! Hur går det för dig?? kommit över Elmia??  Kan man inte överklaga på nå vis?? ser de inte hur mycket du lägger ner på Sunshine???   Ser dom inte hur perfekt allt bölir??
Jag säger som Doj doj:  "Hjälp, jag är chockad"

Och Victor,  du platsar vart somhelst med din! så det så!!

1 964 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
sir_daniel : det ska ja kolla upp big_smile

Aker_s40 : tack så mycket big_smile ja lovar att joba på big_smile

Qwaffe :tack så mycket big_smile

myran88 : oj det va lite grann big_smile men det glädjer mej att du gilar de du ser big_smile

VictorW : klart du får stå brevid oss big_smile klart ja kan ge dej några förslag på företag, bara du säger till när det börjar bli dax vet du big_smile
just nu håller ja på att dra alla kablar till ljudet, ska även försöka få ut en mall till ljudet tongue du får se längre fram wink men så fort ja har dragit alla kablar som ska dit bak så ska ja fortsätta med ljudet big_smile

krutmats : tjena mats, just nu har ja lite rast från bilen när ja inte mått bra, men idag äntligen känner ja mej bättre, och fortsätter det så här lovar ja att till helgen blir det mek igen big_smile elmia lämnar ja bakom mej, men ja ska försöka så gott ja kan om vädret tillåter att åka ner dit med sunshine, om du inte hinner klart kan du få åka med mej dit ner om du vill wink?
tyvärr är det nog som wempa sa i ett tidigare inlägg, om dom äns kollar på bilderna man skickar med elle dom kanske bara drar lott. men dom får väl ånra sej senare i sommar wink

908 Inlägg
17 februari 2009
feting najs ! big_smile

184 Inlägg
17 februari 2009
Jäklar vilket arbete du lägger ner, riktigt intressant och kul och titta på ditt konstverk!!! Och dom på Elmia borde dra åt...ja nånstans hehe. Lycka till i fortsättningen med ditt fetingbygge wink Mvh /Hellracer

956 Inlägg
17 februari 2009
volvo240R skrev:
pga att ja inte vart anmäld till elmia och då är det väl ingen ide att ja spar på helhets bilden på insidan tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/570334_bfps1w.jpg
baksätet big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/570335_a3dcme.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/570336_8oz7sa.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/570337_wcr8vd.jpg

här har ni dom efter länktade sätena big_smile vad tycker ni nu då wink

Riktigt snygga säten.Bilen din blir bra grym!

eldus veldus

347 Inlägg
17 februari 2009
Tråkigt att höra jimmy att du inte kunde ställa ut bilen på elmia!..Ville värkligen se den..Men tängte kan du inte anmäla dig att stå på baksidan? har inte gatbilar någon utställning där?...visst inte samma sak som att stå inne som ute! men är det fint vårväder och allt kan det ju bli bra endå?...minns för ca 2 år sen de va fint väder då va de mycket snygga bilar på baksidan!..och mycket folk som titta där me!..Så de tycker ja du ska kolla upp! smile.....Ha de fint! lycka till med bilen! smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve

1 964 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
tack allihop big_smile

har varit ute en kortis idag och provade nackstödet, ska bara sy lite grann i under kant där det tyvärr inte syns men sen är det klart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17972/573287_ogfpcr.jpg

bil intreserad anläggare
467 Inlägg

Sök