"Offentlig" ammning

Big_JN
31 december 2007 · 2 126 Inlägg

richardoo290 skrev:

Hmm. skrev:
Personligen, tycker jag det är helt okej... inget fel alls. Hellre där under en diskussion än att hon sticker iväg till ett annat rum.

här har vi en grabb som är galen i bröst och står för det! big_smile

big_smile

Tycker inte heller det e nåt att gaffla för!!! Fan det e ju bara en fettpåse med mjölk inget annat!! wink

Muttley
31 december 2007 ·

Pikey skrev:

tkd_rille skrev:
tycker inte de är störande pga att de är naturligt.
skiter väl i om de matar sina barn och de måste de ju?
Visst kan de göra de diskret vilket jag tycker de flesta jag sett göra det!

gjorde inte din mamma på de viset när du skulle ha lite mat?

Okej så allt som är naturligt stör inte dig?

låt mig se:) nej stör mig inte av sådant som är av naturen och som är naturligt.
Tycker mer de är löjligt att man är känsligt mot en sådan sak som att en mamma ammar sitt barn.

och den som la fram förslaget med att dra fram sin manliga del? finns inte så mycket att säga om er patetiskt bara. Man kan inte jämföra dessa 2 sakerna överhuvudtaget.

Racso Dr Snuggles
31 december 2007 · 956 Inlägg

Är väl inget att störa sig på tycker jag . Amning är ju något vackert som hör till bara . Som sagt, vill man inte titta så behöver man ju inte det ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
jonesono Personal- och beteendevetare
31 december 2007 · 1 082 Inlägg

Maizer skrev:

newBadboy skrev:

Maizer skrev:
Vilka jävla nördar ni är. Klart ungen ska ha mat, har ni aldrig sett bröst förut eller? Det kanske inte alltid är lämpligt, men detta är ju en soklar situation där det är lämpligt.

Jag har väl aldrig sagt att ungen inte ska ha mat, men man kan väl göra det diskret när man e hemma hos ngn. Jag ska nog komma hem till dig och sitta o peta mig i näsan o klia mig i röven hela tiden när vi äter, låter det bra....

(svaret kommer bli , "du är välkommen")

Men i verkligheten kommer du nog inte tycka det är särskilt trevligt eller hur...

Du drar så otroooligt kassa jämförelser.

Exakt! Mognadsnivån hos rätt många här har visat sitt rätta jag.
Drar man paralleller mellan att mata sitt barn (för dess överlevnad) och "dra en runk"/peta i näsan/whatever, som någon sa.. ja, då är det nog någon som antingen är 15 bast gammal eller tappat en eller flera hästar ur "sin lilla hage".

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Wezzli Sidledesförare
31 december 2007 · 268 Inlägg

Ja, må då vara ammning. Hellre en snoris som är tyst och belåten än en skrikande och grinande snoris.

Man vet aldrig, före man vet
newBadboy
31 december 2007 · 340 Inlägg

jonesono skrev:

Maizer skrev:

newBadboy skrev:

Jag har väl aldrig sagt att ungen inte ska ha mat, men man kan väl göra det diskret när man e hemma hos ngn. Jag ska nog komma hem till dig och sitta o peta mig i näsan o klia mig i röven hela tiden när vi äter, låter det bra....

(svaret kommer bli , "du är välkommen")

Men i verkligheten kommer du nog inte tycka det är särskilt trevligt eller hur...

Du drar så otroooligt kassa jämförelser.

Exakt! Mognadsnivån hos rätt många här har visat sitt rätta jag.
Drar man paralleller mellan att mata sitt barn (för dess överlevnad) och "dra en runk"/peta i näsan/whatever, som någon sa.. ja, då är det nog någon som antingen är 15 bast gammal eller tappat en eller flera hästar ur "sin lilla hage".

Bra jobbat... jag frågade vad ni tycker, det finns ingen mening med personliga påhopp. Att komma med frasen "moget" du skojar med mig va, får jag fråga hur gammal du är? Du vet inget om mig så därför finns det ingen mening med sådana inlägg. Jag är 28 år gammal och kan försäkra dig att jag är precis som du, troligtvis normal!!

Jag ville ha svar om folk tyckte det var helt ok eller inte. De flesta har förstått detta, er tackar jag. Ni andra som anser att jag är efterbliven omogen etc, har nog inte förmågan att förstå att det finns andra som tycker olika. Varför slutar många trådar på forumet med att folk tycker att andra är efterblivna osv.

ORSAKEN MED DENNA TRÅDEN VAR ATT VISA MIN TJEJ ATT DET FINNS ANDRA SOM OXÅ TYCKER DET ÄR JOBBIGT!!!

Till den som frågade vad hon tyckte... hon pratade inte med mig under resten av kvällen.

Tråden kan låsas, ,målet uppnått

neckwomen_88
31 december 2007 ·

passar på innan tråden låses

även om det är naturligt att amma sitt barn så hör det väl ändå till etiketten att fråga om det går bra?  och är det okej så skulle jag ändå skyla bröstet lite, behöver ju inte slänga upp mer än nödvändigt?

//Linnea

mojja
31 december 2007 · 41 Inlägg

Jag tycker inte det e ok att mina vänners fruar,sambos slänger fram tutten när vi träffas. Jag tycker inte heller det e ok att min sambo slänger fram tutten när vi är på besök eller har besök hemma.

Både jag o våra vänner som vi umgås med dagligen har flera extra rum som finns att tillgå om man ska mata bebis.

Visst e det världens normalaste sak att amma sitt barn lika som det e världens vanligaste sak att onanera o ha samlag men inte fan vill man ha publik rent generellt sett vid dessa tillfällen heller?

Till trådskaparen: Om detta hänt i mitt hem hade jag artigt men bestämt talat om för gästen att hon kan använda det extra rummet som finns att tillgå eller se till att hon kommer till er när barnet e matat..

//mojja

Goffen Administratör
31 december 2007 · 2 976 Inlägg

Tråd låst på trådskaparens begäran.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang