1400:- litern för Chryslerfärgen och 300:- litern för golfen. Det är Pearl-effekt i PC5 som Chryslern är lackad i....
Svar på förstafrågan i tråden:
Ingen seriös billackerare skulle låta dej göra förarbetet.
Räkna med 18-25000:- på "sidan om" för en väl utförd hellack med "normalt" underarbete, maskning och målning på en normalstor personbil.
Om du inte har en alltför dyr färg så kanske du kan få färgen med i det priset.
Har jobbat som billackerare och har fortfarande känningar i den branchen.
Det är alltid så att man får vad man betalar för, betalar du 10000:- för en hellack med arbete och allt så får du sannorlikt en budgetlack med budgetfärger & budgetunderarbete....
Tillägg: Det var en dåre som körde in i min bakskärm på chryslern, jag väjade så skadorna blev inte värre än lite repor, alltså behövdes inget riktarbete utan bara ny lack. Folksam som var dårens försäkringsbolag, fick enligt chrysler betala 6900:- + moms för omlackeringen av bakskärmen.
Kan tilläggas att dom fick bryta om färgen flera gånger + att dom tillslut fick lägga mer yta över skjutdörren. (Det blir ofta mer jobb än man tänkt sig när man ska lacka och det jobbet får man inget betalt för när man givit ett pris innan...)
Har två polare som lackar i Stockholm, dom kör Standox färg (Bästa kvalitén)
18000:- + moms för vanlig hellack - 25000:- + moms för färgbyte när man lackar insidan av dörrar motorutrymme mm (Självklart monterar DU ut motorn och annat i motorrummet innan du lämnar ifrån dej bilen)just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)
betalade 1250kr litern för min lack till min bil!! ja ja den e lite annorlunda jag vet
har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS
//micke