kostar lackering?

Karlzzon The One Evolution
27 november 2005 · 1 627 Inlägg

TeQuilla skrev:

Karlzzon The One skrev:

Lone Star skrev:

Var någonstans fick du det priset? Bor nämligen bara 4 mil från Linköping.

av en av pappas polare han lacka lite när han kände för de mej de vart i ugn och grejer   så han vill nog tyvärr inte lacka

Vad har det med "kostar lackering?" att göra??

han fråga om lackeraren jag anlita efter som den var billig

Fäll ner pungen och landa
-Ncs-
27 november 2005 · 321 Inlägg

NIzmO skrev:
Alla lackerare går dock inte med på att låta kunden sköta underarbetet för att sedan blåsa på färgen.

Även om han lackar som en gud kan det se bedrövligt ut pga dåligt underarbete och det blir ju ingen bra reklam för honom sen när folk får höra vem som lackade bilen.

Instämmer, lackerare tänker väldigt mycket på sitt rykte. Så det absolut bästa är att åka till en firma å prata med dom va dom anser måste göras på bilen, det är inte lätt att spackla å slipa igen ett hål som en lackerare själv skulle godkänna. Har själv gjort det nämligen, vart nöjd me spackling å allt men dom va tveksamma, gissa vem som hade rätt efter resultatet, ja inte jag iaf smile... som tur var det ju en "andrabil" smile

Tough ain´t...ENOUGH!
PjTheTormentor
21 mars 2007 · 2 Inlägg

just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Tjena! Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men jag tänkte kolla om detta gäller fortfarande?

calibran Professor
21 mars 2007 · 126 Inlägg

Varför inte rolla wink

Cruizr
21 mars 2007 · 417 Inlägg

Finns det inte tillräckligt med likadana trådar än??

Sök i arkivet så finns svar på de du söker.

mvh/Jocke

Sharky
21 mars 2007 · 10 287 Inlägg

Om vad gäller?

Har man en polare som lackar för "10-12000" så har man.

När det gäller att lacka på lackfirmor så är det 1000 saker som spelar in på priset.

- Typ av färg
- Orginalkulör eller ny färg
- Svart bil?
- Hur mycket underarbete det är
- Hur mycket plastdetajer som skall lackas
- Vilka kvalitetskrav lackaren och du har
- Hur tjock (polerbar) klarlack du vill ha.
- Hur stor bilen är
- När på året
- Vart i Sverige
- Vilket humör billackeraren är på
-........

Det finns många trådar om detta i Styling-forumet men kontentan är att det går inte att säga. Allt mellan 10000 - 25000 kan kallas "normalt" för en (hel)lack.

/Göran


PjTheTormentor skrev:

just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Tjena! Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men jag tänkte kolla om detta gäller fortfarande?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kettunen
21 mars 2007 ·

Sharky skrev:
Om vad gäller?

Har man en polare som lackar för "10-12000" så har man.

När det gäller att lacka på lackfirmor så är det 1000 saker som spelar in på priset.

- Typ av färg
- Orginalkulör eller ny färg
- Svart bil?
- Hur mycket underarbete det är
- Hur mycket plastdetajer som skall lackas
- Vilka kvalitetskrav lackaren och du har
- Hur tjock (polerbar) klarlack du vill ha.
- Hur stor bilen är
- När på året
- Vart i Sverige
- Vilket humör billackeraren är på
-........

Det finns många trådar om detta i Styling-forumet men kontentan är att det går inte att säga. Allt mellan 10000 - 25000 kan kallas "normalt" för en (hel)lack.

Skulle det där vara billigt? Är det "Ärligt" För det första? sånna fall va det grymmmmmmt dyrt

/Göran


PjTheTormentor skrev:

just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Tjena! Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men jag tänkte kolla om detta gäller fortfarande?

Sharky
21 mars 2007 · 10 287 Inlägg

Billigt? Lacka en bil om man vill ha bra resultat kostar. En sak om man har polare som är lackerare men skall du lämna till en firma som inte känner dig så kostar det, svart som vitt.

25000 är på intet sätt extremt dyrt även svart om du vill ha bilen omlackad i annan färg och det är underarbete typ uppslagsmärken och nån mindre bula eller repa och du vill ha duktigt med klarlack av bra kvalitet samt mellanslip och detta skall ske på våren i en storstad.

/Göran


Kettunen skrev:
Skulle det där vara billigt? Är det "Ärligt" För det första? sånna fall va det grymmmmmmt dyrt

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
rickardkvist
22 maj 2009 · 7 Inlägg

mig kosta det inget förutom färgen för jag gör det själv

zijaa Bilmekaniker
22 maj 2009 · 1 354 Inlägg

Farsan har en vän som lackerar bilar med, han vill ha 15 000 kr för o göra förarbete o lacka o allt sånt. ifall det inte såg bra ut så kunde man snacka med honom så han sänker priset typ till 8 tusen beroende p hur nöjd du är.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
hedley Saaboholic
22 maj 2009 · 3 129 Inlägg

just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Är han duktig?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
carnageman Rallyförare
22 maj 2009 · 1 075 Inlägg

1400:- litern för Chryslerfärgen och 300:- litern för golfen. Det är Pearl-effekt i PC5 som Chryslern är lackad i....

Svar på förstafrågan i tråden:
Ingen seriös billackerare skulle låta dej göra förarbetet.
Räkna med 18-25000:- på "sidan om" för en väl utförd hellack med "normalt" underarbete, maskning och målning på en normalstor personbil.
Om du inte har en alltför dyr färg så kanske du kan få färgen med i det priset.
Har jobbat som billackerare och har fortfarande känningar i den branchen.
Det är alltid så att man får vad man betalar för, betalar du 10000:- för en hellack med arbete och allt så får du sannorlikt en budgetlack med budgetfärger & budgetunderarbete....

Tillägg: Det var en dåre som körde in i min bakskärm på chryslern, jag väjade så skadorna blev inte värre än lite repor, alltså behövdes inget riktarbete utan bara ny lack. Folksam som var dårens försäkringsbolag, fick enligt chrysler betala 6900:- + moms för omlackeringen av bakskärmen.
Kan tilläggas att dom fick bryta om färgen flera gånger + att dom tillslut fick lägga mer yta över skjutdörren. (Det blir ofta mer jobb än man tänkt sig när man ska lacka och det jobbet får man inget betalt för när man givit ett pris innan...)
http://www.luckbyte.se/skada.jpg

Har två polare som lackar i Stockholm, dom kör Standox färg (Bästa kvalitén)
18000:- + moms för vanlig hellack - 25000:- + moms för färgbyte när man lackar insidan av dörrar motorutrymme mm (Självklart monterar DU ut motorn och annat i motorrummet innan du lämnar ifrån dej bilen)


just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Senast redigerat av carnageman (22 maj 2009)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
T16_AeRo
22 maj 2009 · 712 Inlägg

Chargern fick jag lackad för 4500:- ..då ingick slipgrund samt topplack
Dock så hade jag gjort nästan allt underabete själv

Rawad C20LET
22 maj 2009 · 1 041 Inlägg

26k kostade mig för calibran, men blev 23k efter rabbat o det va ingen värsting färg lambo orange, så räkna med 25000kr för hela lackering smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Tubbex
22 maj 2009 · 1 517 Inlägg

man kan hitta nån som målar privat då blir det biligare

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Habobo
22 maj 2009 · 198 Inlägg

carnageman skrev:
1400:- litern för Chryslerfärgen och 300:- litern för golfen. Det är Pearl-effekt i PC5 som Chryslern är lackad i....

Svar på förstafrågan i tråden:
Ingen seriös billackerare skulle låta dej göra förarbetet.
Räkna med 18-25000:- på "sidan om" för en väl utförd hellack med "normalt" underarbete, maskning och målning på en normalstor personbil.
Om du inte har en alltför dyr färg så kanske du kan få färgen med i det priset.
Har jobbat som billackerare och har fortfarande känningar i den branchen.
Det är alltid så att man får vad man betalar för, betalar du 10000:- för en hellack med arbete och allt så får du sannorlikt en budgetlack med budgetfärger & budgetunderarbete....

Tillägg: Det var en dåre som körde in i min bakskärm på chryslern, jag väjade så skadorna blev inte värre än lite repor, alltså behövdes inget riktarbete utan bara ny lack. Folksam som var dårens försäkringsbolag, fick enligt chrysler betala 6900:- + moms för omlackeringen av bakskärmen.
Kan tilläggas att dom fick bryta om färgen flera gånger + att dom tillslut fick lägga mer yta över skjutdörren. (Det blir ofta mer jobb än man tänkt sig när man ska lacka och det jobbet får man inget betalt för när man givit ett pris innan...)
http://www.luckbyte.se/skada.jpg

Har två polare som lackar i Stockholm, dom kör Standox färg (Bästa kvalitén)
18000:- + moms för vanlig hellack - 25000:- + moms för färgbyte när man lackar insidan av dörrar motorutrymme mm (Självklart monterar DU ut motorn och annat i motorrummet innan du lämnar ifrån dej bilen)


just4fun skrev:
ja man skulle kunna säga att lack e lite dyr=)

betalade 1250kr litern för min lack till min bil!!  ja ja den e lite annorlunda jag vet

har en polare som lackar bilar för 10000-12000kr inkluderat allt vilken färg du villOBS ej special färger!! OBS

//micke

Den bakskärmen är intryckt! Syns tydligt på bilden att det är en buckla vilket i sin tur medför riktarbete.

1332 - Överjävlig
joonte_ got stance?
23 maj 2009 · 546 Inlägg

600-120000

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
hedley Saaboholic
24 maj 2009 · 3 129 Inlägg

joonte_ skrev:
600-120000

haha go pris intervall där tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Ruggas
10 januari 2011 · 82 Inlägg

någon som har någon aning i runda svängar vad det kan kosta att lackera min camaro blank svart? med mitt kjolpaket plus en camaro cup vinge?

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
racefan
10 januari 2011 · 1 059 Inlägg

MELLAN 30-40 000KR  om den är demonterad .svart är en mycket krävande färg då underarbetet måste va 100.
säkert billigare utan kvitto och sånt.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang