4154
Sök

Bra turbo till 940 turbo som klarar runt 350 hk?

Specialmontör
91 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
#1
någon som vet en turbo som är bra till b230ft bulton skicka gärna länk,

så ja

945 Inlägg
5 januari 2008
#2
http://www.gikturbo.se/?contentID=2&intType=folder

kolla den här länken..dom har både nya och utbytes big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

671 Inlägg
6 januari 2008
#3
TTTTT skrev:
http://www.gikturbo.se/?contentID=2&intType=folder

kolla den här länken..dom har både nya och utbytes big_smile

Men köp inget !
3dje turbon från dem gick att montera.
Första så hade jag 1cm till rambalken, ingen ide att försöka montera..
2ndra så var den bakåtflyttad så downpipe tog i torpedväggen.

Jag beställde ett 18t som skulle passa rakt på bolt on..
Men fick en massa skit med mellan adaptrar som antingen sköt ut turbon eller tryckte den bakåt...

Men det värsta var att de förnekade allt tills de blev överbevisade med en överlägsen ton..
De sade att 1a varianten hade de på en bil som gåt 15000mil..
Fan vilken lögn det går inte att acca , ligga på ställ eller svänga rejält i en kurva utan att motorn flyttar sig i sidled...
2ndra varianten var lika trög att returnera !

Fy fan vilken firma...
Kompisen tog hem från stt utan problem och billigare bara rätt avgashus och bolt on...

GIK aldrig mer

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 januari 2008
#4
Köpte från TurboTech jag, 19T som skulle passa bolt on, passa perfekt det, och billigare än GIK också., dom är jag riktigt nöjda med. smile

486 Inlägg
6 januari 2008
#5
Ett 19T på en 940 klarar ca 330-340hk, max. Det e ett bra alternativ. Men det e ju inte riktigt bult-on för man måste vrida turbon lite granna och bygga om wastegate fästet.
Ett KKK K24 är också ett alternativ. Det klarar runt 370hk eller mer. Lite mera som måste moddas då bara.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

945 Inlägg
6 januari 2008
#6
endorfinslaven skrev:
TTTTT skrev:
http://www.gikturbo.se/?contentID=2&intType=folder

kolla den här länken..dom har både nya och utbytes big_smile

Men köp inget !
3dje turbon från dem gick att montera.
Första så hade jag 1cm till rambalken, ingen ide att försöka montera..
2ndra så var den bakåtflyttad så downpipe tog i torpedväggen.

Jag beställde ett 18t som skulle passa rakt på bolt on..
Men fick en massa skit med mellan adaptrar som antingen sköt ut turbon eller tryckte den bakåt...

Men det värsta var att de förnekade allt tills de blev överbevisade med en överlägsen ton..
De sade att 1a varianten hade de på en bil som gåt 15000mil..
Fan vilken lögn det går inte att acca , ligga på ställ eller svänga rejält i en kurva utan att motorn flyttar sig i sidled...
2ndra varianten var lika trög att returnera !

Fy fan vilken firma...
Kompisen tog hem från stt utan problem och billigare bara rätt avgashus och bolt on...

GIK aldrig mer

Åh fy fan, tack för tipset, jag har sneglat lite på GIK, men efter vad du säger så ska jag hoppa dom kan jag säga, får snoka vidare.
Tack för tipset big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

1 Inlägg
6 januari 2008
#7
skulle kolla efter en T04E, kör på grundladd o höj efter behov..

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 januari 2008
#8
KKK24 är bra till 350hk, men det vill inte bli stressat för mycket. håller man sig till 1.5bar så fungerar dem helt okej.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök