5679
Sök

Smt-6 mappning

440 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Hejsan.. snart närmar dte sig att bilen komemr hem och då den ska turbo konventeras.. till en början ska jag köra på orginal bottendel och ca:0,4-0,5 i ladd då:) har köpt större spridare soppa pump och alal andra grejor typ:) nu till min fråga:)

Någon som är duktig på dteta och vill förklara en hel dle för mig??

Eller rent av någon som vill mappa den åt mig?? (villa gärna va med och se på då)
i så flal vad vill ni ha hur mycket betalt för att mappa den åt mig då??? vill typ ha gjort det om 2-3 månader kanske... kanske innan kanske lite efter... / Hoppas det finns någon vänligsjäl som vill ställa upp:) /// Mvh: Jim Ljunggren

jim ..

9 108 Inlägg
10 januari 2008
Jag vet att Nathanael på www.maxxtuning.se har hållt på mycket med smt-6 så han kanske skulle kunna mappa den åt dig, han håller till runt Jönköping.

440 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
hej! tack för svaret.. men vill inte precis lämmna det tille tt företag då det blir väldigt dyyyyrt... och i så fall kan jag ju lika så väl försöka sj.. men tanken är om någon kanske kan svara på lite frågor jag har angående det.. eelr vill göra det åt mig.. anledningen att jag ej lämnar dte tille t dyyyyrt företag är att där ska bytas kolvar och stakar längre fram i tiden och då ska dn mappas igen vilket jag ej vill betala en gång till.... mvh

jim ..

1 417 Inlägg
10 januari 2008
Du kan ju alltid fråga vad det kostar att få bilen mappad. Vem vet, det kan ju vara värt det.

440 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
står på deras hemsida... 6000kr... alldeles för dyyyyrt och sen attd en ska mappas om ett halv år igen onej då kan jag likasåväl testa sj.. mvh jim

jim ..

440 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Jag trodde faktiskt här fanns någon som kunne lite om detta som vill hjälpa en! men verkar ju tyvär intte så...

jim ..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 januari 2008
crx_jim skrev:
står på deras hemsida... 6000kr... alldeles för dyyyyrt och sen attd en ska mappas om ett halv år igen onej då kan jag likasåväl testa sj.. mvh jim

Visst kan man testa själv men det kan bli dyyyrt det me, massa spikningar och de va de kolvarna de, för lite sås bränsle och brännda ventiler, kanske rent av lite översvängningar och sen kikar en stake ut...

Tyckte 6000 var billigt för en individuell mappning, tänk på att det tar många timmar och ett chip/ppc är inte ovanligt att det kostar mer...
Senast redigerat av bumpe (11 januari 2008)

440 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
ne men 6000kr för att mappa den när ajg sj kopplat in allt... hmm  jag vet ju hur det fungerar och så och hur man mapaper igentligen men ej lite frågotr kvar:9 sen har jag ju lambda mätare och avgastemp mätar mm så jag kan hålal koll på soppan och värmen så jag nu inte skickar kolvar osv som du sa:)  så min fråga är ingen som kan /har erfarenhet avd etta styr system?? mvh jim

jim ..

Sök