3312
Sök

Värt att uppgradera turbon?

17 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#1
Vad kan vara fördelen med att uppgradera turbon (garrett t-25(?) till t-28) istället för att bara renovera? Jag menar det är ju endå 2-3 lax extra per snurra?
Vilken skillnad gör det och är det värt det???big_smile

Herr
1 722 Inlägg
10 januari 2008
#2
InHaleXHale skrev:
Vad kan vara fördelen med att uppgradera turbon (garrett t-25(?) till t-28) istället för att bara renovera? Jag menar det är ju endå 2-3 lax extra per snurra?
Vilken skillnad gör det och är det värt det???big_smile

Vilken skillnad det gör att uppgradera till större snurra? vad har du för planer? ska du trimma bilen eller? för då är det ju värt att uppgradera till t28, men annars ser ja ingen fördel.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

17 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#3
har ju alla basic trimm som större avgas, filter och dumpventil.
planen är ju en manuell laddtrycks ställare och ett chip.

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 januari 2008
#4
Det ger stor skillnad och jag skulle rekommendera bytet. Temperaturen på luften blir lägre vid samma laddtryck och då sparar du motorn. Nackdelen är att du flyttar upp laddet ett par hundra varv.
Om du har planer på att ladda mer så räcker inte T25 speciellt långt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2008
#5
InHaleXHale skrev:
Vad kan vara fördelen med att uppgradera turbon (garrett t-25(?) till t-28)

beror på vilken bil och motor det gäller naturligtvis

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
#6
torpis skrev:
InHaleXHale skrev:
Vad kan vara fördelen med att uppgradera turbon (garrett t-25(?) till t-28)

beror på vilken bil och motor det gäller naturligtvis

Läs hans inlägg igen.
Verkar tydligt att han ska byta på 300'an med dubbelturbo smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Herr
1 722 Inlägg
11 januari 2008
#7
Ska du trimma är det givet att du byter till t28 eller större.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 januari 2008
#8
John87 skrev:
torpis skrev:
InHaleXHale skrev:
Vad kan vara fördelen med att uppgradera turbon (garrett t-25(?) till t-28)

beror på vilken bil och motor det gäller naturligtvis

Läs hans inlägg igen.
Verkar tydligt att han ska byta på 300'an med dubbelturbo smile

Han ger säkert klarhet i vad det gäller för bil när som helst smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

17 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#9
jopp det är en 300zx, glömde kanske skriva det wink
har ju automat låda på ochså men det kan väl inte spela nån roll med om varvet höjs en liten bit eller?


Sök