mata lejon me getter

Hamilton
14 januari 2008 · 8 872 Inlägg

richardoo290 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1617595.ab

lol

bara jag som tycker kineser e sjuka?
ni ska bara veta va de gör me hajar.. fiskar.. hundar.. osv.. men nu getter!?





inget för kolmården – Det här tar vi avstånd ifrån säger Mats Höggren, lol JA! tro fan han säger så... ^^

Är väll mest naturligt att ge dom levande föda.. Ser inget fel i det.
Värsta är ju att ha Lejonen i bur oavsett land.

Fotograf på tierpidag.se
laazy vorsprung durch teknik
14 januari 2008 · 886 Inlägg

alain skrev:
Som ni vet, i Grekland man uppföda hästar till konsument och jag har sett att dom slå sönder fram benen för att hästar ska inte springa mer, dom är överlastad levande i lastbilar och transporterad som det, jag tycker att dessa mäniskor som gör så skulle smaka på samma smärtan.

Vet inte om jag förstod detta rätt nu men slår dom sönder fram benen på hästarna för att dom inte ska röra sig i transporten eller görs detta långt innan så dom inte ska röra sig och därmed  tjockna till?

Hur som helst så låter det helt sjukt.

Senast redigerat av laazy (14 januari 2008)

richardoo290 VOLVO for life..
14 januari 2008 · 2 113 Inlägg

så ni skulle kunna tänka er att köpa en get på kolmården för 250kr .. låta era ungar mata o gosa me den.. o sen säga: nu ska geten dö .. mnja nu ska han bli mat tongue

och medans ungarna kollar på kastar du ner geten och lejonen käkar upp den .. blod överallt.. ungarna skriker: JIIPIIE! pappa e bäst!

hmm ?

laazy vorsprung durch teknik
14 januari 2008 · 886 Inlägg

richardoo290 skrev:
så ni skulle kunna tänka er att köpa en get på kolmården för 250kr .. låta era ungar mata o gosa me den.. o sen säga: nu ska geten dö .. mnja nu ska han bli mat tongue

och medans ungarna kollar på kastar du ner geten och lejonen käkar upp den .. blod överallt.. ungarna skriker: JIIPIIE! pappa e bäst!

hmm ?

Sålänge ungarna blir glada så tongue ne men seriöst så skulle jag nog inte klara av det faktiskt. Är lite av en djurvän.

Senast redigerat av laazy (14 januari 2008)

richardoo290 VOLVO for life..
14 januari 2008 · 2 113 Inlägg

laazy skrev:

richardoo290 skrev:
så ni skulle kunna tänka er att köpa en get på kolmården för 250kr .. låta era ungar mata o gosa me den.. o sen säga: nu ska geten dö .. mnja nu ska han bli mat tongue

och medans ungarna kollar på kastar du ner geten och lejonen käkar upp den .. blod överallt.. ungarna skriker: JIIPIIE! pappa e bäst!

hmm ?

Sålänge ungarna blir glada så tongue ne men seriöst så skulle jag nog inte klara av det faktiskt. Är lite av en djurvän.

ja tycker de är heljsukt! ännu sjukare är de att de flesta här inte ser nått fel i det yikes

laazy vorsprung durch teknik
14 januari 2008 · 886 Inlägg

richardoo290 skrev:

laazy skrev:

richardoo290 skrev:
så ni skulle kunna tänka er att köpa en get på kolmården för 250kr .. låta era ungar mata o gosa me den.. o sen säga: nu ska geten dö .. mnja nu ska han bli mat tongue

och medans ungarna kollar på kastar du ner geten och lejonen käkar upp den .. blod överallt.. ungarna skriker: JIIPIIE! pappa e bäst!

hmm ?

Sålänge ungarna blir glada så tongue ne men seriöst så skulle jag nog inte klara av det faktiskt. Är lite av en djurvän.

ja tycker de är heljsukt! ännu sjukare är de att de flesta här inte ser nått fel i det yikes

Alltså, att mata lejonen med levande föda har jag väll inte så supermycket emot då det sker dagligen ute på savannen. men man kunde sköta matningen på ett lite snyggare sätt, känns lite väl starkt att folk tillåts köper getter som de sedan matar och gosar lite med och sen slänger rätt ner bland alla lejon. Det hade varit bättre om de bara släppte in geten i lejonhagen så får det gå till så som det gör ute i det fria att starkast överlever.

Senast redigerat av laazy (14 januari 2008)

Big_JN
14 januari 2008 · 2 126 Inlägg

Det e bra att ni inte vet om hur det går till när djur slaktas för då hade ni aldrig ätit kött mer!!! Sönderstressade och illa behandlade!! Det var bättre förr när det fanns många små slakterier ofta i närheten av gårdarna så det bara var korta transportsträckor!!! Inte konstigt att köttet i dag smakar skit! Har man ätit hemmaslaktat så märker man en stor skillnad i smak och samtidigt skonar det djuren ifrån onödigt lidande!!!

laazy vorsprung durch teknik
14 januari 2008 · 886 Inlägg

Big_JN skrev:
Det e bra att ni inte vet om hur det går till när djur slaktas för då hade ni aldrig ätit kött mer!!! Sönderstressade och illa behandlade!! Det var bättre förr när det fanns många små slakterier ofta i närheten av gårdarna så det bara var korta transportsträckor!!! Inte konstigt att köttet i dag smakar skit! Har man ätit hemmaslaktat så märker man en stor skillnad i smak och samtidigt skonar det djuren ifrån onödigt lidande!!!

Är medveten om hur slakten idag går till.

Tycker man borde komma på någon bättre lösning när det gäller slakt, Typ en mobil slakttrailer som åker ut till gårdarna och genomför slakten där så man slipper att transportera djuren så långa sträckor

Vad sägs om den idén?

Jimmy_N Makaronborrare
14 januari 2008 · 993 Inlägg

Big_JN skrev:
Det e bra att ni inte vet om hur det går till när djur slaktas för då hade ni aldrig ätit kött mer!!! Sönderstressade och illa behandlade!! Det var bättre förr när det fanns många små slakterier ofta i närheten av gårdarna så det bara var korta transportsträckor!!! Inte konstigt att köttet i dag smakar skit! Har man ätit hemmaslaktat så märker man en stor skillnad i smak och samtidigt skonar det djuren ifrån onödigt lidande!!!

Nej det var lite det jag försökte få fram med. Mina pengar till mitt körkort tjänade jag ihop på en kyckling uppfödning. Aldrig mer säger jag bara. Trycka ner 14 övergödda broilers i en liten bur och lasta på en lastbil är inget drömjobb precis.

zippo Drygare än Yes
14 januari 2008 · 112 Inlägg

Tycker det är bra att lejonen få levande föda, ligger i deras natur att ha det så. men att stackaren kastas av vem som helst från den höj den in i säkra döden och det för ett pris känns lite makabert. hmm

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
Liner
14 januari 2008 · 583 Inlägg

Det här började i princip som en bra tråd men nu har den urartat till nån form av slakt trås? o.0

Jag tycker de är Cleant att gå och köpa sig en get och sen kasta ner den till 20 lejon som äter upp den på 2 minuter. Nästan som nått man skulle se i simpsons. Fast då skulle förståss homer rammla ner. -.-'

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
MrLego Volvonörd
14 januari 2008 · 1 187 Inlägg

richardoo290 skrev:
så ni skulle kunna tänka er att köpa en get på kolmården för 250kr .. låta era ungar mata o gosa me den.. o sen säga: nu ska geten dö .. mnja nu ska han bli mat tongue

och medans ungarna kollar på kastar du ner geten och lejonen käkar upp den .. blod överallt.. ungarna skriker: JIIPIIE! pappa e bäst!

hmm ?

Nä jag skulle inte klara av det och se när lejonen äter upp bytet på ett zoo, jag skulle speciellt inte låta min son se det iaf. Och varför ska jag betala deras djurs mat för? Räcker det inte med att jag ska betala inträde för att se på djuren? *Lite of topic*

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
g_b
14 januari 2008 · 100 Inlägg

det är väll ingen skillnad på att föda upp ett djur i fångenskap å sen döda det på ett "konstgjort" sätt än att låta naturen ha sin gång, hur tror ni det går till i naturen? Jag är ganska säker på att lejon, och även andra rovdjur dödar sina middagar själv och inte får det serverat av människor.
Troligen så dör nog geten ganska snabbt i lejonburen, så lidandet blir nog minimalt vare sej den skjuts först eller inte.
Spela roll hur geten dör liksom, i slutänden så äts den upp av lejonen iaf.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
laika
14 januari 2008 · 410 Inlägg

återigen så börjar alla i sverige och övriga västvärlden lipa över något som nån i öst gör. Men hur länge sen tror ni egentligen man tog kniven eller yxan och slaktade djuren i sverige? och vad är det som är så hemskt med det egentligen? Det jag tycker är konstigt är att ingen ifrågasätter hur sann artikeln är den är för fan från aftonbladet och ger intrycket av att det är en grundskole elev som skrivit den. Den artikeln är nog lagom kryddad med tanke på att Kina ska håla i OS och man vill smutskasta allt möjligt i Kina bara för att sälja tidningar. Så det är säkerligen överdrivet från medias håll. Och även om det inte är det så tycker jag det är ok hade lätt betalat 250kronor för att se lejonen slita lammet i stycken.

Skoda Fabia (2000)
aenfors
14 januari 2008 · 375 Inlägg

Visst reagerar man lite på det där. Kunde ju skötas lite snyggare kanske men det kunde ju den mesta slakteriverksamhet också. Om jag vore get skulle jag nog hellre bli matad och klappad av små barn innan döden än att trängas i en slaktbil. Den dör nog ganska snabbt hos lejonen också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang