5093
Sök

S40 2.0T -03 dör vid frikoppling

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
händer lite då och då när jag skall frikoppla för att växla ner och svänga eller stanna för ett rödljus.... så lägger motorn av....

vad kan det bero på?

263 Inlägg
14 januari 2008
Hur är tomgången?

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 januari 2008
välkänt problem, smörj tomgångsmotorn till att börja med.  gör en sökning här och på X40nordic.com det finns många som har erfarenhet.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Norbro skrev:
Hur är tomgången?

den är okej.....

har haft isär skiten å blåst rent den å så

593 Inlägg
14 januari 2008
vill tillägga att när BARA tomgångsmotorn kärvar så ska bilen INTE dö vid frikoppling., för man har en grundjustering på spjället som brukar ligga på runt 500rpm som gör då att bilen inte ska stanna om tomgå¨ngsmotorn inte hinner med ibland pga, kärv o kletig av vevhusavlagringar.. så mitt förslag är att rengöra spjällhuset ordentligt och sedan se va som händer...(vanligt fel på dem)

fungerar inte det får du ta och grundjustera spjället och fungerar inte det heller får du kontrollera/mäta spjällkontakten..

hör av dei om du har några frågor, lycka till nu smile

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
epapower skrev:
vill tillägga att när BARA tomgångsmotorn kärvar så ska bilen INTE dö vid frikoppling., för man har en grundjustering på spjället som brukar ligga på runt 500rpm som gör då att bilen inte ska stanna om tomgå¨ngsmotorn inte hinner med ibland pga, kärv o kletig av vevhusavlagringar.. så mitt förslag är att rengöra spjällhuset ordentligt och sedan se va som händer...(vanligt fel på dem)

fungerar inte det får du ta och grundjustera spjället och fungerar inte det heller får du kontrollera/mäta spjällkontakten..

hör av dei om du har några frågor, lycka till nu smile

har haft isär det en gång men tycks fått tillbaka problemet

Sök