Finns det här extremt lågutrustade bilar?

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Min Commodore från '67 har en gummiblåsa på golvet vid vänsterfoten, som trampar man på den på så kommer det spolarvätska på framrutan. Det är high tech.. tongue
Annars är det väl inget mer till utrustning... Jo, bromsljus! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 januari 2008 · 8 197 Inlägg

81an skrev:
Hade en gång i tiden en kadett city..Läste för kul skull instruktions boken. och där stog det att man kunde köpa till extra utrustning som tex nackstöd..och då menar ja inte bak. lol kan tillägg att min inte va extra utrustad med den lyxen.

Nackstöd nej.. Finns inte i Commodoren heller. hmm

Men det gick att få både eluppvärmd bakruta och avbländningsbar innerspegel till min förra Rekord '71:a! big_smile Stod "Då kan du vinkla spegeln om föraren efter har en säck potatis i bakluckan" lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
15 januari 2008 · 538 Inlägg

Mercedes Sprinter:

Vet inte vad som finns standard förutom kanske ABS, och luftkudderatt.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
laazy vorsprung durch teknik
15 januari 2008 · 886 Inlägg

Pappa hade för några år sedan en Suzuki samuraj jeep som pendlarbil fram och tillbaka från järnvägsstationen. Den bilen var faktiskt extrautrustad med klocka, förutom den där klockan så fanns det absolut inget i utrustningsväg, ingen servo, 2högtalare modell supersmå, ingen ljuddämpningsmatta, inget centrallås, tror heller inte ens den hade varvräknare..

paltodlarn
15 januari 2008 · 527 Inlägg

en bil som är riktigt snik är lada niva, den har då ingen servo eller abs och annat hi-tech som kan gå sönder!

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
master_lars
15 januari 2008 · 1 172 Inlägg

Kom igen, vem fan behöver egentligen varvräknare?

twin_cam Smålänning
15 januari 2008 · 7 877 Inlägg

paltodlarn skrev:
en bil som är riktigt snik är lada niva, den har då ingen servo eller abs och annat hi-tech som kan gå sönder!

Jodå! Servo är standard sen -07.
Frågan är till vilken nytta?
Lada niva är den enda riktiga bilen! wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
paltodlarn
15 januari 2008 · 527 Inlägg

ja vad ska man med stadsjeepar till när man kan ha en niva!

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
MarcusL #2573
15 januari 2008 · 1 489 Inlägg

Infinity skrev:
Hyundai Atos går ju att få utan servo, abs, ac, skinnklädes och el hissar tongue

Nu snackar vi vanliga bilar, inte mopedbilar wink

• Även den starka måste ta i när han skiter
Samara
15 januari 2008 · 69 Inlägg

Jag köpte en lada samara som hade airbag konstigt nog. Alltså inte den ladan i signaturen utan en annan, årsmodellen nyare 97. Annars är väl den 96 jag kör extrautrustad med automatiskthalvljus(som inte fungerar). Glöm servo och andra bekvämligheter.

Bilar! Vilket jävla påhitt.
John87 Stolt Volvoägare
15 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Samara skrev:
Jag köpte en lada samara som hade airbag konstigt nog. Alltså inte den ladan i signaturen utan en annan, årsmodellen nyare 97. Annars är väl den 96 jag kör extrautrustad med automatiskthalvljus(som inte fungerar). Glöm servo och andra bekvämligheter.

Dom kanske tycker att insprutningsmotor är en lyx och att dom inte behöver så mycket mer än så? smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
markholm
15 januari 2008 ·

Holme skrev:
Lustigt med evon smile
Annars finns det väl rs-utgåvor eller dyligt av någon Evo som inte har fönsterhissar eller spec mycket ljudisolerning med mera. Allt som väger är redan borta när man köper den smile

Stämmer! Evo RS saknar abs, ac, isolering, elhissar mm mm, men den har iallafall varvräknare, bakrutevärmare, servo.. och nackstöd, fram!! cool

Samara
15 januari 2008 · 69 Inlägg

John87 skrev:

Samara skrev:
Jag köpte en lada samara som hade airbag konstigt nog. Alltså inte den ladan i signaturen utan en annan, årsmodellen nyare 97. Annars är väl den 96 jag kör extrautrustad med automatiskthalvljus(som inte fungerar). Glöm servo och andra bekvämligheter.

Dom kanske tycker att insprutningsmotor är en lyx och att dom inte behöver så mycket mer än så? smile

Haha! Jo det är konstigt att motorn är ganska modern men allt i komfortväg saknas smile

Bilar! Vilket jävla påhitt.
ScoobyBear Subarist
15 januari 2008 · 131 Inlägg

markholm skrev:

Holme skrev:
Lustigt med evon smile
Annars finns det väl rs-utgåvor eller dyligt av någon Evo som inte har fönsterhissar eller spec mycket ljudisolerning med mera. Allt som väger är redan borta när man köper den smile

Stämmer! Evo RS saknar abs, ac, isolering, elhissar mm mm, men den har iallafall varvräknare, bakrutevärmare, servo.. och nackstöd, fram!! cool

Och det roliga med detta är att de väl är dyrare än vanliga modellen! Man brukar ju betala extra för utrustning men där betalar man för att slippa den big_smile

Subaru hade, iaf för några år sedan, en Legacy de kallade för Artica. De bilarna hade inte mycket utrustning. Elspeglar, servo och 2 högtalare var väl det ända som skulle kunna kallas lyx.

MG TF "Britt-Cabben" (2003)
John87 Stolt Volvoägare
15 januari 2008 · 4 913 Inlägg

ScoobyBear skrev:

markholm skrev:

Holme skrev:
Lustigt med evon smile
Annars finns det väl rs-utgåvor eller dyligt av någon Evo som inte har fönsterhissar eller spec mycket ljudisolerning med mera. Allt som väger är redan borta när man köper den smile

Stämmer! Evo RS saknar abs, ac, isolering, elhissar mm mm, men den har iallafall varvräknare, bakrutevärmare, servo.. och nackstöd, fram!! cool

Och det roliga med detta är att de väl är dyrare än vanliga modellen! Man brukar ju betala extra för utrustning men där betalar man för att slippa den big_smile

Det är ju Rally-special-versionen tongue
Mindre vikt + annan utväxling = mer körglädje

Det är ingen komfortbil wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Tengu1969
15 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Toyota Aygo! Där får du inte ens plast som dörrsidor utan du får plåt!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Jongen
15 januari 2008 · 341 Inlägg

Volvo hade ingen AC i V70, den som kom 00 eller vad det var. Fast det ingick i alla olika paket..... Köper man en Volvo så kan man ju utrusta den för mer än vad en liten bil kostar ju smile

Mange_900
19 januari 2008 · 93 Inlägg

Vi har en XC70 D5 på jobbet utan ACC bara vanlig AC i den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang