6890
Sök

Nissan 200SX läcker olja från Oljereturen efter turbon

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Problem !!!

Nissan 200sx s14 -97

När jag kör utan att använda turbon allt för mkt går bilen som en klocka.
När man drar (börjar vid ungefär 0.7 i ladd) på sprutar det ut olja från slangen under turbon som i sin tur landar på avgassystemet och ger ett trevligt rökmoln bakom mig. Jag har bytt slangklämmor på denna slang och dragit åt som f-n. Hjälper inte!

Jag har även provat (av misstag:( ) att släppa in luft via oljelocket (heter det så?) Ja där man fyller på olja iaf, och då funkerar allt som det ska, läcker ingenstans..

Fråga då.  Hur f-n får jag ordning på detta "lilla" dilemma?
Vad kan vara fel? Någon sa att vevhusventilationen kan vara tät. Hur blir den det? Ja ja, snälla hjälp mig någon som kan!!!

// Freddan
Senast redigerat av Goteborg (16 januari 2008)

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

3 235 Inlägg
17 januari 2008
Om du tar av oljelocket och det slutar läcka, så är det nog vevhusventen som är tät.
Försök att rengöra burken till vevhusventilationen, där kan det samlas massa klet...

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Tack!  Provar med detta först och hoppas det blir bra.

Någon som vet vá det kan vara annars??

510 Inlägg
17 januari 2008
Goteborg skrev:
Tack!  Provar med detta först och hoppas det blir bra.

Någon som vet vá det kan vara annars??

Slutkörd motor .. Det va min o ja jävlar va olja den pissade när turbon börja ladda ;D .. haha .. Men rengör vv .. Blir det itne bättre så gör ett kompprov .. Det brukar säga mycket .. Mvh Johan

333 Inlägg
17 januari 2008
Finns ingen burk på S14. Bara en slang.

Säker på att det är returen?
Kanske är oljetillförseln. Dom kopparrören har en tendens att spricka ibland. Därför byter många ut till stålomspunna teflonslangar istället.

BMW fantast
1 172 Inlägg
17 januari 2008
färdig anpassade stålomspunna slangar säljs på japtuning för 1200... får du vatten till turbon och fråpn turbon, och olja tijll turbon... oljan från turbon är fortfarande den lilla korta slangen på 5 cm som används.. är detden som läcker, köp en nya slang och hoppas det hjälper...big_smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Tack ...

Ska prova allt... smile

Sök