baca skrev:
Jag har en rak6a från ford årsmodell 67, just nu sitter det en automatlåda på men jag vill konvertera den till nyare 6 petad manuell. Nu till frågan finns det någon här som kan detta eller känner nån som är duktig på just konvertering av lådor + kunna tillverka en adapter platta? då jag inte har någon större erfarenhet av lådor skulle jag bli tacksam om nån skulle kunna tipsa om nån låda som håller för runt 250hp och upp till 500-600nm, dock får den inte kosta skortan.
MVH Martin
Till att börja med tycker jag att du ska ta och ringa till Inge Ellburg.
Han har en firma som heter US car service i stockholm telefon numret är 08-7444704.
Kan lova att han har sylar till dig på hyllan.
Iofs beggat ,men allt brukar vara genomgånget och helt schysst.
Det Inge inte vet om ford är inte värt att veta kan jag säga. fråga vem som helst som ar insatta i fordar och meckar med dom: Vi alla känner till honom och har alla sökt hjälp hos honom nån gång.
OT.
Lite kuriosa om Inge.
Han har en shelby cobra original.
En dag när jag kom ner så stog den ute på gården, jag frågade om han hade vart ute och ritat streck. Han svarade, näe va tvungen å få plats med en 64 1/2 som jag ska renovera motorn på.
Jag garvade och sa -men då köper jag cobran av dig, här ute kan den ju inte stå.
Han garvade ännu högre kollade på min 68:a å sa.
-Grabben det har inte du råd med.
Sen garvade vi båda två.