4860
Sök

När kan man kräva kompesation (Fälgarna har kommit)

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag har beställt fälgar till Camaron.  Det är 10 veckor sedan nu.
När jag ringde och beställde skulle de ta 2 veckor för dom att komma. Efter 3 veckor ringde jag och frågade var de hade tagit vägen och de skulle ta 2 veckor till. När de hade gått 8 veckor ringde jag och frågade vad fan de höll på med och fick till svar att de hade missat i beställningen. Men första gången ag ringde och frågade så hade de blivit knas med leveransen.  Så de borde ju ha varit beställda? Men iaf så skulle de ta max 2 veckor innan jag skulle få dom och det är idag. Så nu 10 veckor senare har jag inte fått några fälgar. Så jag undrar när man har rätt att kräva kompesation. Det är gummihuset.se som jag har beställt ifrån sad
Senast redigerat av camaro67 (26 januari 2008)

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 januari 2008
jag personligen skulle ringa å säga att jag vill ha komp, för vänte tid å strul å allt som varit å ger dem mej inte dedt skulle jag avbeställa dem å beställa nån annanstans fortast möjligt. Men jag tycker du ska kräva det nu. Har du nån bild på fälgarna?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 januari 2008
Som sagt var,,,, jag skulle byta leverantör. Ringa å "skrika" på dem att behåll dem där å leta en annan istället. Lycka till å låt inte detta förstöra helgen nu... Ha en underbar helg.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn

2 126 Inlägg
18 januari 2008
Fan tycker det osar dålig bortförklaring ifrån deras sida!
Tycker gott du ska kräva kompensation det e ju 8 veckor efter!

Har själv köpt mina fälgar o däck av gummihuset men hade inga problem med dom!!!

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Hehe. Jag kanske ska vänta tills de ligger på posten? Då kanske de är lättare att få dom att släppa skiten billigare istället för att ta tillbaks dom?

3 235 Inlägg
18 januari 2008
Japp, kräv kraftigt nedsatt pris i så fall.
Du har ju rätt att få kompenstation, efterson de inte klarade att leverera produkten inom en rimlig tid (4 veckor kan nog räknas som rimlig tid), men när det gått 10, så kan du ju kräva att få de till halva priset, så kommer de säkert att vilja förhandla...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 januari 2008
Det finns säkert flera företag som säljer den model och som en annan sa, ring till dom och avbeställ  dom.
det finns företager som skita i vad du tycker, om dom lova 2 veckor, det ska vara 2 veckor minus röda dagar eller helg dagar, men kolla med konsumentverket, dom kan säga dig vad du har rätt engående ersättning.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Turbocharged
421 Inlägg
18 januari 2008
Någon kompensation för dröjsmål kan du inte kräva. Vad du kan göra är häva köpet och istället köpa fälgarna någon annanstans.
Edit: såvida du inte lidit ekonomisk skada av att dom inte levererat i tid, men jag antar att du inte gjort det tongue
Senast redigerat av Innox (18 januari 2008)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

study
772 Inlägg
18 januari 2008
TheRefunder skrev:
Som sagt var,,,, jag skulle byta leverantör. Ringa å "skrika" på dem att behåll dem där å leta en annan istället. Lycka till å låt inte detta förstöra helgen nu... Ha en underbar helg.

du måste ha varit en av dem kunder som ringer in till kundservice och sedan bryts samtalet ganska ofta.
den som ringde och skrek till mig när jag jobbade på kundservice för en isp var det bara realse ta nästa kund.

1 417 Inlägg
18 januari 2008
Om du kräver kompensation så får dom ju ändå sälja. Jag hade bytt leverantör, rätt av!

3 390 Inlägg
18 januari 2008
camaro67 skrev:
http://www.garaget.org/archive/21174/74490/74490-676643.jpg

Så ser de ut. Jag får ta och ringa på måndag. De har ju bara telefontid mellan 8.30 och 12. sad

Snygga fälgar wink

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Volvonörd
1 187 Inlägg
18 januari 2008
moose46019 skrev:
TheRefunder skrev:

du måste ha varit en av dem kunder som ringer in till kundservice och sedan bryts samtalet ganska ofta.
den som ringde och skrek till mig när jag jobbade på kundservice för en isp var det bara realse ta nästa kund.

Som du märker så skrev jag "skrika" inom "" och jag vet vad det innebär att jobba i kundtjänst för jag gör det själv åt Symantec. Så jag vet att man inte skriker åt den som svarar för det är inte dennes fel utan det är företaget i sig!

Sponsorer 2013:

1 878 Inlägg
18 januari 2008
TheRefunder skrev:
moose46019 skrev:
TheRefunder skrev:

Som du märker så skrev jag "skrika" inom "" och jag vet vad det innebär att jobba i kundtjänst för jag gör det själv åt Symantec. Så jag vet att man inte skriker åt den som svarar för det är inte dennes fel utan det är företaget i sig!

Korrekt vet oxå hur det är och jobba åt kundtjänst. jobbar för "HP". men allvarligt talat hjälper det inte att gapa eller skrika. läs villkoren de har på deras sida. och sedan ring o klaga smile

1 079 Inlägg
18 januari 2008
Ja att skälla på folk gör inte saken bättre, som sagt läs villkoren ring och klaga och se vad som händer ev kräv att häva köpet, som kompensation kan jag tänka mig att du skulle kunna få en hög med t-shirts, en näve isskrapor/pennor osv. Rabatt ja kanske om du har tur.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Meister
6 763 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Jag ska ringa och kolla på måndag och se vad jag kan få. Jag vet ett par andra fälgar som jag är sugen på men de är betydligt dyrare. Men jag kan gå med på någon form av spons om dom kan få ner priset. Men någe borde jag ju få eftersom jag har fått 2 veckor till svar nu 3 gånger.

Thorssa
19 januari 2008
Din bil ser ju inte direkt klar ut så gör det egentligen nåt att de är försenade?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2008
Thorssa skrev:
Din bil ser ju inte direkt klar ut så gör det egentligen nåt att de är försenade?

Förutom att dom är 8 veckor efter vad dom lovat?
Tycker det är skäl nog att bli irriterad. Sen är det lite upp till dom hur mycket dom släpper till med kompensation.

Frågan är vad dom värderar bäst:
-En nöjd kund
-Några sålda fälgar

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Meister
6 763 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Thorssa skrev:

Jag har igentligen inga problem med att få vänta längre. Men de är ju jävligt dåligt när de har sagt 2 veckor 3 gånger. Att de skiter sig 1 gång kan jag ta men 3? Då är de riktigt dåligt mad

Thorssa
20 januari 2008
Jag håller med om att det är dåligt! Men att börja kräva kompensation kan bli svårt när du inte lidit någon egentlig skada.

Sök