1562
Sök

OBS!! Se upp inför vårens fälginköp. ASA fälgar är på utgående.

Med lem
1 127 Inlägg
18 januari 2008
mattemaz skrev:
Men shit vilka priser det va då.....
Kan ju inte stämma eller?
Alla kan väl inte ta dom priserna.
Fox 19tum har jag hittat för 2800kr idag kan ju inte gå upp till nästan det dubbla eller?

Blev också paff över det, farsan köpte såna förra året, minns inte att dom var så dyra som dom blir nu?

Hmm.. Undrar hur ett par ASA Racing GT kan se ut på en 740, priset är ju inte helt fel. smile

1 050 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Jag var precis inne och beställde hem ett par ASA Racing GT att ha i reserv. Såg att det även fanns samma 18" fälgar till Volvo 740-940. OBS!! till priset 1.200:-styck. Så billigt går det ej ens att köpa begagnat. Några kostade endast 1.100:-st.
Senast redigerat av E-30 (18 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
20 januari 2008
TBOC_Razor skrev:
ASA Pirate finns inte, det är nissarna som säljer fälgarna eller nån leverantör till sådana nissar som har missuppfattat det hela och blandat ihop ASA Racing GT Black och dess alias ACE Pirate och därmed fått fram "ASA Pirate".

Fel fel fel. ASA Racing GT är något som gummihuset.se har hittat på då dem sidoimporterade fälgarna (dvs ej via generalagenten Amring). Fälgarna heter ASA Pirate och inget annat.

EDIT: Tur jag köpte mina fälgar innan dem utgick då. "Ersättaren" är inte ett dugg snygg enligt min smak utan har för runda korsekrar.
Senast redigerat av J-P-R (20 januari 2008)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
20 januari 2008
Känns inte aktuellt att köpa fälgar att ha i reserv för min del, kraschar jag dem får de bli nya istället... Omväxling är bra:)

Meister
6 763 Inlägg
20 januari 2008
E-30 skrev:
Här är Amrings nya fälgkatalog för 2008.

Den aktuella fälgen finns på sidan 6. Modellen heter OXXO LUX. Såg att listpriset var satt till: 2.777:- för storl18"
Undrar just hur Gummihuset kan sälja den för 1.600:-st. Kanske bäst att boka upp sig på ett kit, de lär nog försvinna i rykande fart.

http://www.amring.se/2008-amring.pdf

Kan vara för att de inte levererar.. Mina fälgar är 8 veckor försenade. Jag har fått 2 veckor som svar 3 gånger nu. Dock är de inte asa fälgar som jag har beställt. mad

1 050 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Att dina fälgar dröjer beror nog på "Fabriksstrejker" i Korea. Det strejkas för fullt där borta.
ASA:s fabrikspersonal strejkar så ofta att Korea fabriken förmodligen kommer att slås igen.
Vem fan skulle inte strejka med en månadslön på: 1.600:- (timpenning 7:-)

Skulle tippa att en ASA fälg, kostar ca: 100:- pers styck, i ren produktionskostnad.
Tänk när de anställda får vetskap om att dessa fälgar sedan krängs vidare för ca: 1,700:-st
Mera än vad de tjänar på en hel månad. Då skulle jag också strejka big_smile

3 Inlägg
20 januari 2008
hehe ja dom har det inte lätt i landet där långt borta tongue

Då blir det till att köra ännu försiktigare i sommar då sad
och parkera minst 2 meter från trottoakanten big_smile
jag har då iaf inte sett några brister i Kvalitén på mina fälgar än iaf... några stenskott på bakfälgarna men det får man väll räkna med men annars är dom som nya efter 1 sommar!!
men men nu blir det ju iaf lite ovanligt med dessa fälgar för racing gt deluxe försvinner helt och hållet nu va?
Senast redigerat av c4han (20 januari 2008)

1 050 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Helt rätt. Genralagenturen i Sverige, upphör under 2008 med all försäljning & import av ASA fälgar.
Enl uppgift från en mkt säker källa, så kommer ASA fabriken i Korea förmodligen att läggas ned.
Så nu säljs det innevarande lagret ut, sedan är det SLUT med ASA.

Egentligen, så hamnar väl vi kunder i en jävligt dålig sits, alla vi som nyligen införskaffat oss nya dyra ASA fälgar ? Detta faktum att fabriken läggs ned i Korea gör ju att vi då ej längre har möjlighet att ersätta/byta ut en skadad ASA fälg. egentligen så borde väl vi erbjudas att få köpa till en EXTRA fälg till ett mkt kraftigt reducerat pris typ: 500:-per st.

Ett dåligt exempel: Tänk om Volvo lät meddela under morgondagen, att from nästa månad, så finns det ej längre några reservdelar att köpa till Volvo V70??? roll
Senast redigerat av E-30 (21 januari 2008)

3 Inlägg
21 januari 2008
Det har du ju helt rätt i vad gör man om en fälg går sönder och inte går att laga...då är det ju ba kassta bort allihop då sad vi hamnar i en jävligt dålig sits....... va in och kollade nyss och mina verkar ju vara borta redan så köpa ett reservfälg ser ju mörkt ut.. menå andra sidan, hade man köpa 1 extra fälg så kan man nog vara ganska säker på att man hade behövt 2...
så det ser ut som att det blir till att köra ännu försiktigtare hädanefter

hater
656 Inlägg
21 januari 2008
Fan ingen som vill ha ASA heller!
Varenda smutt med nagorlunda stylad bil aker pa ASA. Gay-stampel pa de.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

1 050 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
c4han skrev:
Det har du ju helt rätt i vad gör man om en fälg går sönder och inte går att laga...då är det ju ba kassta bort allihop då sad vi hamnar i en jävligt dålig sits....... va in och kollade nyss och mina verkar ju vara borta redan så köpa ett reservfälg ser ju mörkt ut.. menå andra sidan, hade man köpa 1 extra fälg så kan man nog vara ganska säker på att man hade behövt 2...
så det ser ut som att det blir till att köra ännu försiktigtare hädanefter

Just det, ser att du har Lyxmodellen med polerade ekrar. då finns det väl ännu större anledning att köpa till en extrafälg. Såg att Gummihuset hade några av dessa kvar, tror att de passade till Audi A4. Kommer ej ihåg priset, men snacka med vd:n Jocke så får du säkert -50% rabatt. big_smile

Vilken bredd har du: 8-9" ?

3 Inlägg
21 januari 2008
Masaru skrev:
Fan ingen som vill ha ASA heller!
Varenda smutt med nagorlunda stylad bil aker pa ASA. Gay-stampel pa de.

hehe ja det har du ju helt rätt i.......hmmm.... eller hur var det nu ? yikes
förresten hur går det gamla ordspråket ..... Racing a Honda is like winning the Special Olympics, even if you win you're still retarded big_smile

var in och kollade och det verkade inte finnas kvar med 5/112 å det är 8.5er
käns som att det blir att se upp för farliga kanter i framtiden helt enkelt... och skulle dom mot förmodan gå sönder så har man då en anledning att byta wink men men det är ju dåligt av tillverkaren

1 Inlägg
22 januari 2008
Jag har beställt Asa Ar1 8x18 o 9x18 till min e30! Har för mig att fabriken ligger i tyskland??
asa-wheels.de e deras adress!
Nu får man nog avbeställa dem då..lr??

feck off cop

transportkonsult
284 Inlägg
23 januari 2008
Hmmm känns som om ni har fått det här om bakfoten. Visst ASA läggs ner att säljas i sverige. Då slåss det på stora trumman att shit man kommer inte kunna köpa en reservfälg!

Men när man håller sig med dom billigare märkena ASA, ACE mm så är det så enkelt att dom produceras bara i något år. Sen läggs den designen ner och en ny kommer.

Det är samma med dyrare märken men dom produceras ofta i ett par år till.

Så summa summarum. Det spelar ingen roll att det läggs ner. Då dom fälgar ni sitter på just nu ändå skulle plockats ut ur sortimentet för eller senare. ASA pirate tex är en rätt gammal fälg och hade säkerligen ramlat ur sortimentet snart i vilket fall som helst.

Jag har själv stått på metallskroten och slängt udda fälgar som utgått ur sortimentet.
(Ni skulle se pundarnas min. När dom står och kränger koppar så backar jag in pickisen och kastar av sprillans ASA 19tummare. wink )

E30 jobbar du på gummihuset? Då du referar dit hela tiden. Plus att du använder deras egna namn på asa pirate fälgen.

Bottles are for babys. Real men get blown.

62 Inlägg
23 januari 2008
E-30 skrev:
Har fått reda på att den "Svenska generalagenturen" för bl,a ASA fälgar kommer att STOPPA den fortsatta försäljningen av ASA fälgar i Sverige. Detta p.g.a att ASA har mkt stora problem i Korea där huvudägaren "Hankook" fortsättningsvis kommer att driva företaget i egen regi.

Som ni kanske har sett hos bl,a Gummihuset, så "REAS" samtliga ASA fälgarna bort till riktigt låga priser. 1.400 för en ASA GT Racing 18" Just denna fälgen kommer att mkt snart ersättas av en mkt snarlik kopia av: ASA FOX. Återförsäljarna kommer att subventionera priset, så att denna ersättare: OXXO LUX, i storl 18" endast kommer att kosta ca: 1,600:- mkt billigt.

Så, se upp med att köpa ASA fälgar, får du tex: en fälg förstörd vid ett senare tillfälle, så finns det ingen reservfälg att skaffa i Sverige. Det innevarande lagret av ASA fälgar säljs nu ut, sedan är de ett minne blott. (bra att veta om)

Till vänster i min avartar bild, ser du den nya ersättaren till: ASA GT Racing.
Enl uppgift så kommer Sv Gummihuset att saluföra denna exklusiva 18" fälg för otroligt billiga 1.600:- (Ord pris ca: 2.700:-) modeller heter OXXO LUX. finns med i Amrings nya katalog för 2008. www.amring.se (ladda ned 2008 fälgkatalog)

Nu förstår jag ingenting! Först läser jag en tråd där du driver en kampanj som inkluderar personangrepp mot självaste ägaren och VD:n av gummihuset ( http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63344 ) och som fick mej att sitta i källaren en halvtimme och nästintill med förstorningsglas leta märken och defekter på mina nya ACE Panthera köpta från gummihuset, för att nu tvärt emot driva värsta reklamkampanjen. Får man fråga vad jag har missat???????????

1 050 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Min tidigare kritik mot Gummihuset var mkt väl befogad. Men trots detta missöde, så har de för tillfället mkt tilltalande priser på de utgående ASA fälgarna. Mig veteligen så finns det ingen annan återförsäljare av ASA fälgar, som kan presentera ett bättre pris. (1.425:-för en Splitt ny ASA 18"are är nog oslagbart)

Dessutom, så kommer samma återförsäljare att saluföra den nya ersättaren till ASA Racing GT.
Till ett mkt fördelaktigt pris. Listpriset är: 2,777:- (för en 18"are) dessa kommer att saluföras för 1.600:-st, Inkl moms. Klart att dessa låga priser behöver ropas ut av någon?´big_smile  Det finns ju stålar att tjäna på vårens kommande fälginköp. Därav reklamen för gummihusets utmärkta PRISSÄTTNING.

Måste få fråga hur det gick med undersökningen av dina fälgar? hittade du några monteringsskador?
Vem har monterat däcken åt dig? big_smile
Senast redigerat av E-30 (23 januari 2008)

1 688 Inlägg
23 januari 2008
För ett tagsedan mailade jag nässjödäck om hur lång leveranstid det är från deras sida, och en specifik fälg (asa pirate 18"), och han skrev att dom är slut, men nya kommer in i februari/mars hos importören i sverige, så jag antar att man kan beställa asa-fälgar av nässjödäck i alla fall.

Hej!

Den fälgen är tyvärr slut och nya kommer till Sverige importören i feb-mars.
Så innan kan jag tyvärr inte leverera.
Frakt kostar 475:-

MVH Jim

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 050 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Jag har haft kontakt med genralagenturen i Sverige. (Amring) De låter meddela att import av samtliga ASA fälgar/modeller, kommer att upphöra under början av 2008. Bara det som redan finns i lager kommer att säljas ut. Dessutom är ASA fabriken i Korea nedläggningshotad p.g.a vilda strejker.

All heder åt Nässjödäck, men vad det gäller återupptagandet av ASA försäljningen, så tror jag de är ute & cyklar big_smile åt helt fel håll.

62 Inlägg
23 januari 2008
E-30 skrev:
Min tidigare kritik mot Gummihuset var mkt väl befogad. Men trots detta missöde, så har de för tillfället mkt tilltalande priser på de utgående ASA fälgarna. Mig veteligen så finns det ingen annan återförsäljare av ASA fälgar, som kan presentera ett bättre pris. (1.425:-för en Splitt ny ASA 18"are är nog oslagbart)

Dessutom, så kommer samma återförsäljare att saluföra den nya ersättaren till ASA Racing GT.
Till ett mkt fördelaktigt pris. Listpriset är: 2,777:- (för en 18"are) dessa kommer att saluföras för 1.600:-st, Inkl moms. Klart att dessa låga priser behöver ropas ut av någon?´big_smile  Det finns ju stålar att tjäna på vårens kommande fälginköp. Därav reklamen för gummihusets utmärkta PRISSÄTTNING.

Måste få fråga hur det gick med undersökningen av dina fälgar? hittade du några monteringsskador?
Vem har monterat däcken åt dig? big_smile

Nej jag hittade ingenting konstigt. Köpte hjulen så sent så jag har iofs inte provat dom på bilen. Kan ju vara obalans om man har otur. Jag köpte komplett med fälgar och däck från gummihuset, så det är monterat av dom. Än så länge är jag väldigt nöjd. Skall kontakta dem i veckan och höra om jag kan komma in och byta mina oanvända centrumbrickor som jag fick med när jag köpte fälgarna(till min V70 som jag ägde vid köpet) mot centrumbrickor till min nuvarande S40n. Dom e ju helt oöppnade och jag åker förbi gummihuset till jobbet, så d borde dom ju inte vara omöjliga på att jag bara kan svänga in o byta:)

1 688 Inlägg
23 januari 2008
Kollade in nassjodack.se aldeles precis, massa nya fälgar från ace, men inget från asa.
Dock va alla från ace extrem-fula, det asiatiska modet som drar sig till sverige verkar också cykla åt fel håll roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök