OBS!! Se upp inför vårens fälginköp. ASA fälgar är på utgående.

E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Har fått reda på att den "Svenska generalagenturen" för bl,a ASA fälgar kommer att STOPPA den fortsatta försäljningen av ASA fälgar i Sverige. Detta p.g.a att ASA har mkt stora problem i Korea där huvudägaren "Hankook" fortsättningsvis kommer att driva företaget i egen regi.

Som ni kanske har sett hos bl,a Gummihuset, så "REAS" samtliga ASA fälgarna bort till riktigt låga priser. 1.400 för en ASA GT Racing 18" Just denna fälgen kommer att mkt snart ersättas av en mkt snarlik kopia av: ASA FOX. Återförsäljarna kommer att subventionera priset, så att denna ersättare: OXXO LUX, i storl 18" endast kommer att kosta ca: 1,600:- mkt billigt.

Så, se upp med att köpa ASA fälgar, får du tex: en fälg förstörd vid ett senare tillfälle, så finns det ingen reservfälg att skaffa i Sverige. Det innevarande lagret av ASA fälgar säljs nu ut, sedan är de ett minne blott. (bra att veta om)

Till vänster i min avartar bild, ser du den nya ersättaren till: ASA GT Racing.
Enl uppgift så kommer Sv Gummihuset att saluföra denna exklusiva 18" fälg för otroligt billiga 1.600:- (Ord pris ca: 2.700:-) modeller heter OXXO LUX. finns med i Amrings nya katalog för 2008. www.amring.se (ladda ned 2008 fälgkatalog)

Senast redigerat av E-30 (18 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
R_fused There is no replacement for displacement
18 januari 2008 · 630 Inlägg

Så nu får man fortsätta köra försiktigt och hålla sig ifrån trotoarer då med andra ord...

Darkie dARKiE
18 januari 2008 · 5 031 Inlägg

Om jag hade haft dessa fälgarna på min bil. Hade jag köpt 2 fälgar som reserv när dem ändå reas ut så billigt ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

R_fused skrev:
Så nu får man fortsätta köra försiktigt och hålla sig ifrån trotoarer då med andra ord...

Precis, jag kommer nog att skaffa en extrafälg att ha som reserv om olyckan väl är framme. Tycker att detta faktum käns lite bistert med tanke på att man nyss köpt ett komplett kit med ASA GT Racingfälgar. Hade jag fått info om att ASA fälgen skulle utgå ur det ord sortimentet, så hade jag naturligtvis valt en helt annan fälg och tillverkare.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Och jag som har två skadade ASA Racing GT Black 18" på vänstersidan tongue

Fast jag har inge deg att köpa nya för eftersom jag har en defekt motor i behov av reparation sad

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
18 januari 2008 · 651 Inlägg

Skulle man smälla fälgen så finns det folk som inte gör annat än o lagar fälgar smile kanske kan vara värt att shoppa loss ett par billiga fälgar då

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Förresten, ACE fälgarna ska dom också upphöra i sverige då ??

Eftersom det är samma grejor fast bara en annan "tillverkare".

ASA Racing GT Black är ju tex även kända som ACE Pirate osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Nix, Ace fälgarna samt alla de övriga tillv kommer att vara kvar. ASA fälgar med andra namn kommer även de att försvinna från den Svenska marknaden.

Frågan är om det är något fel på ASA fälgarna, eftersom de plockas bort? Tror ej det enbart beror på fabrikens problem i Korea.

Finns det någon som upptäckt några svagheter hos ASA Racing GT ??
Persoligen tycker jag att klarlacken verkar vara av lite varierande kvalitet?
Upplever även fälgarna som "MYCKET MJUKA" i själva materian (aluminiumet)
Upptäckte sist vid tvätt att små stenar satt inskjutna i aluminiumet? (mjukt som tenn)
Har ej ens kört fort...det finns nog säkert en bra anledning till att ASA GT Racing plockas bort från sortimentet.

Senast redigerat av E-30 (18 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 januari 2008 · 6 170 Inlägg

E-30 skrev:
Nix, Ace fälgarna samt alla de övriga tillv kommer att vara kvar.

Frågan är om det är något fel på ASA fälgarna, eftersom de plockas bort? Tror ej det enbart beror på fabrikens problem i Korea.

Finns det någon som upptäckt några svagheter hos ASA Racing GT ??
Persoligen tycker jag att klarlacken verkar vara av lite varierande kvalitet?
Upplever även fälgarna som "MYCKET MJUKA" i själva materian (aluminiumet)
Upptäckte sist vid tvätt att små stenar satt inskjutna i aluminiumet? (mjukt som tenn)
Har ej ens kört fort...det finns nog säkert en bra anledning till att ASA GT Racing plockas bort från sortimentet.

Har inte märkt nånting annat än att dom inte klarar av trottoarkanter särskilt bra lol

Det enda skulle väl isåfall vara att dom där små fusk-skruvarna i kromad plast lossnar men det är ju knappast något viktigt big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Är de skruvarna verkligen tillv i plast? Tyckte det såg ut som metall. Är det skruvade eller bara ditlimmade?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Zairon Tyskstuk.se
18 januari 2008 · 630 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Förresten, ACE fälgarna ska dom också upphöra i sverige då ??

Eftersom det är samma grejor fast bara en annan "tillverkare".

ASA Racing GT Black är ju tex även kända som ACE Pirate osv.

Jag har ASA Pirate.. och är 100% säker på att det är ASA... smile

E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Det brukar stå "ASA IMOLA" inpräntat i fälgen. ASA IMOLA går under namnen: GT Racing samt: ASA Pirate. Båda modellerna utgår under 2008.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
CarbonLoader Team Carkings
18 januari 2008 · 2 300 Inlägg

Märkte detta när jag skulle beställa fälgar! Tänkte köpa Pirate 18" men dom finns inte i SVerige längre. En jävla tur att man inte va tidigare ute..... Nu blir det "Judge" ist.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 januari 2008 · 6 170 Inlägg

E-30 skrev:
Är de skruvarna verkligen tillv i plast? Tyckte det såg ut som metall. Är det skruvade eller bara ditlimmade?

Limmade, det är typ bara en skruvskalle och jo dom ser ut som metall. Dom e ju kromade >.<

ASA Pirate finns inte, det är nissarna som säljer fälgarna eller nån leverantör till sådana nissar som har missuppfattat det hela och blandat ihop ASA Racing GT Black och dess alias ACE Pirate och därmed fått fram "ASA Pirate".

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
decib3L Körv
18 januari 2008 · 3 535 Inlägg

E-30 skrev:
Har fått reda på att den "Svenska generalagenturen" för bl,a ASA fälgar kommer att STOPPA den fortsatta försäljningen av ASA fälgar i Sverige. Detta p.g.a att ASA har mkt stora problem i Korea där huvudägaren "Hankook" fortsättningsvis kommer att driva företaget i egen regi.

Som ni kanske har sett hos bl,a Gummihuset, så "REAS" samtliga ASA fälgarna bort till riktigt låga priser. 1.400 för en ASA GT Racing 18" Just denna fälgen kommer att mkt snart ersättas av en mkt snarlik kopia av: ASA FOX. Återförsäljarna kommer att subventionera priset, så att denna ersättare: OXXO LUX, i storl 18" endast kommer att kosta ca: 1,600:- mkt billigt.

Så, se upp med att köpa ASA fälgar, får du tex: en fälg förstörd vid ett senare tillfälle, så finns det ingen reservfälg att skaffa i Sverige. Det innevarande lagret av ASA fälgar säljs nu ut, sedan är de ett minne blott. (bra att veta om)

Till vänster i min avartar bild, ser du den nya ersättaren till: ASA GT Racing.
Enl uppgift så kommer Sv Gummihuset att saluföra denna exklusiva 18" fälg för otroligt billiga 1.600:- (Ord pris ca: 2.700:-) modeller heter OXXO LUX. finns med i Amrings nya katalog för 2008. www.amring.se (ladda ned 2008 fälgkatalog)

Inte för å vara petig (hm.. jo det är jag ju tongue)

Men det där är väl reklam va? tongue Låter precis som att du försöker sälja åt företaget big_smile

Truckdriving Man
mattemaz
18 januari 2008 · 116 Inlägg

Så fattar jag fel kommer Asa att försvinna helt?
För går i stora tankar på att köpa mig ett par asa FOX nu eller snart..

E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Varför köpa dyra ASA FOX? när du istället får den nya ersättaren för ASA Racing GT för 1.600:-st. Modellen heter numera: OXO LUX, en mkt snarlik kopia av ASA FOX. med starka inslag av ASA Racing GT. (Ser jävligt läcker ut)

Senast redigerat av E-30 (18 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
mattemaz
18 januari 2008 · 116 Inlägg

E-30 skrev:
Varför köpa dyra ASA FOX? när du istället får den nya ersättaren för ASA Racing GT för 1.600:-st. Modellen heter numera: OXO LUX, en mkt snarlik kopia av ASA FOX. med starka inslag av ASA Racing GT. (Ser jävligt läcker ut)

Den finns mkt snart i lager hos bl,a Sv Gummihuset, enl vd:n Jocke, så kommer Gummihuset att saluföra den nya "OXXO LUX" fälgen i bl.a storl 18" för 1.600:-st.

Kommer ej riktigt ihåg priset på ASA FOX? men den kostar väl över 2000:-per st, i storl 18"?

Du vet inte vart man kan se dessa på nån bild?
Jag söker 19tum typ fox dom går på runt 3000kr st
Så finns det nått som är snarlikt till ett bättre pris så ja tack smile

E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Här är Amrings nya fälgkatalog för 2008.

Den aktuella fälgen finns på sidan 6. Modellen heter OXXO LUX. Såg att listpriset var satt till: 2.777:- för storl18"
Undrar just hur Gummihuset kan sälja den för 1.600:-st. Kanske bäst att boka upp sig på ett kit, de lär nog försvinna i rykande fart.

http://www.amring.se/2008-amring.pdf

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
mattemaz
18 januari 2008 · 116 Inlägg

Men shit vilka priser det va då.....
Kan ju inte stämma eller?
Alla kan väl inte ta dom priserna.
Fox 19tum har jag hittat för 2800kr idag kan ju inte gå upp till nästan det dubbla eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang