Saab ringde igår (080215) och berättade att bilen var klar, åkte förbi en sväng som hastigast under arbetstid för att kunna få nycklarna till bilen, flytta den till allmän parkering för att kunna åka dit och hämta den senare då jag kör lastbil i jobbet.
När jag var på Saab så påpekade jag att dom slipat på min fönsterlist, inte snyggt alls.
Dessutom är det smuts i färgen från när dom lackerade, riktigt fult.
Dessutom har dom inte monterat bort antennen vid lack, så den är "fast" i karossen, via lacken.
För det fjärde så har färgen rest sig i nederdelen av bakskärmen.
Verkligen inte vad jag hade förväntat mig då jag lämnat in bilen hos Saab, det är ju en stor firma, inte Muhammed runt hörnet.
Angående att det var smuts i färgen så svarade han att det blir så på domhär 3dörrars-modellerna, för dom tar inte bort listen runt fönstret när dom lackerar dom, då det inte blir tätt igen, och således kan det inte bli 100% smutsfritt i färgen.
Nog går det att få tätt igen, kan dom inte byta en gummilist så borde dom inte få kalla sig för verkstad i mina ögon.
Han tyckte även att om man tar en trasa med thinner på och drar den över fönsterlisten som dom slipat på så fixar det sig.
Jag sade att dom får ta in bilen på måndag igen och byta fönsterlist, antenn och lackera om hela bakskärmen igen, för det ser onekligen för jävligt ut.
Jag funderar på hur dom tänker när dom lämnar ut en bil till en kund och inte säger något, i detta fallet är kunden jag, och jag kommer verkligen inte nöjja mig med det här.
Hur ställer du dig till det är trollmane? Ni kanske inte borde använda denhär verkstaden som verkstad för skadeärenden.
Uppdatering om vad Saab säger på måndag kommer.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/26738/large/256649_a6civc.jpg]()
Här syns fönsterlisten som dom slipat på, verkligen oproffsigt gjort.
![http://www.garaget.org/gallery/archive/26738/large/256645_ojcc08.jpg]()
Här syns antennen, bilden är tagen från skärmkanten och upp mot himlen.