Skapa kjolar hemma?

Strandberg
18 januari 2008 · 14 Inlägg

Jag tänkte på att det hade varit kul att försöka göra en front eller något.

Har hört att man kan ta frigolit och slipa ner till det önskad form. spackla det och sen slipa det igen.

Har även hört att man kan ha någonting annat som är läättare att hantera.

Någon som vet vad det är? Och vad ska man göra sen?

BMW 525 (1989)
Mangeman Mr.RoadRage
18 januari 2008 · 428 Inlägg

http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm en bra länk där dom har byggt en front, längst ner har dom även skrivigt upp matrial som används och kostnaden! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
devilspath junsele
18 januari 2008 · 248 Inlägg

de va inte illa pinkat! själv har jag joxat lite med byggskum... ja..nog finns det bättre saker att göra på fritiden..

CarbonLoader Team Carkings
18 januari 2008 · 2 300 Inlägg

Haha...jag använde också byggskum på min förstabil=) Blev ju ingen höjdare precis...hehe

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Germax
18 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Vill man göra det någorlunda ordentligt gjuter man efter plugg/form principen, och då kan du använda i princip vafan som hällst. Yttersta lagret bör dock tåla plasten du ska plasta med.
Det du gör sen är att du gjuter en form av pluggen du gjort, sedan gjuter du en front i formen. Då får du en lätt och pålitlig front.

Många som inte orkar göra det ordentligt kuxar som fan med massa gojs och sen bara lägger på några lager plast på det o lackar. Nackdelen är då att den blir satans tung och sprickrisken är överhängande med så mkt gojs. Jag själv skulle inte stå ut med vetskapen om hur fuskbyggt det är oxå tongue

JockeT
19 januari 2008 · 1 010 Inlägg

Mangeman skrev:
http://student.educ.umu.se/~loekul98/S60/Styling/front/Bygget/Bygget.htm en bra länk där dom har byggt en front, längst ner har dom även skrivigt upp matrial som används och kostnaden! smile

aldrig sett den sidan förut.
galet va snyggt de blev! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang