3261
Sök

VIKTIGT! ALLA SOM HAR EFTERFESTEN.COM Läs detta ni är hackade!

Långtradarchaffis
224 Inlägg
18 januari 2008
aj som fan mitt konto där har dom nog också tagit över. Jag kan inte ens logga in :S  Vart någonstans fanns denna lista med lösenord osv wallis? Måste kika om mitt ligger med.

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

4 506 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Davv3 skrev:
Samma sak med msn idag ju.. Vet inte om de  gäller allas, men mitt och många fler häromkring blev iaf hackade..så fundera på å byta lösenord.

Vet polare som blev det ochså,
Det är folk som har hafft samma lösen på MSN som på Ef.

Kan du andas kan du dö.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 januari 2008
även bloggportalen och några sidor till har fått kapade konton....det var ju admin passet som lades ut först...Ska man hitta sitt namn i listan så får man söka lite fiffinurligt och ladda ner 2 rar filer..

12 086 Inlägg
18 januari 2008
UseDubbelTurbo skrev:
skönt att man har olika lösen över allt..

förjävligt att man har samma lösen till ALLTING :p

431 Inlägg
18 januari 2008
Jag har efterfest nu, och jag har inte blivit hackad.
Bara vart nån kärring som har hackat lite

Old School Ford
600 Inlägg
18 januari 2008
T16_AeRo skrev:
Catling skrev:
men jag gillar verkligen deras hobby.

Tills du själv blir drabbad lr..? roll

jag har själv blivit drabbad. inte just idag men förr.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

4 554 Inlägg
18 januari 2008
jag funderar mer på sannolikheten att någon går in och ändrar  tex mitt efterfesten med tanke på hur många medlemmar de finns och att just en tänker hans går vi in och ändrar på... på gorg har jag egen lösenord för här har man en position som är lite mer än användarnivå och ger möjlighet att göra mer skada

4 506 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Ja chansen att någon använder jusst enns lösen ord ur listan för att f
förstöra för en är liten, Störtsa hotet är nog enns kompisar isfa som vill
jävlas lite, Då det inte är helt lätta att ta vem som hellst.

Alla som har efterfesten finns med på lisstan, Men det betyder inte att
något har hännt med eran efterfest.
Men för att motverka att något sådant skulle hända så är det lika bra att
byta lösenord, Sammt på de andra sidor där man har samma lösen.

Kan du andas kan du dö.

Starter
98 Inlägg
19 januari 2008
Kan meddela att det kommit ut en lista oxå över hotmailadresser med lösenord. Var själv omnämnd i den så ett tips byt lösenord ni som använder hotmail!!!

892 Inlägg
19 januari 2008
Jag förstår inte, varför lägger de ut lösenord för vanligt folk? Är det för att förstöra lite för en, ungefär som skadegörelse på en bil? Det är väl "OK" om de typ hackar sidan och lägger ut t ex feta medelålders herrar i string så det vänder sig i magen när man ser det, men varför lägga ut alla lösenord? Tycker det är ruttet...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Starter
98 Inlägg
19 januari 2008
Android skrev:
Jag förstår inte, varför lägger de ut lösenord för vanligt folk? Är det för att förstöra lite för en, ungefär som skadegörelse på en bil? Det är väl "OK" om de typ hackar sidan och lägger ut t ex feta medelålders herrar i string så det vänder sig i magen när man ser det, men varför lägga ut alla lösenord? Tycker det är ruttet...

Det är väl för o visa att de kan o att det finns så stora hål i sajterna..

409 Inlägg
19 januari 2008
mitt tips är att ha ett överjävligt lösenord till erat mailkonto tex eApL%4OlM&3. mailen är nyckeln till alla era konton. kommer dom över erat mailkonto går dom bara in på garaget och begär ett nytt lösenord som skickas till din mail..

Starter
98 Inlägg
19 januari 2008
Hörrö, jag hade random siffror o bokstäver o d spelar som ingen roll vad man har för lösen tongue

409 Inlägg
19 januari 2008
Cerran skrev:
Hörrö, jag hade random siffror o bokstäver o d spelar som ingen roll vad man har för lösen tongue

nej pga dessa sidors dåliga kryptering. hade det varit bra kryptering så skulle man antagligen försökt bruteforca lösenorden med hjälp av en ordbok som spammar på med dom vanligaste lösenorden. då hjälper det däremot yikes

i vilket fall som helst. ha inte samma lösenord överallt smile

501 Inlägg
19 januari 2008
Varför ska man ha olika lösenord överallt?

Bara för att dom har mitt lösenord på bdb m.m.., Hur fan ska dom veta mitt användarnamn och lösenord här?

Jag har nog inte samma användarnamn nånstans..

OBS: Ironi

Administratör
11 962 Inlägg
19 januari 2008
h0lle skrev:
Cerran skrev:
Hörrö, jag hade random siffror o bokstäver o d spelar som ingen roll vad man har för lösen :P

nej pga dessa sidors dåliga kryptering. hade det varit bra kryptering så skulle man antagligen försökt bruteforca lösenorden med hjälp av en ordbok som spammar på med dom vanligaste lösenorden. då hjälper det däremot :O

i vilket fall som helst. ha inte samma lösenord överallt :)

Dålig kryptering? bra kryptering?

Kryptering som kryptering, bruteforce hittar lösenord på allt, det tar bara olika lång tid...

Kryptering ihop med saltade lösenord t.ex. är bättre, men inte helt säkert det heller (det finns listiga typer där ute :)

Vad krypteringen egentligen gör i praktiken är att dröja effekten av skadan (att lösenorden kommit ut), varken mer eller mindre. Däremot är det riktigt dumt att använda riktiga ord som lösenord, eller t.ex. siffror, eller även bokstavskombinationer som "lkjahdgkljh", det går snabbt att knäcka med bruteforce. Vill man ha ett lösenord som tar några år med dagens datorer så välj nått i stil med Jih87tyUOYB)/&giuyb7!#%41312@8å6fg854&#AD#% ... ett sånt lösenord knäcks inte med bruteforce på några miljarder år :)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Old School Ford
600 Inlägg
19 januari 2008
Jih87tyUOYB)/&giuyb7!#%41312@8å6fg854&#AD#%

det är alltså chrizz password om någon undrar:D

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

fotointresserad
2 307 Inlägg
19 januari 2008
Wee skrev:
Varför ska man ha olika lösenord överallt?

Bara för att dom har mitt lösenord på bdb m.m.., Hur fan ska dom veta mitt användarnamn och lösenord här?

Jag har nog inte samma användarnamn nånstans..

Hittar dom ditt nick + lösenord för bdb och loggar in på ditt konto där får dom snabbt tag på din mailadress och om du har samma lösen där  kommer dom in i din mails inkorg. Där kanske dom hittar mail från garaget och testar då samma nick + lösenord där och upptäcker att det fungerar. Eller också bara skickar efter att dom glömt lösenordet och får då mail med lösenordet till mailen som dom har tillgång till och på så vis kan dom lyckas ta över ditt konto om du använder samma lösenord överallt.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
19 januari 2008
Hur byter man lösenord på hotmail å msn?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Sök