Jönssonligan jänkaren

bubban
19 januari 2008 · 259 Inlägg

Rille0 skrev:
har itne sett impalan på annons däremot va väll ronny o ragges taunus till salu i höstas?

nej de var inte den som dom använt i filmern, deras turné bil var de som var till salu för 22000 om jag inte minns fel.

camaro67 Meister
19 januari 2008 · 6 763 Inlägg

TTTTT skrev:

Aga_Diff skrev:

TTTTT skrev:
annars så finns det ett hav av fan så mycke snyggare yankiees än just Impala.

Där har du felfelfelfelfel! wink

du har inte sett mycke bilar du inte?....så du kan tex inte tycka att en -63.a corvette med splitwindow e snyggare är en fyra dörrarsstolpe e????
Du måste ju skämta!!!!!

Corvetten är ju inte direkt den snyggaste. Men visst en sketen 4 dörrars impala är väll inte mycke att hänga i granen. Men Impalan är ju snyggare än Corvetten. Annars så är väll Impala 58 den snyggaste eller Camaro 69. big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Rille0 skrev:
har itne sett impalan på annons däremot va väll ronny o ragges taunus till salu i höstas?

Alla deras bilar dom använde är väl skrotade ??

Kollade upp en jäkla massa reg-nummer från R & R för ett tag sen och det var många Ford Taunus och alla jag fick fram var skrotade iaf.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
kalle_fiat bäst
19 januari 2008 · 319 Inlägg

har inte en raggar klubb i borås en av deras gamla bilr?

camaro67 Meister
19 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Jag vet att de va någon som höll på och renoverade den men den skulle fortfarande ha alla balla finesser som de hade. Kalle varför frågade du inte mig på en gång om vad de va för bil?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
edwardsson83
19 januari 2008 · 77 Inlägg

Den chevan som jönsson ligan cruisers har är INTE samma som är med i jönsson ligan filmerna

Mack Forum- och sitemoderator
19 januari 2008 · 26 113 Inlägg

TTTTT skrev:
vem fan skulle vilja ha den, e väl knappt att en blöjraggre vill ha den där ruttna pilsnerhinken!

Jag skulle lätta kunna bygga ett varmgarage bara för att ha den i min ägo. Fanns där pengarna så ingen tvekan. Impalan är en av dom stora pusselbitarna i Jönssonligan-filmerna. En av skådespelarna till och med. Den är en klenod. Skicket skall aldrig ordnas för det var så den såg ut när "Vanheden" och dom övriga åkte omkring i den.
Filmbilar är ett högt intresse för mig, och då finns det ännu värre "fall" av människor som kan bokstavligt talat göra vad som helst för en del.

Minns hon Michelle Rodriguez, när hon berättade på tv - Jay Leno? - att det var inbrott i hennes Suv utanför, och att hon hade svärd upphängda på väggarna i lägenheten.
Så hon slet ner ett eller flera svärd och jagade iväg inbrottstjuvarna big_smile
Visserligen bara inbrottstjuvar - men ändå en rolig anekdot.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
TTTTT
19 januari 2008 · 945 Inlägg

camaro67 skrev:

TTTTT skrev:

Aga_Diff skrev:

Där har du felfelfelfelfel! wink

du har inte sett mycke bilar du inte?....så du kan tex inte tycka att en -63.a corvette med splitwindow e snyggare är en fyra dörrarsstolpe e????
Du måste ju skämta!!!!!

Corvetten är ju inte direkt den snyggaste. Men visst en sketen 4 dörrars impala är väll inte mycke att hänga i granen. Men Impalan är ju snyggare än Corvetten. Annars så är väll Impala 58 den snyggaste eller Camaro 69. big_smile

hahahaha....jävla cheva freak :d.......tog bara den som ett exempel....finns ett gäng snyggare hur som helst.....cuda, charger, mustang 68-69. challenger, shelby 350, GT och 500, camaro-68, Dustern (om man gillar klassiker), cheva bel air och nomad -56, cheva apache -56 (pickisen), new yorker, jag kan göra listan huuur lång som helst på bilar som spöar just Impala stolpar......men visst Impalan med droppade baklampor ok. *S*

blinka blått om du vill rejsa!
Aga_Diff Bärs!
20 januari 2008 · 3 456 Inlägg

TTTTT skrev:

Aga_Diff skrev:

TTTTT skrev:
annars så finns det ett hav av fan så mycke snyggare yankiees än just Impala.

Där har du felfelfelfelfel! wink

du har inte sett mycke bilar du inte?....så du kan tex inte tycka att en -63.a corvette med splitwindow e snyggare är en fyra dörrarsstolpe e????
Du måste ju skämta!!!!!

Jasså, det har jag inte? roll
Ok, ta ditt exempel då: Nej, Impalan är snyggare. Fast jag föredrar en Impala -63'a 2d HT framför 4d stolpe... smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Skulle inte vilja ha en Impala alls. Allt fär vanliga. Skulle vilja ha en Chryslerprodukt från åren 1955-59. Sköna vagnar.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
NightCruiser
20 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Stämmer mkt väl att det är en -64 Impala.
Filmbolaget säljer den inte då dom inte vet om det ev kommer fler filmer precis som många andra sagt.
Däremot finns det en kopia som var till salu förra våren för 75000kr, dock betydligt finare men var väldigt lik då dom plockat bort lister och sånt som saknades på filmbilen samt hade ett identiskt takräcke.

Och nej, Töntligan i borås äger inte jönssonligans bil och det är en jävla tur det när man ser hur dom behandlar sina andra bilar...

Mvh

Hoest
12 februari 2008 · 1 Inlägg

Den står utanför Kapellskär, har stått där i några år.

http://www.garaget.org/gallery/archive/79650/254936_07zmc2.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/79650/254938_la96k7.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/79650/254939_xflwek.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/79650/254940_kbdn3o.jpg

_Wallis_
12 februari 2008 · 4 506 Inlägg

Va varför står den där?

Kan du andas kan du dö.
neckwomen_88
13 februari 2008 ·

Dooooh, klenod- såna ska tas tillvara!

eller ställ in den i ett torrt och varmt garage och låt den stå där och stå...

us-only
12 maj 2008 · 16 Inlägg

Hur fan kan dom låta den bilen stå ute och förfalla sådär yikes

V8 är det enda som duger
Amazon_123GT Driifter;)
12 maj 2008 · 1 630 Inlägg

värst va navkapslar de blitt på den nu dåtongue o en annan regskylt.. kanske inte nr men:P

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
roxe Jesus didn´† Tap
12 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Puckon!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Aruzo Ace Ventura
12 maj 2008 · 1 240 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Skulle inte vilja ha en Impala alls. Allt fär vanliga. Skulle vilja ha en Chryslerprodukt från åren 1955-59. Sköna vagnar.. smile

Dén här tex? http://www.blocket.se/vi/15376555.htm?c … amp;last=1

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
VolvoD24Tic
19 juli 2008 · 6 Inlägg

ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men jag är nyfiken på vem som tagit bilderna på bilen? å när e dom tagna?roll mvh Björn

rough_boy
19 juli 2008 · 811 Inlägg

Va fan står den där för?  jävligt fin den ser ut att vara innuti

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang