Jönssonligan jänkaren

it_mutt Avstängd
18 september 2011 · 10 388 Inlägg
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
18 september 2011 ·

crescentcompact skrev:

OscarSkold skrev:
skulle ju vara så jäkla coolt att se den i verkligheten, förutom på elmia! Ska fasen ta kort på den nu i påsk på den! Den brukar ju vara med varje år. smile

Vad jag vet så har den bara varit med ett år på Elmia.

Sen har jag en teori om varför bilen nu är besiktad, det är ju klart att det ska bli tre nya filmer om Jönssonligan. Dock inte med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson mfl.

Sandrews som gjorde de sista "riktiga" filmerna har nyligen lagts ned och det har kanske öppnat upp för rättighetsköp till det "nya" bolaget Tre vänner. Och dom kanske hade tänkt att använda bilen.

Eller är det så att Tonefilm som står som ägare har något på g kanske.

Men detta är endast spekulationer från min sida.

/Fredrik

den är dessutom nybesiktigad och godkänd 2011-09-01.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2011 · 14 039 Inlägg

Evildan skrev:

crescentcompact skrev:

OscarSkold skrev:
skulle ju vara så jäkla coolt att se den i verkligheten, förutom på elmia! Ska fasen ta kort på den nu i påsk på den! Den brukar ju vara med varje år. smile

Vad jag vet så har den bara varit med ett år på Elmia.

Sen har jag en teori om varför bilen nu är besiktad, det är ju klart att det ska bli tre nya filmer om Jönssonligan. Dock inte med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson mfl.

Sandrews som gjorde de sista "riktiga" filmerna har nyligen lagts ned och det har kanske öppnat upp för rättighetsköp till det "nya" bolaget Tre vänner. Och dom kanske hade tänkt att använda bilen.

Eller är det så att Tonefilm som står som ägare har något på g kanske.

Men detta är endast spekulationer från min sida.

/Fredrik

den är dessutom nybesiktigad och godkänd 2011-09-01.

Häftigt med den gamla 63:an!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pendulum
18 september 2011 · 1 298 Inlägg

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

crescentcompact skrev:

Vad jag vet så har den bara varit med ett år på Elmia.

Sen har jag en teori om varför bilen nu är besiktad, det är ju klart att det ska bli tre nya filmer om Jönssonligan. Dock inte med Ulf Brunnberg, Björn Gustafsson mfl.

Sandrews som gjorde de sista "riktiga" filmerna har nyligen lagts ned och det har kanske öppnat upp för rättighetsköp till det "nya" bolaget Tre vänner. Och dom kanske hade tänkt att använda bilen.

Eller är det så att Tonefilm som står som ägare har något på g kanske.

Men detta är endast spekulationer från min sida.

/Fredrik

den är dessutom nybesiktigad och godkänd 2011-09-01.

Häftigt med den gamla 63:an!!!

/Benny

Klart den gick igenom! Hade jag varit besiktningsman hade jag släppt igenom den om inte bristerna var alltför allvarliga! wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
TLO
18 september 2011 · 1 062 Inlägg

Tyvärr dalade filmerna kraftigt i kvalitet efter Mallocra, som kan ses som den sista "riktiga" Jönssonligan med lite god vilja enl mig.

Dessa nya filmer kommer bli så tillrättalagda, och överspelade och helt ointressanta att se, såvida man inte VERKLIGEN går in seriöst med rolltillsättning och handling med mera....

Den stora behållningen blir att återigen få se gamla underbara Chevan leva vidare    Denna är fö en 64:a, inte en 63:a....

"You Go, we go!"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2011 · 14 039 Inlägg

TLO skrev:
Tyvärr dalade filmerna kraftigt i kvalitet efter Mallocra, som kan ses som den sista "riktiga" Jönssonligan med lite god vilja enl mig.

Dessa nya filmer kommer bli så tillrättalagda, och överspelade och helt ointressanta att se, såvida man inte VERKLIGEN går in seriöst med rolltillsättning och handling med mera....

Den stora behållningen blir att återigen få se gamla underbara Chevan leva vidare    Denna är fö en 64:a, inte en 63:a....

Ja, självklart!! tongue

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
volvo284
23 september 2011 · 98 Inlägg

lite kul info bara. utav någon anledning stod jönssonligan implalan nere i bromma. närmare bestämt pripps bryggeriet. och den stod där under något år eller 2 på sent 90tal. varför den stod där nere i industri området vet jag inte.  men min pappa som på den tiden körde lastbil med kolsyra va nere på bryggeriet flera ggr per dag. och jag såg den själv med egna ögon vid ett flertal tilfällen. jävligt ball bil för övrigt.

och min föredetta chefs fruga äger en lika dann 64 HT dock i lite bättre skick. och den bilen stod nere i verkstaden som jag jobbade i då. och jag vet inte hur många ggr "kunder" kom med sköna kommentare i stil med. öh jönssonligan ringde och ville ha tillbaka sin bil.

TLO
23 september 2011 · 1 062 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=xkoBhLpD … re=related

Underbar klassisk scen inspelad mittemot numera korvkiosken, på Rörstrandsgatan. Får nästan resning när han drar iväg av motorljudet smile  Få filmbilar som har en så otrolig charm som denna lustigt nog....

Senast redigerat av TLO (23 september 2011)

"You Go, we go!"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 september 2011 · 14 039 Inlägg

TLO skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=xkoBhLpDqNo&feature=related

Underbar klassisk scen inspelad mittemot numera korvkiosken, på Rörstrandsgatan. Får nästan resning när han drar iväg av motorljudet smile  Få filmbilar som har en så otrolig charm som denna lustigt nog....

Håller nog fan med dig!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
sverkera
23 september 2011 · 564 Inlägg

Det här är en av mina favoritscener:

http://www.youtube.com/watch?v=zVEI45wu … re=related

"Akta lacken!"

Roaddevil
3 november 2011 · 3 Inlägg

940R skrev:

Supra_MK2 skrev:
Fel det är en Chevrolet Impala av -63års modell

Skit också hur kunde jag ha så fel roll

nää det är en 64a det ser man på grillen lysena å att 63an har en sk lutad front och en heltäckande platta bak vid ljusen. annars kola bilregistret å slå reg nr DNH 350

Roaddevil
3 november 2011 · 3 Inlägg

TTTTT skrev:

Aga_Diff skrev:

TTTTT skrev:
annars så finns det ett hav av fan så mycke snyggare yankiees än just Impala.

Där har du felfelfelfelfel! wink

du har inte sett mycke bilar du inte?....så du kan tex inte tycka att en -63.a corvette med splitwindow e snyggare är en fyra dörrarsstolpe e????
Du måste ju skämta!!!!!

Visst en impala är bra fin oavsett 2 4dörrars stolpe eller inte , jag tycker det mer handlar om å ta hand om bilen, men en tak choppad sänkt små custad cheva 54a bel air 2 dörrars hade ju inte vart helt fel

Lilleola Lillola
4 januari 2012 · 3 Inlägg

Kaalle skrev:
Tjenare:P Jag är ett fan av Jönssonligan filmerna.

Jag funderade senaste gången jag såg en utav filmerna vad det är för bil de har egentligen. Jag kan inte så många jänkar modeller precis tongue

Kan inte någon skriva vad det är för bil ? big_smile

impala 64
regnr DNH350
chassi nr 4181869p6079ic
12 ägare
gått 80 tusen mil
automat bensin
¨¨¨

Film bilar är men speciallitet

Lilleola
crescentcompact
4 januari 2012 · 280 Inlägg

Miltalet är en väldigt osäker uppgift då man måste ha hela bilens historia för att veta säkert.

Lilleola Lillola
4 januari 2012 · 3 Inlägg

då men de e ju sen senaste besiktning

Lilleola
crescentcompact
4 januari 2012 · 280 Inlägg

80000 mil sen senaste besiktning?

Farleykarley
4 januari 2012 · 406 Inlägg

För det första så står det ju i regel alltid angivet i Miles i jänkare, och dem brukar oftast slå om efter 100.000.
100.000Miles = 16.000mil.

Har den då gått 80.000miles så har den gått strax under 16.000mil, vilket jag betvivlar. Däremot är det väl ganska så sannolikt att mätarn slagit om ett varv, så den kanske har gått runt 30.000mil..

Hur som helst riktigt kul att den lever och "still going strong"! Skall bli kul o se om den används i kommande filmer framöver.

Volvo 745 GLT "Militärarn" (1991)
Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Mercedes 280S "W108. S-klasse" (1972)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 januari 2012 · 3 929 Inlägg

PS: är inte 80 tusen mil. Troligtvis med väldigt stor sannorlikhet 80k miles. Cirka 14 tusen mil.

Karlie: Vi postade exakt samtidigt big_smile Man får tänka på att gamla bilar har inte gått lika långt som nya bilar även om dom gamla är 4 gånger äldre än t.ex en 10 år gammal Mercedes.
14k mil är rätt mycket ändå för att vara en gammal jänkare. Gammal bil över huvudtaget.

Senast redigerat av Thunderbird88 (4 januari 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Lilleola Lillola
4 januari 2012 · 3 Inlägg

crescentcompact skrev:
80000 mil sen senaste besiktning?

enligt senaste besiktning

Lilleola
RD_87 Skrotsamlare
4 januari 2012 · 4 031 Inlägg

Nu har ni troligen fel, eftersom bilen mig veterligen är svensksåld så räknar den Km men går nog bara till 10K innan den slår runt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang