du behöver inte få loss insuget för att lyfta toppen. Bara lossa topplocksbultarna och lyft i insugsröret. Dock måste du få bort allt som sitter fast i insuget och toppen.
Ja, dom ventilernna som har mer ihoptryckta fjädrar är krökta. Försök hitta en topp på skroten. Mycket billigare.
När du drar toppen sen så ska bultarna dras i en viss ordning och vissa steg. Hur du ska dra kan närmaste MECA eller mekonomen skriva ut på ett papper åt dig, men du behöver köpa en momentnyckel.
OT: Ta inte illa upp nu, men det syns att det kanske vart liiiite slarv med oljebyterna

Dock har det inget med rembrottet att göra...
Alltid svårt att beskriva hur man ska göra får att ta väck toppen, men men..
1: töm ut allt vatten ur motorn.
2: lossa allt löst runtikring toppen
3: lossa grenröret eller avgasröret.
4: lossa topplocksbultarna
5: lyft bort toppen
Montering i omvänd ordning, dock så ska man alltid använda nu topppackning och nya bultar.