2371
Sök

Om du fick ändra en sak på regeringen, vad skulle du ändra?

Muttley
26 januari 2008
cossiebool skrev:
richardoo290 skrev:
cossiebool skrev:

Varför ska en hycklare som hon få stanna? Hon har ju bränt bra många fler än 3 prickar lr va vad det du skrev förut. http://bubblare.se/movie/mona_fifflar_vidare

det är en annan fråga ja inte lägger mig i.. tyckte bara ditt inlägg var så barnsligt o elakt

Aha...ok.

landförvisa för att man använder svart arbetskraft? och inte är med i facket ?? facker suger smile då blir jag med landförvisad tack din barnunge wink

712 Inlägg
26 januari 2008
Braather skrev:
Byta hela regeringen skulle ju vara en bra början.

Du låter precis som fackpampen på jobbet.. Enligt honom kördes ju Sverige i botten.
När jag frågade honom om vad dom gjorde för fel så kunde han inte ge någort exempel. precis som du gör i ditt meningslös inlägg

Så mår Sverige dåligt idag..? Ni kanske kan ge något exempel

*För övrigt skulle jag uppmuntra för egenföretagande (de som skapar arbetstillfällen här i landet för er som inte visste det)..

*Sluta dalta med alla männsikor som inte kan tänka själv och låta dom ta lite ansvar för sina handlingar

*Ge människan mera frihet och valmöjligheter här i livet

Japan Quality
670 Inlägg
26 januari 2008
calibra1992 skrev:
Breexiz skrev:
Jag hade kickat ur Miljöpartiet big_smile haha!

Det ställer jag lätt upp på big_smile

Dem är väl med i oppositionen och ej med i regeringen. Annars är jag helt med på att dem borde Kickas.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 436 Inlägg
26 januari 2008
Jag skulle ställa ner deras löner och ta bort förmånerna. I mina ögon skall en politiker inte tjäna mer än någon annan inom den offentliga sektorn som militärer, sjukhuspersonal, poliser etc...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

study
772 Inlägg
26 januari 2008
Caffe skrev:
Jag skulle ställa ner deras löner och ta bort förmånerna. I mina ögon skall en politiker inte tjäna mer än någon annan inom den offentliga sektorn som militärer, sjukhuspersonal, poliser etc...

ja för man är ju inte politiker 24h eller vad är motvieringen.
jobbar man på bruket så kör man sina 8h sedan gör man vad som helst. så är det inte i politiken.

open your eyes

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
moose46019 skrev:
jobbar man på bruket så kör man sina 8h sedan gör man vad som helst. så är det inte i politiken.

open your eyes

Sant att deras jobb är jämt, men varför ska man få ta flyg från t.ex stockholm till malmö för dyra pengar och samtidigt skita ner miljön, istället för att ta tåget?
Sen behöver dom inte alla pengar dom tjänar, dom hade kunnat leva lika gott på hälften.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

321 Inlägg
26 januari 2008
Gå ur EU eller sänka bensinskatten. Eller så gör man en egen regering och styr i ett par år smile

Maizer
26 januari 2008
Caffe skrev:

Jag skulle snarare höja deras löner. Statsministern har ju idag lägre lön än en vanlig direktör. Han skulle ju kunna kallas för Sveriges direktör, sveriges största företag alltså och bör därför ha iaf dubbla lönen mot dagens.

RE-雨宮
481 Inlägg
26 januari 2008
calibra1992 skrev:
Fråga dom sossarna som är födda på 30-40 talet och som började jobba långt innan 18årsdagen om dom är lata? Dom borde vara förebilder åt alla slöfockar som sitter hemma och gnäller i dag om hur hemskt allt är

Det är väl bara att fråga vemsomhelst som är födda på 30-40 talet. Som blev lovade pension för sina surt förvärvade pengar, och som nu socialdemokraterna under sitt styre slösat bort. Det är fakta. Och har ingenting med hur mkt bättre eller sämre Moderater eller Soccar är.

Å sen, allvarligt talat. Jag läser om en sånhär ny tråd om dagen, eller iaf varannan dag. Där samma folk gnäller om samma saker. Väldigt få har verkligen koll på vad dom säger. Och många säger "Å det har du hört från din far som är en jättemoderat eller jättesocce" osv.

Dom rika kommer alltid vara rika, mkt rikare än er som anser er inte vara det (Om ni tyckte det hade ni kallat dom kompisar) Även om dom får betala 5000 eller 10000 i skatt. Skillnaden är att vi som inte tjänar så mkt faktiskt får mer över.

Att sen hålla med socialdemokraterna som inte har tillfört ett enda ord om vad dom vill göra istället. Utan bara gnälla det är väldigt märkligt för mig. Det är väl självklart att oppositionen har ett glidarjobb nu. Räcker ju att säga nej till allt som regeringen har, och inte bry sig ett skit om att förändra något. Å "vinna tillbaks" folk.

Tyvär är det så att ingen regering kan ändra en dålig trend på 1 år, 2 år, eller ens 4 år. Det är förlite tid.
Återigen, som jag sagt 100 gånger innan. Det är klart somfan det är tungt för dom som är sjukskrivna och inte kan jobba med dom regler som gäller nu. Men som det har varit tidigare har en sanslös mängd personer levt på oss som betalar skatt. Det har varit sanslöst enkelt att säga att man har ont någonstans för att sedan sitta hemma som 25åring å få lika mkt pengar som era föräldrar eller farföräldrar tjänat (som har betalat skatt hela livet) och spela dator. Det har inte varit några som helst prestationskrav, om man gjort det snyggt. Jag har massvis med exempel från mina vänner. Och det är helt sjukt.
NU kan dom inte komma undan med det. Får inte soc, och måste börja jobba. TYcker jag att det är bra. Ja jävligt bra. Tycker jag synd om dom stackarna som verkligen måste sitta hemma, som har skadat sig på jobbet. Ja självklart. Men jag är säker på att dom personerna kommer att få sina pengar, när det har rensats upp lite, och läkarna verkligen kan se vilka som har problem, och vilka som spelat.

Bensinskatten är ett skämt. Mest för att jag inte tror ett skit på Global uppvärmning, och sekundärt för att bilarna inte är problemet. Jag har ett jobb där jag MÅSTE använda bilen. Varför ska jag straffas för det. Vi måste inte köpa smutsig kolkraft. Vi måste inte stänga reaktorer (detta kommer med all säkerhet att spåra ur åt ett annat håll igen) Problemet med nya energikällor är ställen som USA, Iran, Irak(usa) och Saudiarabien som producerar olja. Om vi inte skulle behöva olja så skulle dom inte tjäna några pengar över huvud taget. Därför kommer vi fortsätta att forska fram fusionskraftverk i snigelfart. Och köpa smutsig el. Forskning som jag skrev om i en annan tråd visade ju dessutom att bilar släpper ut kväve i avgaserna. Alla vet att kväve gör att träd (eller växter rent generellt) växer. Alltså blir träden bättre på att ta upp koldioxiden, som är en sådan hemsk miljöbov.

Kan vi inte bestämma att vi slutar klaga på regeringen i 10000tals nya trådar, och om vi måste. Håller oss till en.

Å om jag fick ändra på något i regeringen skulle det vara att införa vägtullar på alla stora motorvägar genom sverige, å att dom pengarna man får in var öronmärkta till att bygga nya motorvägar INTE 2->1 vägar. Det är ett skämt.

Å eftersom alla andra gjort det så ska jag skriva en sak till. Och det är att gå ur EU. Det har inte gett oss ett skit, förutom att eu har ett land som tar hand om alla problem bara för att vi tror att vi är så bra och att andra länder bryr sig.

Daniel
Senast redigerat av chrno (26 januari 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

study
772 Inlägg
26 januari 2008
Mäki skrev:
moose46019 skrev:

open your eyes

Sant att deras jobb är jämt, men varför ska man få ta flyg från t.ex stockholm till malmö för dyra pengar och samtidigt skita ner miljön, istället för att ta tåget?
Sen behöver dom inte alla pengar dom tjänar, dom hade kunnat leva lika gott på hälften.

lön efterförmåga lön efter effaktivitet lön efter utbildning.

man får den lönen man förhandlar sig till de tar ju en ganska stor risk.
vad kan en politiker hitta på efter sitt uppdrag inte så mycket.
eller ja man kan göra som sossarna skicka iväg besvärliga personer till ambassader.
som sedan säger det är strålande kritik att jag måste utvidga mitt kontaktnät.

lön får man feter för måga inge kolliktivaval eller annat. skit.

ibland kanske de måste fort till malmö eller något.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
26 januari 2008
ja skulle kicka miljönissarna å ge försvarsmakten större budget....tycker den e alldeles för klen i nuläget

49 Inlägg
26 januari 2008
moose46019 skrev:
Mäki skrev:
moose46019 skrev:

open your eyes

lön efterförmåga lön efter effaktivitet lön efter utbildning.

man får den lönen man förhandlar sig till de tar ju en ganska stor risk.
vad kan en politiker hitta på efter sitt uppdrag inte så mycket.
eller ja man kan göra som sossarna skicka iväg besvärliga personer till ambassader.
som sedan säger det är strålande kritik att jag måste utvidga mitt kontaktnät.

lön får man feter för måga inge kolliktivaval eller annat. skit.

ibland kanske de måste fort till malmö eller något.

Tja, de kan nog sannolikt kunna få en massa jobb, tex städare, truckförare, taxichaffis, lagerarbtetare, industriarbetare m.m.
sen kan man undra vad det är för stora risker med att vara politiker?
en annan grej vore ju att de fick gå på vanlig a-kassa som pöbeln istället för sina feta fallskärmar.

Man får vänja sig...

(none)
1 725 Inlägg
26 januari 2008
T16_AeRo skrev:
Braather skrev:
Byta hela regeringen skulle ju vara en bra början.

Du låter precis som fackpampen på jobbet.. Enligt honom kördes ju Sverige i botten.
När jag frågade honom om vad dom gjorde för fel så kunde han inte ge någort exempel. precis som du gör i ditt meningslös inlägg

Så mår Sverige dåligt idag..? Ni kanske kan ge något exempel

*För övrigt skulle jag uppmuntra för egenföretagande (de som skapar arbetstillfällen här i landet för er som inte visste det)..

*Sluta dalta med alla männsikor som inte kan tänka själv och låta dom ta lite ansvar för sina handlingar

*Ge människan mera frihet och valmöjligheter här i livet

Här har vi en borgerlig person som trivs med hur samhället ser ut idag, fine, jag låter dig ha den rätt att vara demokratiskt i ditt inlägg, för vi lever väl i en demokrati, eller har jag missat de senaste 100 åren eller? Läs alla trådinlägg innan du dömer någon va!?

Var ska man börja?!. Jag är nog inte ensam om detta vi har nu. Jag rösta inte heller på de borgliga, så varför ska jag uttrycka mina åsikter om något jag inte vill ha eller som jag inte röstat på?

//Jonas
Senast redigerat av Braather (26 januari 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

2 182 Inlägg
26 januari 2008
Skulle satt kung Calle vid makten istället, han ä bäst cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 januari 2008
HardCore skrev:
Gå ur EU eller sänka bensinskatten. Eller så gör man en egen regering och styr i ett par år smile

Är du helt galen. EU är ju kanon. lol

Som delaktig i jordbruk med egna åttaganden är det ju kanon att få pengarna för att slippa olda som man gjort förr, det är ju genialiskt att betala stora summor pengar för att bönder ska olda mindre när det finns folk som svälter ihjäl var och varannan sekund i de fattiga länderna roll

Alltid kul i början av säsongen när alla papper och blanketter, häften och kataloger kommer.
Utan EU kommer jag aldrig få något riktigt svar på om det är alla reklamutskick eller jordbruksverkets utskick som tar störst plats i brevlådan, inte heller vilka som brinner bäst. madrollmad
I frågan vilka man blir lättast förbannad över så har jordbruksverket aldrig varit riktigt hotade smile

Glöm inte alla bidrag som vi har avsatta pengar att söka, känner du att du vill studera nyckelpigans sexualdrift under vinterhalvåret så finns det garanterat forskningspengar till detta.
Vem vet, det kanske är en otroligt viktig och mycket intressant forskning som vi inte trodde behövdes.

Slut på ironi.

Myndigheter borde få begränsningar på hur mycket papper som ska skickas överallt om ingenting.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 554 Inlägg
27 januari 2008
Performance_ skrev:
ja skulle kicka miljönissarna å ge försvarsmakten större budget....tycker den e alldeles för klen i nuläget

känns de som vi behöver något försvar tycker du?

4 554 Inlägg
27 januari 2008
hade bara vart bra om norge tog över inse hur fet oljefonden är!

lägg ner försvaret och sätt prestationslön på alla statliga jobb så kanske de blir lite ordning på de här landet
kan hantverkare gå på ackord varför skulle inte tex poliser kunna göra de

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 januari 2008
loudness skrev:

lägg ner försvaret och sätt prestationslön på alla statliga jobb så kanske de blir lite ordning på de här landet

du förstår tydligen inte allvaret i att inte ha ett försvar? och varför ska norge ta över? vi kan ta över dem igen.. fan vi skulle aldrig gett tillbaka norge. vi hade vart mkt rikare nu ifall vi skulle behållt dem..

4 554 Inlägg
27 januari 2008
richardoo290 skrev:
loudness skrev:

du förstår tydligen inte allvaret i att inte ha ett försvar? och varför ska norge ta över? vi kan ta över dem igen.. fan vi skulle aldrig gett tillbaka norge. vi hade vart mkt rikare nu ifall vi skulle behållt dem..

tydligen gör jag inte de då de enda militärerna är 100mil bort i afrika, kazakstan mm och lär inte hinna hem till nån invasion ändå och jo de va kanske dumt att släppa norge men det är lätt att vara efterkolk. nu känns försvaret som ett slöseri med pengar, att forska fram olika vapensyste osv är jag för med tanke på att det går att sälja men att ha en ett försvar som aldrig kommer få uppleva något annat än lite övningar är meningslöst

341 Inlägg
27 januari 2008
richardoo290 skrev:
Breexiz skrev:
Jag hade kickat ur Miljöpartiet big_smile haha!

kristendemokraterna me wink

bara dumma jäklar som röstar på MP, de tänker.. "hm, ja röstar på MP så det satsas på miljön"
längre tänker dom inte.. ja tror de som röstar på mp,.. vet dom ens att mp vill ta bort all form av militär i sverige? ... vet dom hur högt bensinpriset kommer bli med mp?   .. vet dom hur överbefolkat vi hade blivigt med mp?

nej, alla har rätt till en åsikt.. men de finns fan en gräns o den går vid att man måste tänka igenom sin åsikt innan håller på sin den.

Jag håller helt med dig. MP vill ju bort med alla bilar.. Vilket är otroligt orättvist mot dem som kanske inte bor så centralt och inte har bra förbindelser till ex: Jobb, skola.. osv. Kul för dem att betala skyhöga bensinpriser & skatt.

Och röstar man på Socialdemokraterna kommer MP med. Eftersom de samarbetar och alla vet ju att MP styr Socialdemokraterna med en järnhand!

Nu kanske jag har tagit fel på person, men var det inte en av språkrören i MP som tog Taxi för att åka 200 meter? Jag menar.. snälla..

Sist men inte minst: Regeringsbyte är ett tydligt tecken på ett missnöjt Sverige.. Är inte ett bättre Sverige vi borde sträva efter?
Sluta klaga för uppenbarligen var inte Socialdemokraterna så framgångsrika.

Drive it like you stole it

Sök