calibra1992 skrev:
Fråga dom sossarna som är födda på 30-40 talet och som började jobba långt innan 18årsdagen om dom är lata? Dom borde vara förebilder åt alla slöfockar som sitter hemma och gnäller i dag om hur hemskt allt är
Det är väl bara att fråga vemsomhelst som är födda på 30-40 talet. Som blev lovade pension för sina surt förvärvade pengar, och som nu socialdemokraterna under sitt styre slösat bort. Det är fakta. Och har ingenting med hur mkt bättre eller sämre Moderater eller Soccar är.
Å sen, allvarligt talat. Jag läser om en sånhär ny tråd om dagen, eller iaf varannan dag. Där samma folk gnäller om samma saker. Väldigt få har verkligen koll på vad dom säger. Och många säger "Å det har du hört från din far som är en jättemoderat eller jättesocce" osv.
Dom rika kommer alltid vara rika, mkt rikare än er som anser er inte vara det (Om ni tyckte det hade ni kallat dom kompisar) Även om dom får betala 5000 eller 10000 i skatt. Skillnaden är att vi som inte tjänar så mkt faktiskt får mer över.
Att sen hålla med socialdemokraterna som inte har tillfört ett enda ord om vad dom vill göra istället. Utan bara gnälla det är väldigt märkligt för mig. Det är väl självklart att oppositionen har ett glidarjobb nu. Räcker ju att säga nej till allt som regeringen har, och inte bry sig ett skit om att förändra något. Å "vinna tillbaks" folk.
Tyvär är det så att ingen regering kan ändra en dålig trend på 1 år, 2 år, eller ens 4 år. Det är förlite tid.
Återigen, som jag sagt 100 gånger innan. Det är klart somfan det är tungt för dom som är sjukskrivna och inte kan jobba med dom regler som gäller nu. Men som det har varit tidigare har en sanslös mängd personer levt på oss som betalar skatt. Det har varit sanslöst enkelt att säga att man har ont någonstans för att sedan sitta hemma som 25åring å få lika mkt pengar som era föräldrar eller farföräldrar tjänat (som har betalat skatt hela livet) och spela dator. Det har inte varit några som helst prestationskrav, om man gjort det snyggt. Jag har massvis med exempel från mina vänner. Och det är helt sjukt.
NU kan dom inte komma undan med det. Får inte soc, och måste börja jobba. TYcker jag att det är bra. Ja jävligt bra. Tycker jag synd om dom stackarna som verkligen måste sitta hemma, som har skadat sig på jobbet. Ja självklart. Men jag är säker på att dom personerna kommer att få sina pengar, när det har rensats upp lite, och läkarna verkligen kan se vilka som har problem, och vilka som spelat.
Bensinskatten är ett skämt. Mest för att jag inte tror ett skit på Global uppvärmning, och sekundärt för att bilarna inte är problemet. Jag har ett jobb där jag MÅSTE använda bilen. Varför ska jag straffas för det. Vi måste inte köpa smutsig kolkraft. Vi måste inte stänga reaktorer (detta kommer med all säkerhet att spåra ur åt ett annat håll igen) Problemet med nya energikällor är ställen som USA, Iran, Irak(usa) och Saudiarabien som producerar olja. Om vi inte skulle behöva olja så skulle dom inte tjäna några pengar över huvud taget. Därför kommer vi fortsätta att forska fram fusionskraftverk i snigelfart. Och köpa smutsig el. Forskning som jag skrev om i en annan tråd visade ju dessutom att bilar släpper ut kväve i avgaserna. Alla vet att kväve gör att träd (eller växter rent generellt) växer. Alltså blir träden bättre på att ta upp koldioxiden, som är en sådan hemsk miljöbov.
Kan vi inte bestämma att vi slutar klaga på regeringen i 10000tals nya trådar, och om vi måste. Håller oss till en.
Å om jag fick ändra på något i regeringen skulle det vara att införa vägtullar på alla stora motorvägar genom sverige, å att dom pengarna man får in var öronmärkta till att bygga nya motorvägar INTE 2->1 vägar. Det är ett skämt.
Å eftersom alla andra gjort det så ska jag skriva en sak till. Och det är att gå ur EU. Det har inte gett oss ett skit, förutom att eu har ett land som tar hand om alla problem bara för att vi tror att vi är så bra och att andra länder bryr sig.
Daniel