Min Gamla G60 Rallye

Scav
26 september 2008 · 42 Inlägg

_Patrik skrev:
svara på mitt tidigare inlägg så kanske jag kan hjälpa dig

Jag kommer knappt ihåg men det kan stämma..Han hämtade bägge bilarna med en lastbil samt hade frugan/tjejen med sig i en kombi med släpvagn & dom hade även 1 eller 2st hundar..Rottweilers om jag inte missminner mig..Tror vi pratade om d då jag även hade en rottis vid den tidpunkten..Men somsagt han var nog 180cm+ å normalt byggd skulle jag kalla det...Får en bild i huvet men vet inte 100a om det är honom (har ju gjort 15 bilaffärer sen dess = S )

_Patrik
27 september 2008 · 173 Inlägg

jimmy heter han o jobbar på skroten i lidköping. ska kolla med nästa gång jag åker dit

//Patrik
Scav
28 september 2008 · 42 Inlägg

_Patrik skrev:
jimmy heter han o jobbar på skroten i lidköping. ska kolla med nästa gång jag åker dit

Aah det stämmer nog fan..Tror han hette så smile Skulle vara kul å höra hur det går med bilarna

Scav
8 oktober 2008 · 42 Inlägg

Upp !

LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
8 oktober 2008 · 252 Inlägg

Scav skrev:
Vet dock inte varför då den inte får framföras på väg utan giltig rallylicens hehe

ehh du behöver ingen rally licens för att få köra en rallybil, du behöver licens för att få tävla, och är bilen homologerad så den inte bes längre får den endast framföras på väg mellan sträckor i samband med tävlingar, och länsstyrelesen måste ha godkänt detta.
Har det varit en ekonomi bil så den går genom bes så får vem som hellst som får framför en bil på allmän väg köra den.
Så du vet tongue

kolvas
8 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

LindeMan skrev:

Scav skrev:
Vet dock inte varför då den inte får framföras på väg utan giltig rallylicens hehe

ehh du behöver ingen rally licens för att få köra en rallybil, du behöver licens för att få tävla, och är bilen homologerad så den inte bes längre får den endast framföras på väg mellan sträckor i samband med tävlingar, och länsstyrelesen måste ha godkänt detta.
Har det varit en ekonomi bil så den går genom bes så får vem som hellst som får framför en bil på allmän väg köra den.
Så du vet tongue

ägaren till bilen måste ha SBF utfärdad tävlingslicens

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Scav
8 oktober 2008 · 42 Inlägg

Bilen fick bara framföras på väg mellan tävlingar med person som innehar rallylicens....Stod klart & tydligt i regbeviset till den bilen

Scav
8 oktober 2008 · 42 Inlägg

reglerna kan ju säkert ha ändrats vad vet jag...

Scav
18 oktober 2008 · 42 Inlägg

upp

LillSkinkan Åk men häng:D
19 oktober 2008 · 15 Inlägg

Jag jobbar med han som har bilarna..på bildelslagretlidköping

Volvo 245GL "Teamskööp" (1993)
KimVsWorld Mästare
19 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Det tar sig...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang