Jag blir så satans sur... (familjeparkeringar)

Chrill27
26 januari 2008 · 553 Inlägg

MrTurbo skrev:

Chrill27 skrev:

MrTurbo skrev:

Är du 3 år gammal? Gratulerar du skriver väldans bra för din låga ålder...

haha spydig kommentar från någon som inte räknat ut att jag har varit både två, tre och fem år gammal wink

Och eftersom det är så nyss kommer du ihåg allt du gjort i den åldern?  roll

Allt vore väl att ljuga, men du skulle bli förvånad över mitt minne.. jag har ju föräldrar som har rätt bra koll på de där också, plus att när man har med brossonen och handlar så är de då aldrig några problem, men men, han kanske är ett underbarn precis som jag som klarade av det i 3 års ålder efter som det låter så osannolikt för dig

hampa87 *BECE**
26 januari 2008 · 334 Inlägg

Har aldrig sett några familjerutor, hur som helst så ska de inte behövas. Har man barn i bilen så får man väl som vuxen be barnen vänta och gå ut själv och hjälpa dem så de inte blir några bulor? Att de finns familjerutor gör väl bara så att dem slår upp dörrarna lika vårdslöst när dem blir vuxna?smile För jag tror inte att de bara är barn som gör detta!

MrTurbo Better than God \o/
26 januari 2008 · 1 882 Inlägg

Chrill27 skrev:

MrTurbo skrev:

Chrill27 skrev:

haha spydig kommentar från någon som inte räknat ut att jag har varit både två, tre och fem år gammal wink

Och eftersom det är så nyss kommer du ihåg allt du gjort i den åldern?  roll

Allt vore väl att ljuga, men du skulle bli förvånad över mitt minne.. jag har ju föräldrar som har rätt bra koll på de där också, plus att när man har med brossonen och handlar så är de då aldrig några problem, men men, han kanske är ett underbarn precis som jag som klarade av det i 3 års ålder efter som det låter så osannolikt för dig

Eller så fick du inte åka med å handla?  tongue wink

Lixom, visst fan FÖRSÖKER man vara försiktig men man kanske inte alltid lyckas. Inte så att man på jävelskap skiter i det för att någon "snott min plats". roll

Är själv rädd om bilen och respekterar självklart andras men det ger er inte rätten att ta platserna som skall underlätta för oss barnfamiljer...

I rest my case nu. Trodde inte detta skulle bli en så stor tråd. cool

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Mortalis VW-nörd?
26 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Kanske borde ta ledigt för ikväll för nu börjar ju nivån bli jäkligt låg..

Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2008 · 26 155 Inlägg

MrTurbo skrev:

Chrill27 skrev:

MrTurbo skrev:

Och eftersom det är så nyss kommer du ihåg allt du gjort i den åldern?  roll

Allt vore väl att ljuga, men du skulle bli förvånad över mitt minne.. jag har ju föräldrar som har rätt bra koll på de där också, plus att när man har med brossonen och handlar så är de då aldrig några problem, men men, han kanske är ett underbarn precis som jag som klarade av det i 3 års ålder efter som det låter så osannolikt för dig

Eller så fick du inte åka med å handla?  tongue wink

Lixom, visst fan FÖRSÖKER man vara försiktig men man kanske inte alltid lyckas. Inte så att man på jävelskap skiter i det för att någon "snott min plats". roll

Är själv rädd om bilen och respekterar självklart andras men det ger er inte rätten att ta platserna som skall underlätta för oss barnfamiljer...

I rest my case nu. Trodde inte detta skulle bli en så stor tråd. cool

Men ett viktigt ämne. Plus att jag fick ut en del aggressioner. Tack för det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Rostens-garage
26 januari 2008 · 545 Inlägg

Erick skrev:
När jag besöker stormarknader och affärscentrum etc ställer jag mej längst bort och dubbelparkerar, i den mån att det finns många lediga platser så att ingen möjligtvis skulle kunna bli utan pga min parkering.
Är det tajt med platser ställer jag mej som vanligt och hoppas på det bästa. Har hänt att jag fotat regplåtar på bilarna brevid mej ifall att det är en skada när jag kommer tillbaka.

Har aldrig stått på en handikappplats därimot.

mvh
Erick

Jag ställer mig också långt bort och mitt i 2 rutor.
Min far hade förut handikapptillstånd. Han var riktigt sur för att han inte hade rätt att skjuta folk som parkerade där utan tillstånd. Men en gång så fick han ändå ge igen. Då hjälpte jag honom att skruva bort ventilerna på alla fyra hjulen.big_smile
Han stod och blinkade för att svänga in på parkeringen då det kom en BMW med en svarthårig kille i 25 års åldern från andra hållet och tog parkeringen mitt framför nosen. Vi fick ett finger när vi tutade och viftade att han skulle flytta sig. Så far min fiskade fram ett verktyg för att skruva bort ventilerna. Så löste vi det problemet.lol Tyvärr så stannade vi inte kvar och kollade på minen.wink

bushmyra
26 januari 2008 · 782 Inlägg

MrTurbo skrev:
Egoismen i dagens samhälle sprider sig ser jag. Men nåja, ni kanske själva skaffar familj något år så står ni själva där och ser hur småkillar som tror de är coola parkerar på familjeparkeringen så ni får tränga er in på de mindre platserna och lasta ur barn medans ni försöker rädda bilarna runt er. Den dagen KANSKE ni fattar...

Mycket bra sagt...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Chrill27
26 januari 2008 · 553 Inlägg

MrTurbo skrev:

Chrill27 skrev:

MrTurbo skrev:

Och eftersom det är så nyss kommer du ihåg allt du gjort i den åldern?  roll

Allt vore väl att ljuga, men du skulle bli förvånad över mitt minne.. jag har ju föräldrar som har rätt bra koll på de där också, plus att när man har med brossonen och handlar så är de då aldrig några problem, men men, han kanske är ett underbarn precis som jag som klarade av det i 3 års ålder efter som det låter så osannolikt för dig

Eller så fick du inte åka med å handla?  tongue wink

Lixom, visst fan FÖRSÖKER man vara försiktig men man kanske inte alltid lyckas. Inte så att man på jävelskap skiter i det för att någon "snott min plats". roll

Är själv rädd om bilen och respekterar självklart andras men det ger er inte rätten att ta platserna som skall underlätta för oss barnfamiljer...

I rest my case nu. Trodde inte detta skulle bli en så stor tråd. cool

Även fast jag tycker som jag gör så parkerar jag själv ändå inte på familjeparkeringar, försöker alltid att parkera rätt.. men fick asgt det jag ville iaf - och att du behöver inte oroa dig för att det ska vara jag som tagit din familjeparkering

Eisenhut
27 januari 2008 · 1 827 Inlägg

Triggrodamus skrev:
3. De här med lastzoner, handikappsplatser och sånt de e heligt och där ska man inte stå om man inte har rätt till de. Som en klyftig person skrev här om att folk ställer sig på lastzoner utan att dom får, de e böter och att dom ska ha en lastbil i sidan de ska dom ha. De var som en budbilschaffis sa till mig att de var en fet bmw som stod på en lastzon och satt och rökte och han bara ställde sig kloss intill så han inte kom ut eller nånting och sen slog han på jag vet att jag har gjort fel knappen(nödblinkersen) och sen gick han och dela ut paket de tog 30min och sen kom han tillbaks och mannen i bmwn var lagom lack och skrek och vrålade på honom men han pekade bara och sa far åt helvete och sen körde han.

Det kan nog vara jag! smile

Har ju hänt mer än en gång att man i ren frustration dubbelparkerat på en lastzon för att den varit full med privatpersoner. Den roligaste gången var när en kille "bara" skulle ta ut pengar på en närliggande bankomat och tyckte det var befogat att använda lastzonen. Jag kom och dubbelparkerade och sen stod jag där i 20 min. Det roligaste var dock att när jag kom till bilen en gång för att hämta mer paket så stod killen i en livlig diskussion med P-vakterna angående att han just blivit bötfälld! Han kunde ju inte komma därifrån så han hade lite ångest när P-vakterna väl kom. big_smile Det var ju såklart inte på tal om att jag skulle få böter även om man kunde tro att det var jag som gjorde fel.

Nej, när jag såg han stå med en fin nota på 700:- och helt tom blick så förgyllde det hela min dag. Tänk ifall det kunde hända varje gång någon tog min plats! smile

Nej, med bara en månad kvar på min anställning (snart slipper jag sånhär skit) så är det inte helt omöjligt att nästa parkeringssyndare får en högre närkontakt än bara en dubbelparkering.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
cossiebool
27 januari 2008 · 176 Inlägg

Varför gör man inte bara alla parkeringsplatser lite större, som typ familjeparkeringar? Klart handikapplatserna ska vara lite närmare, men resten borde va familje storlek på överallt. Hur svårt kan det va? Fan snart dax att skaffa vit färg och en bred pensel...

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
Dirq
27 januari 2008 · 305 Inlägg

nu har jag läst havla tråden ungefär och kan säkert säga att jag trodde inte människor kunde vara så trångsynta och själviska.

Famlijeparkeringar =bredare parkering gjord hjälpa till med att minska risken för att olyckor händer.
Alltså skall de som vet att dom har småbarn tillexempel använda dessa förat minska rikserna som finns på vanlig parkering. Inte folk som bara är nöjda med sin egen bil.

Handikappsparkering = parkering närmare så domm slipper gå långt och bökigt. Självklart skall inte dessa användas av dem som inte har tillstånd(sen finns det ju dom som fuskar med det).

Små barn= små människor som inte har lärt sig allt ni lärt er än och kanske inte lysnar på pappas vissa ord för tillfället.

Pucko= såna som bara skiter i andra.

Sen kan jag ju bara säga det att jag tycker inte jag har mera rätt att slå upp en dörr i andras bilar bara för att jag har barn. Men däremot så kan jag förstå mera att det händer, däremot så skulle jag ta en alvarlig diskustion(så alvarlig den kan vara) med min 2åring. och självklart skriva en lapp eller kontakta andra bilägaren om olyckan.

För fan var har vanlig bonförnuft och lite ryggrad försvunnit?????

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Hamilton
27 januari 2008 · 8 864 Inlägg

cossiebool skrev:
Varför gör man inte bara alla parkeringsplatser lite större, som typ familjeparkeringar? Klart handikapplatserna ska vara lite närmare, men resten borde va familje storlek på överallt. Hur svårt kan det va? Fan snart dax att skaffa vit färg och en bred pensel...

Eller så lär sig folk att ställa sig mitt i rutan.
Bredare rutor=mindre antal platser

Fotograf på tierpidag.se
Phaetoon
27 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Jag måste bara få säga en sak. I ena tråden efter den andra så klagas det på dagens ungdom och barn.
Man har inte respekt för andras prylar, eller vuxna. Man pratar om brister med uppfostran osv.
Men när det kommer till en sådan sak som parkeringar och barn som sitter i bilar så förväntas det att alla barn är mönsterelever och inte vill komma ut ur bilen så fort som möjligt?
Speciellt efter att ha suttit i bilen i någon timme? Jag måste erkänna att jag alltid ville vara först ut ur bilen. Kommer inte ihåg om jag råkade slå upp dörren rakt på någon annan bil någon gång, men det är mycket möjligt. Fanns en anledning till att barnlåset på bakdörrarna var "på" i bilen som jag och mina syskon färdades i. Klart att vi fick förmaningar hela tiden osv, men ibland handlande man före man tänkte. Barn har ju lite problem med att kontrollera sina impulser.

Sen en annan sak. Försök att få ut en bäbis på ett smidigt och bra sätt när man står på en vanlig parkeringsplats med bilar på var sida om bilen? Speciellt om man själv har en liten större bil för att få plats med barnvagn? Inte så kul kan jag garantera.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Opelmadness German cars, quality and beyond
27 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Erick skrev:
När jag besöker stormarknader och affärscentrum etc ställer jag mej längst bort och dubbelparkerar, i den mån att det finns många lediga platser så att ingen möjligtvis skulle kunna bli utan pga min parkering.
Är det tajt med platser ställer jag mej som vanligt och hoppas på det bästa. Har hänt att jag fotat regplåtar på bilarna brevid mej ifall att det är en skada när jag kommer tillbaka.

Har aldrig stått på en handikappplats därimot.

mvh
Erick

Tar också regnumren på bilar som står nära eller som jag ställer mig nära om dom står halvvägs in på en handikappsplats. (Har tillstånd)
Har fått anvädning för det mer än en gång. tongue
Var bara att ringa vederbörande och undra varför han/hon backade på min bil där och där. Har fått ersättning de gångerna det blev skador. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
27 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Kakalupia skrev:
Ett lämpligt straff om dom nu står på familjeparkeringen kanske skulle vara att ge dom ett barn ? Finns ju många barn som behöver hem så varför inte ?

Hahah! JAAA!!! Skitbra... lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Doni
27 januari 2008 · 36 Inlägg

sålänge folk slår bucklor i andras dörrar so är familjeparkering fint.. (jo jag har faktiskt barn)
Men jag förstår folk som parkerar i familjerutor.

vet inte hur många ggr jag har sett gamla gubbar/gummor som slår fina frächa bucklor i bilar bredvid sin egen.. oj säger dom.. o kör vidare, medan dom inte fått en skråma på sin bil o rbucklat till en fin mercedes 500 bredvid.

gör parkering bredare istället elr så får ni sluta klaga på att folk använder familjeparkeringar

FireTraXX DFFL
27 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Nog för att jag inte tycker om min bil, men jag vill inte riskera att få bucklor i "onödan" och jag tänker verkligen inte parkera skitlångt borta när det finns en familjeplats precis innan köpcentrats dörrar.

Sen skiter jag fullt och heligt i barnfamiljer o.s.v.
Varför ska ni har "förtur" tilla tt stå nära, ni kan inte påstå att era platser är längst bort, nej de står så nära som möjligt precis brevid cp-platserna.

Öka alla p-platser en halvmeter så slutar jag,

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kevlar_soul
27 januari 2008 ·

Jag kanske lämnade barnen hemma, är inte vi en familj även fastän barnen inte är med?

Germax
27 januari 2008 · 12 086 Inlägg

FireTraXX skrev:
Nog för att jag inte tycker om min bil, men jag vill inte riskera att få bucklor i "onödan" och jag tänker verkligen inte parkera skitlångt borta när det finns en familjeplats precis innan köpcentrats dörrar.

Sen skiter jag fullt och heligt i barnfamiljer o.s.v.
Varför ska ni har "förtur" tilla tt stå nära, ni kan inte påstå att era platser är längst bort, nej de står så nära som möjligt precis brevid cp-platserna.

Alltid lika fin i kanten smile

Jag brukar förövrigt inte ställa mig på parkeringsplatser alls ibland, tex på Ica Maxi i motala har vi en fin rabatt precis vid ingången som man kan ställa sig längsmed, sen är de knappt 10 meter till dörrarna smile
*viss antydan till ironi*

Senast redigerat av JapMax (27 januari 2008)

Wanegardh Asgammal medlem.
27 januari 2008 · 2 246 Inlägg

Så många omogna personer det finns som inte borde ha körkort och bil.
Skrämmande

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang