Finns det här extremt full utrustade bilar?

Westergren Large Cap
27 januari 2008 · 1 816 Inlägg

SJODIN222 skrev:

Westie_ skrev:
Tror XC70:n har det mesta man kan ha till just den bilen. tongue

XC70 is the shit, hehe:)

Yes! big_smile

Hamilton
27 januari 2008 · 8 864 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Hamilton skrev:
Martin 9-3 beskrivning stämmer, finns en knapp på fjärren också som tänder ljusen så man hittar bilen big_smile eller kan starta larmet. Fungerar även att stänga/öppna fönster, taklucka med den eller fälla in speglarna big_smile

Allt det där är ju nästan livsfarligt.

Knakar och sprakar gott i sidospeglarna om man av misstag fått nyckelringen/övriga nycklar att pressa in låsknappen.
Lika om den får för sig att man vill öppna alla 4 fönster av misstag.

Sjysst funktion annars när man kan få bilen att "vifta på öronen" från fjärren.

Edit: På vintern när det är kallt då, har råkat gjort det i hyffsad kyla. Speglarna kunde inte må bra då.

Vill nog påstå att det är omöljigt att få det att hända av misstag, vet inte hur det fungerar på äldre men man måste hålla knappen intryckt i 2sec, sedan vill man nog inte ha fjärren i en nyckelring.

Fotograf på tierpidag.se
Smajly
27 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Det enda fullutrustade i mina bilar är jag.

dj_padde
27 januari 2008 · 1 813 Inlägg

en v70 98a med helskinn inbyggd gps stolvärme bak och fram. el speglar lr taklucka elhissar runt om fjärr öppnad bagagelucka. c-lås med fjärr. stora stereon. turbofälgar. skinn dörrar ja allt som gick att få i bilen 98a var inbyggd telefon men den försvann fort såg inte så snyggt ut:P
finns väl mer och skriva om den men kommer inte på så mkt just nu  bilen e helt orginal ÄN så länge:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Martin 9-3 Fisketokig
27 januari 2008 · 2 997 Inlägg

Hamilton skrev:

Martin 9-3 skrev:

Hamilton skrev:
Martin 9-3 beskrivning stämmer, finns en knapp på fjärren också som tänder ljusen så man hittar bilen big_smile eller kan starta larmet. Fungerar även att stänga/öppna fönster, taklucka med den eller fälla in speglarna big_smile

Allt det där är ju nästan livsfarligt.

Knakar och sprakar gott i sidospeglarna om man av misstag fått nyckelringen/övriga nycklar att pressa in låsknappen.
Lika om den får för sig att man vill öppna alla 4 fönster av misstag.

Sjysst funktion annars när man kan få bilen att "vifta på öronen" från fjärren.

Edit: På vintern när det är kallt då, har råkat gjort det i hyffsad kyla. Speglarna kunde inte må bra då.

Vill nog påstå att det är omöljigt att få det att hända av misstag, vet inte hur det fungerar på äldre men man måste hålla knappen intryckt i 2sec, sedan vill man nog inte ha fjärren i en nyckelring.

Jodå, det är lite svårt men har man nyckel i stor nyckelknippa med kapsylöppnare och 5-6 stora nycklar, nyckelband och ficklampa å allt vad det är på den och har den tillsammas med mobiltelefon mm i samma ficka kan det bli tok när man bla böjer sig ner för motorvärmarkabel och har grejorna på sig smile

Nyckeln mår inte så bra, har blivit skalperad, det svarta gummit runt om har nötts bort.
Tur att det bara är bruksbilar att flytta arslet i.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mortalis VW-nörd?
27 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Enda extra ja har e väl att fönstrena hissar upp sig själva när man larmar bilen tongue annars e de rätt basic med el på allt

OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Orka all extra vikt wink


Bmw osv..
HardCore
27 januari 2008 · 321 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Orka all extra vikt wink

Ja, blir ju jobbigt om man har en 1,8 wink

klimpan
27 januari 2008 · 2 600 Inlägg

scorpan är rätt mycket utrustad me och det är inte lyx modellen tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Streammen Kalaskillen
27 januari 2008 · 246 Inlägg

Tror nog corradon var ganska extra utrustad på sin tid, när de kom.

Men de är ju igentligen skitsamma, som någon sa här ovan: bara en massa onödig vikt cool

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
_Spawned_ Maskinförare
27 januari 2008 · 1 163 Inlägg

koppartaket skrev:
Den enda bilen med lite speciell utrustning som jag tycker, hade min gamla Ford Sierra -92 med eluppvärmd framruta, det är nog enda gången jag sett det, vette fan hur vanligt det är

Jag har eluppvärmd framruta, bakruta, speglar.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Big_JN
27 januari 2008 · 2 126 Inlägg

Fanns tre saker man kunde extra utrusta en XR2i med: c-lås, el-fönster och eluppvärmd framruta!!!

Och vilken tror ni kärringjäveln som köpte denna när den var ny köpte till!?

Nog fan den jävla eluppvärmda framrutan som jag lyckades bränna för en vecka sedan!!!! Så nu har jag ett fett vitt brännmärke i nederdelen av framrutan!!! sad

Lite offtopic men måste bara dela med mig av min svåra smärta!!! wink

Mr_EmCom Med.lem
27 januari 2008 · 3 759 Inlägg

Jag har alldrig hört talas om eluppvärmd framruta. Hur funkar det? knappast sånna trådar som ligger i bakrutan antar jag.

Här är min 23 åriga bil.
https://www1.garaget.org/archive/50/49646/111386/111386-1064579.jpg

Skinn stolar x5
Träinlägg instrumendpanel + dörrar
ACC
El speglar
El taklucka
El uppvärmda stolar
El uppvärmda bakruta och sidospeglar
Dimljus
Svart innertak som är upphöjt bak
Läslampor bak (ovanligt på 740)

Senast redigerat av Mr_EmCom (20 september 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
FireTraXX DFFL
27 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Jag har alldrig hört talas om eluppvärmd framruta. Hur funkar det? knappast sånna trådar som ligger i bakrutan antar jag.
...

Min fd flickväns föräldrar har en Focus -05/-06 som har små små små trådar som går i sick-sack genom hela vindrutan.
Syns knappt om man inte tittar efter de, dock så ser jag de varje gång jag kör eller åker den bilen och stör mig på det tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Big_JN
27 januari 2008 · 2 126 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mr_EmCom skrev:
Jag har alldrig hört talas om eluppvärmd framruta. Hur funkar det? knappast sånna trådar som ligger i bakrutan antar jag.
...

Min fd flickväns föräldrar har en Focus -05/-06 som har små små små trådar som går i sick-sack genom hela vindrutan.
Syns knappt om man inte tittar efter de, dock så ser jag de varje gång jag kör eller åker den bilen och stör mig på det tongue

Samma här ska byta så fort som möjligt! E skit irriterande speciellt när solen skiner!!!

Mr_EmCom Med.lem
27 januari 2008 · 3 759 Inlägg

Big_JN skrev:

FireTraXX skrev:

Mr_EmCom skrev:
Jag har alldrig hört talas om eluppvärmd framruta. Hur funkar det? knappast sånna trådar som ligger i bakrutan antar jag.
...

Min fd flickväns föräldrar har en Focus -05/-06 som har små små små trådar som går i sick-sack genom hela vindrutan.
Syns knappt om man inte tittar efter de, dock så ser jag de varje gång jag kör eller åker den bilen och stör mig på det tongue

Samma här ska byta så fort som möjligt! E skit irriterande speciellt när solen skiner!!!

Asså det lär ju vara ganska kasst. Ska man då sitta i en svinkall bil och vänta på att isen/snön ska smällta? För man kan ju ändå inte åka nånstans föresn allt är borta.

Låter ganska ovärt tycker jag :S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
27 januari 2008 · 355 Inlägg

min opel har "assheater"  fram och bak, elbackspeglar, GL-vev till takluckan, servostyrning, ABS fria bromsar runt om, bakrutedefroster, manuell avbländning av innebackspegel och vita blinkers fram. det ni wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Mr_EmCom Med.lem
27 januari 2008 · 3 759 Inlägg

_tedde88_ skrev:
min opel har "assheater"  fram och bak, elbackspeglar, GL-vev till takluckan, servostyrning, ABS fria bromsar runt om, bakrutedefroster, manuell avbländning av innebackspegel och vita blinkers fram. det ni wink

haha absfria brommsar wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Jimm
27 januari 2008 · 1 661 Inlägg

Det som jag tycker är lite utstickande på min bil är : Ergonomisk förarstol El/pneumatisk man kan ställa svanken och sidorna så attt man sitter fast om man kör hårt.

Stötarna är lite speciella med:
följande funktioner ingår i ECS
1. Anti-rolling control= fördelar dämpning i kurvor för att minimera krängnining.
2.High speed control= Ändrar steglöst från mjukt till hårt beroende på hastighet
3.Antidive= Kontrollerar nigning vid inbromsning
4. Antisquatting= Motsatsen till antidive
5. Pitch and bouncecontrol= Håller koll på bilen rörelser upp och ned via g-sensorn och ser till att hålla bilen så jämn så färden blir komfortabel.
6. Bad road detection = som det låter ändrar stötdämparnas hårdhet beroende på väglag typ asfalt grus kullerstenar osv.

Så har den ju även AWS (Hydraulisk fyrhjulsstyrning)
Active Aero, fram & bak (Front och vinge åker upp och ner

Mortalis VW-nörd?
27 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Big_JN skrev:

FireTraXX skrev:

Min fd flickväns föräldrar har en Focus -05/-06 som har små små små trådar som går i sick-sack genom hela vindrutan.
Syns knappt om man inte tittar efter de, dock så ser jag de varje gång jag kör eller åker den bilen och stör mig på det tongue

Samma här ska byta så fort som möjligt! E skit irriterande speciellt när solen skiner!!!

Asså det lär ju vara ganska kasst. Ska man då sitta i en svinkall bil och vänta på att isen/snön ska smällta? För man kan ju ändå inte åka nånstans föresn allt är borta.

Låter ganska ovärt tycker jag :S

Det brukar ju vara lite härlig självrisk på såna rutor med inbyggd skit när/om de får stenskott, e ju meckigt för dom å byta + så e ju rutorna dyrare, skrapar ju hellre rutorna än kör i blindo tills den värmt klart? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang