5943
Sök

vad bör man tänka på om man ska byta till en kkk24 på en s70 2,4t

9 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
vad bör man tänka på om man ska byta från orginal turbo på en s70 2,4t till en kkk24. bör man byta ic eller skjuter man gavlarna eller klarar den av det? behöver man byta kolvareller klarar dom av det ? styrsystem behövs det bytas eller kan man ha orginal? vilka spridare behövs?
tacksam för svar
Senast redigerat av daxen (2 februari 2008)

272 Inlägg
2 februari 2008
Grenrör = ja. IC beroende på hur mkt du ska ladda, men ska du ladda över 1,2bar där stakarnas kräns ligger behöver du ingen IC. Självklart måste du låta någon som mappar volvos originalsprut mappa om den.

Du kan liksom inte bara sätta på en större turbo och tro du får mer hästar, tvärt om snarare.

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 februari 2008
Som vi kom fram till här om dagen så är det aldrig fel med större IC, kallare luft in minskar risken för spikningar och sparar således på stakarna.   

Skall du inte öppna motorn och byta stakar så vet i tusan om inte en 19T är vettigare, håller bättre än K24 och ger dina 320hk som motorn håller för.

Öppnar du motorn och byter stakar, drar i GLT-kammar samt k24 så har du upp mot 370hk med en vettig mapp.

Gröna R-spridare skulle räcka...

Jag kör mina kolvar på 110hk/cylinder...  = 550hk i din spis...  nyckelordet är spika inte!  wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

9 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
med tanke på att jag ska plocka toppen så kanske dt e lika bra att byta allt ihopa så det blir bra gjort ok då får väl skrället stå inne nästa sommar då och få lite mer mos och bling istället för att gå på gatan.. men jag vet ju var man kan få tag på dej så jag kan ju kolla med dej om man e osäker. vet du vart man kan få tag på billig ic som bör räcka??

155 Inlägg
2 februari 2008
Klracing säljer billiga

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

9 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
ok ska kolla där och lite på andra ställen soc se var dom e billigast

Sök