5955
Sök

Bränsletyrcks regulator kan de va felet?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
höll på lite me bilen idag eller snarare kollade vad som kunde va felet till att tomgången hoppar satan / vägrar hålla sig vid liv ibland

så hittade jag en liten kabel som e mer lr mindre torr/brännd eller nått

tror de är bränsleregulatorn ej säker inte så spec hemma på saab bilen är iaf 9000i 2.3 16v

sen ståre check enigen hela tiden just nären kronglar och enligt instruktions boken så ska de stå när tändsystemet eller bränsle systemet kronglar och om den där kontaken eller vad de är borde vell va till bränslesystemet är ja på rätt väg?

har aldrig brytt mig om saab och lära sig vad som gör vad för de är bara pendlar bil så
Senast redigerat av volvo_dude (2 februari 2008)

1 019 Inlägg
2 februari 2008
BTR'en har ingen kabel, menar du vakuumslang? Var sitter denna "grej"? Angående hopping tomgång så kolla över alla vakuumslangar som går till insuget. Byt dem om de verkar dåliga.

Det går att läsa ut felkoder från Check Engine-lampan. Hur du gör står här under "LH". Du saknar nog kontakten under huven till detta eftersom du har en -93'a. Den finns istället under passagerarstolen, i framkant. Vilket stift det är ser du här:
http://popeye.rty.nu/2002/flash03.jpg.
Senast redigerat av Garfield (2 februari 2008)

5 650 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
enligt brickan i motorummet som visar va allt är ståre bränsle regulator och där den visar de på brickan äre nån typ av kontakt som e mer lr mindre bränt /kass tor o jävlig

och så fort tomgången laggar ur ståre check eningen hela tiden hade dåligt avgasrör först nu äre nytt på så de händer inte lika ofta längre men de stör mig vilket som

sen har ja inga grejjer för och läsa av nått

1 019 Inlägg
2 februari 2008
Kan du fixa en bild på kontakten?

5 650 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Garfield skrev:
Kan du fixa en bild på kontakten?

japps ska leta rätt på bilden bara så slänger ja upp den här

Sök