T-Kors

Danche
7 februari 2008 · 117 Inlägg

hej jag undrar om någon vet om det finns något man kan kombinera med ett T-kors så att turbon inte ska ladda max när man gasar? finns det något annat än en pysventil med ställbar ratt?

Gizmojohan
7 februari 2008 · 3 295 Inlägg

en seriös chipning kanske??

torpis Forummoderator
7 februari 2008 · 10 572 Inlägg

Danche skrev:
hej jag undrar om någon vet om det finns något man kan kombinera med ett T-kors så att turbon inte ska ladda max när man gasar? finns det något annat än en pysventil med ställbar ratt?

Men alltså, det känns ju inte så tacksamt om du ställer en fråga, ett antal personer hjälps åt att verifiera att din motor inte tål mer än 235hk och att man måste vara försiktig med kolvarna...

...så varför skulle någon fortsätta komma med seriösa förslag när du inte bryr dig om vad som skrivs?

Det säger jag inte för att jag vill ha mina 400hk för mig själv utan tvärt om, jag hjälper många kompisar som bygger liknande motorer till sina bilar, "grannen" har nu också 400hk i sin bil och det är skitkul! 

Din motor har klena kolvar som man itne kan banka på hur som hälst, rätt att du har kromad HKS-dump och blåeloxerat T-kors.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Sharky
7 februari 2008 · 10 287 Inlägg

Skriv bättre beskrivande rubriker. Ett enda ord duger inte.

§3 När du postar (gäller forumet)
• Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om och följ rubrikanvisningarna som hittas i en klistrad tråd i varje forum. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna kommer att låsas eller raderas utan förvarning.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang