Vad tycker ni om Mr CAP?

emil-93
15 juni 2007 · 6 Inlägg

finns ine bättre man kan ge en bil

Cruizr
15 juni 2007 · 417 Inlägg

Tjena.

Ett bra råd är att du inte ska stirra dig blind på varumärket Mr.Cap. Alla stationer har inte samma kompetens och yrkeserfarenhet. Försök att få tag på en rekondverkstad som har det du letar efter. Betalar man dyra slantar så har man rätt att ställa krav!

Jag tycker att: Formula U lackbehandling inte har en tillräckligt bra hållbarhet som motiverar priset. Däremot har många stationer duktiga rekondare anställda som vet vad som behövs för att kunna fräscha upp din bil såväl invändigt som utvändigt. En del stationer har även duktiga montörer av solfilm.

Många har sin egen favorit när det gäller märke på lackskydd, så även jag. Deras variant på lackbehandling är inget jag numer skulle valt på nå´n av mina bilar, trots att jag en gång haft det. Främst p.g.a. den taskiga hållbarheten. Vilken station eller vilken kedja du vänder dig till är såklart upp till dig.

Övr info: Att behandla en lack kan göras på många sätt. Många blandar ihop att vaxa en bil, med att lackskydda en bil. 2 helt skilda saker. Ett lackskydd är en process med flera moment. Om man bortser från ett noggrannt underarbete (en självklarhet förståss), så är lackskyddets uppgift att rengöra lacken och dess porer och försegla den. Många tillverkare (inte alla) använder sig av en 2-komponent plast som sedan läggs på, härdas ur, stryks av.
Främsta fördelen är den långa hållbarheten jämfört med vax.smile

Handsome_jonte
24 mars 2009 · 1 Inlägg

Kolla in www.mrcap.com .
Man får mer än vad man betalar för kan jag lova, lämna in bilen för de unika FormulaU behandlingen så ska ni få se. Mr.Cap utvecklar sina egna produkter och ingen annan har likadant.
Det är alltid till 110%.
(Jobbar på Mr.Cap)

Stefan Varberg Supraman
24 mars 2009 · 2 300 Inlägg

om det blir bra eller ej hänger inte på bolaget mr.cap som bara egentligen levererar grejer oh namnet mr,cap till dom företag som levererar själva tjänsten.
Om dom som utför själva poleringen inte är bra så e ju det inte mr.caps fel.
Man kan sällan skylla dåligt resultat på medlen utan det e den som polerar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Fredrik-79
24 mars 2009 · 2 164 Inlägg

Att bara stirra sig blind på var man gör rekonden.
De är mycket med hur man sköter en bil mellan rekonderna.
Jag har lite kontakter inom rekond brachen och jag är INTE inponerad av Mr Cap.
För dyrt och man kan få exakt samma resultat för billigare pris nån annan stans.

De är mer viktigt för lacken att man INTE håller på att putsa för mycket för de sliter på lacken.

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
Rquired Allmänt envis
24 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Har det blivit en sport i att lyfta gamla trådar eller? tongue

Till topic, de jobb jag sett av Mr CAP har alltid varit väldigt bra och proffsigt gjort.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Caylon Bayerische Motoren Werke
14 april 2009 · 271 Inlägg

Till de som anser att man kan göra ett minst lika bra jobb själv:

Elmiamässan 2009 var VÄLDIGT bra exempel på att det är ren lögn, skulle vilja påstå att 60% av bilarna hade värdelös ytfinnish.
Meguiar's puts på den vita BMWn,var nog den enda som jag tappade hakan åt, creeds åt er!

Angående Mr.Cap anser jag att dem tar ut alldeles för mycket pengar, tyvärr för deras jobb är outstandning. (oftast!)

BMW M3 E92 (2008)
SirKim SirKim
4 maj 2010 · 35 Inlägg

Högt pris, hög kvalité!

Det är några ord som ska representera Mr CAP.
Jag tror mycket har med vilken anläggning man kommer till, även om alla anläggningar ska hålla samma kvalité och service så skiljer det nog både på personal och intresset hos de tekniker som jobbar.
Jag hade, innan 2009, inte så mycket erfarenhet av Mr CAP men har nu lite lite mer erfarenhet då jag i all arbetslöshet fått chansen till jobb hos just Mr CAP. Min uppfattning idag, efter några månader i företaget är att det måste vara hög kvalité och service för att vara Mr CAP, sen kan man inte trolla. Allt och alla har sina begränsningar, både tekniker och de kemikalier som används. Generellt så har de kunder jag mött varit mycket nöjda och jag har även träffat på kunder som nyttjat Mr CAP i många år. Vissa bilar för ögat kan man inte tro att de gått de milen de gått under de åren ägaren haft bilen, de är verkligen i fint skick.

Slutord..
Vare sig du vänder dig till Pelles Bilvård eller Mr CAP så kan du som kund bli mycket nöjd, allt handlar dels om dig som kund och dina krav samt på den personen som gör jobbet på ditt fordon.
En kund som betalar 6000kr ställer oftast höga krav och om denna kund återkommer år efter år kan man vara säker på att man uppfyller just hans krav både på behandlingen och servicen!

Hur som helst, ta hand om din bil.. och trodde du att du hade en bil som är fin i lacken.. kolla den med 500W lampa - belys nerifrån och upp

//850R

850R -96
Volvo 850R "Mr Red" (1996)
Volvo V70 2,5T "Familjebilen" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang